Jak tanio naprawic tylne zawieszenie

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Autor tematu
Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Jak tanio naprawic tylne zawieszenie

Post autor: Dlugi » ndz, 1 lip 2007, 20:12

macie moze jakies tanie sposoby zeby naprawic tylne zawieszenie chodzie mi o luzy na wachacu i dzwigniach przy amortyzatorze czy pozostaja tylko zestawy piwot works za pare stowek musze zrobi taka naprawe yz 250 f a te zetawy podobno kosztuja okolo 800 pln
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » ndz, 1 lip 2007, 22:21

800 to może cię wyniesie w Polsce całość czyli amor + dźwignie + wachacz. Szukaj w zagranicą - połowa ceny :P

Pozdro

yogi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 361
Rejestracja: czw, 13 kwie 2006, 20:41
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tuchola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: yogi » ndz, 1 lip 2007, 22:49

u mnie 1 ziomek wstawił teflonowe tulejki na całą kołyske wyszło cos koło 40 zł luzów nie widać jak dotąd a lata na tym troszke już.

blazej1616
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 133
Rejestracja: wt, 19 wrz 2006, 18:32
Motocykl: WR 125 / EXC 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Chybie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: blazej1616 » pn, 2 lip 2007, 08:39

szukaj lozysk w hurtowni a jesli niemasz numerów to moze na hurtowni bedzie dobry sprzedawca pomierzy i poszuka :wink:

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » pn, 2 lip 2007, 09:36

tak, hurtownie to dobry pomysl.

Autor tematu
Dlugi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 367
Rejestracja: pn, 6 mar 2006, 19:22
Motocykl: Ćwiara YZF
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przed toba #2
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Dlugi » pn, 2 lip 2007, 15:50

tylko ze w hurtowni nie dostane tulejek :!: z jakiego materialu je dorabiac :roll: moze ktos ma wymiary lozysk i tulejek potrzebnych do regeneracji tylnego zawiech w yz 250f :wink:
www.INTER-CROSS.pl ----> najlepsze marki w jednym miejscu

BÓG, HONOR, MOTOCROSS

SKLEP MX _________ALLEGRO ________FIRSTRACING ________RISK RACING

xwachu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 21:26
Motocykl: KAWASAKI KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przezmierowo k/poznania
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: xwachu » pn, 2 lip 2007, 23:34

witam!

ostatnio robilem sobie tyl do mojej machiny(kx 250 2001r), zestaw lozysk z uszczelniaczami i tulejkami kupilem tej firmy http://www.goallballs.com/home.asp w tym sklepie http://www.laurensemotors.nl/ koszt 85 EURO, na miejscu bo aktualnie jestem w NL, do wachacza zaryzykowalem TEAM 10, w sklepie powerbike czy jekos... koszt 270PLN

pozdrawiam

Tomek Szablowski
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: pn, 12 mar 2007, 16:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Tomek Szablowski » wt, 3 lip 2007, 12:55

Cześć

Właśnie przerabiałem ten temat w mojej YZ450F. Wyszło mnie to ok.1000zł.Trzy zestawy naprawcze PivotWorks-wahacz, wahacz amortyzatora, amortyzator.Fakt, łożyska i simeringi dokupisz w hurtowniach, jednak pozostaje problem samych tulejek.Moje były "wygniecione" od igiełek z łożysk.Myślałem nad toczeniem, jednak trzeba by było zrobić trochę większy wymiar i dopolerować.Z tym, że wątpię żeby materiał bez hartowania wytrzymał długo.Zdecydowałem się na większe koszty jednak mam spokojną głowę.

ps.kolega dorobił /dotoczył/ teflonową tulejkę zamiast łożyska w mocowaniu dolnym amortyzatora .Kosztowało go to 15 zł, ale stwierdził że nie ma opcji żeby wszystkie łożyska zastąpić teflonem bo zawias będzie chodził "za tępo".
Druga sprawa to to dlaczego YAMAHA nie zdecydowała się na smarowniczki w wahaczu amortyzatora.Myślałem nawet o tym żeby je samemu dorobić...

TOMEK

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » wt, 3 lip 2007, 19:57

Faktycznie dorabiane tulejki z nieodpowiedniej stali i bez obróbki cieplnej to nieporozumienie-to jest patent na kilka jazd.
Tulejowanie zawieszenia-tak jak mówisz, zmniejsza się precyzja wybierania nierówności (większe opory ruchu niż na igiełkach). To m. innymi dlatego Citroen dawał w niektórych swoich autach tylne i przednie wahacze na łożyskach tocznych-precyzja wybierania i komfort.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”