midvalve: check plate vs shim stack [problem]

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Autor tematu
Jaca
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 80
Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tychy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

midvalve: check plate vs shim stack [problem]

Post autor: Jaca » ndz, 29 cze 2014, 16:12

Cześć,

pytanie z tematu - co Waszym zdaniem jest lepsze?

Obecnie mam w widelcu założony check plate. Teoretycznie rozwiązanie dobre, tłumik nie ma na górze otworów, więc to najpewniejszy sposób, by uniknąć zjawiska kawitacji oleju w górnej części komory.
W przypadku mojego amortyzatora problem jest taki (zderzyłem się z takim problemem drugi raz), że przy ugięciu widelca, najpierw jest taki tępy opór, dopiero jak "przeskoczy", zaczyna płynnie się uginać.

Po podłubaniu nie stwierdziłem żadnych nieprawidłowości, ale złożony i zalany amortyzator nadal ma tą przypadłość. Lekkie stukanie w wykręcone tłoczysko zdradza, że to tu jest problem (jest przeskok, a potem dopiero płynne uginanie). Wydaje mi się, że podkładka zaworu mogła wytrzeć sobie mały rowek na aluminiowej prowadnicy, przez co zahacza o niego w momencie otwarcia zaworu tworząc to wrażenie.

Chciałbym w związku z tym zrobić mały upgrade i od razu wymienić zestaw podkładka + sprężynka na stos podkładek. Jakie jest Wasze doświadczenie w takiej modyfikacji zawieszenia?

Może znajdzie się jakaś złota rada? :]

btw. uprzedzając pytania - amortyzator rowerowy, ale gabarytowo w okolicach amortyzatorów z 80/85-tek, żywcem kalka widelców Kayaby, jeden tłumik (lewa laga - sprężyna, prawa - tłumik).
Zaplatam i centruję koła -> PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”