Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Autor tematu
Siedli
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 136
Rejestracja: wt, 1 maja 2007, 21:09
Motocykl: Szukam
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Żarki Letnisko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k

Post autor: Siedli » wt, 4 mar 2014, 21:23

Honda CRF 250 04 Factory Connection? Mam problem z przednim zawieszeniem, mianowicie jest zbyt twarde i na torze ręce po pół kółka chcą odpaść. Odnalazłem dwie regulacje na górze oraz dole, tą u góry skręciłem ale dużo nie pomogło, od czego jest górna oraz dolna regulacja? U góry są po 2 śrubki, jedna od regulacji druga od odpowietrzenia? Jak tak to możliwe że po prostu się zapowietrzyło i wystarczy odpowietrzyć? Jeśli tak to bardzo bym prosił o jakieś wskazówki.
"(...)a ósmego dnia Bóg stworzył 2T(...)"

Było-Suzuki SMX 50
Było-Honda CR 125 01
Było-Honda CRF 250 04
Aktualnie- Poszukuje

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k

Post autor: Majster128 » wt, 4 mar 2014, 21:25


Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k

Post autor: marek antczak » wt, 4 mar 2014, 23:12

Widać ze wiesz nie wiele o swoim zawieszeniu wiec na początek przeczytaj sobie książkę serwisowa http://www.mxreview.se/usermanuals/hond ... rf250r.pdf od strony 70 zaczynają się wiadomości które pomogą ci odpowiedzieć na wiele pytań ( mam nadzieje ze uczyłeś się jeżyków obcych ) Aby Ci pomoc od razu, to na gorze zawieszenia (przód i tyl ) masz regulacje twardości oznaczona najczęściej skrótem COMP. Na dole zawieszenia znajduje się regulacja odbicia czyli prędkości powracania zawieszenia do pozycji wyjściowej i ta oznaczona jest najczęściej skrótem REB. Zawieszenie jakie posada twój motocykl to jest SHOWA , jedna z najlepszych firm na świecie. Twoje zawieszenie standardowo jest wyposażone w sprężyny przeznaczone dla kierowcy o wadze 75-85 kg tzn z przodu musiał byś mieć sprężyny o twardości 4,4 a z tylu 52 . Nie stety nie jesteś w stanie tego sam odczytać bo nie sa opisywane wyjątkiem sa sprężyny gabli które często posiadają na jednej stronie nacięcia i po nich można to odczytać. Odnośnie twoich problemów to maga być dziesiątki przyczyn dlaczego odczuwasz drgania na zawieszeniu przednim .
Pierwszy z nich to za twarde sprężyny ,
za gesty olej ,
za twardo ustawione ustawienia COMP ,
zbyt mocno napięte sprężyny ,
tulejki ślizgowe sa zbyt szorstkie
simeringi blednie dobrane i sa za ciasne ,
simeringi sa stare lub zabrudzone i wciągają powietrze przez co buduje sie sztucznie ciśnienie .
i inne
Ustaw comp gabli na zero a odbicie na 12 klików licząc od początku skali O+12
Tylni amortyzator comp 0 a odbicie 8 klików licząc od końca skali np 24-8
Pamiętaj ze każde zawieszenie cross czy enduro musi być regularnie serwisowane miedzy 15-25 mth
To tak w skrócie o tym .

Autor tematu
Siedli
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 136
Rejestracja: wt, 1 maja 2007, 21:09
Motocykl: Szukam
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Żarki Letnisko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k

Post autor: Siedli » śr, 5 mar 2014, 01:55

Dzięki wielkie Marek właśnie takiego skrótu potrzebowałem, tył chodzi perfekcyjnie tylko przód właśnie bardzo twardy. Odpowietrzenie ich może coś pomóc?
"(...)a ósmego dnia Bóg stworzył 2T(...)"

Było-Suzuki SMX 50
Było-Honda CR 125 01
Było-Honda CRF 250 04
Aktualnie- Poszukuje

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k

Post autor: marek antczak » śr, 5 mar 2014, 08:32

Odpowietrzanie jest standardowa czynnością która powinieneś wykonywać co najmniej raz dwa razy w ciągu dnia treningowego , częściej jest lepiej . :wink:

MKubic
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 77
Rejestracja: śr, 14 sie 2013, 10:26
Motocykl: CRF250 2005r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k

Post autor: MKubic » śr, 5 mar 2014, 11:23

podłączę się do tematu żeby nie zaśmiecać, moja waga 75kg, tor owszem ale raczej duże skoki, często z większej wysokości będę lądował, ustawienia takie same jak dla kolegi powyżej czy jest jakaś zależność w ustawieniach, czy trzeba metodą prób i błędów ? Nie chciał bym się za bardzo jak ping-pong po lądowaniu zachować...
- nie da się...
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie

Autor tematu
Siedli
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 136
Rejestracja: wt, 1 maja 2007, 21:09
Motocykl: Szukam
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Żarki Letnisko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k

Post autor: Siedli » śr, 5 mar 2014, 13:06

Marek słuchaj mógłbyś mi napisać w skrócie jak odpowietrzyć? Wyczytałem że trzeba motor na podnośnik, wykręcić śrubkę odczekać 2sek zakręcić i powinno być "pss"? Pytanie czy dobrze wyczytałem.
"(...)a ósmego dnia Bóg stworzył 2T(...)"

Było-Suzuki SMX 50
Było-Honda CR 125 01
Było-Honda CRF 250 04
Aktualnie- Poszukuje

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k

Post autor: grayfox » śr, 5 mar 2014, 13:19

Tak :) Albo kup sobie automatyczne odpowietrzniki, naciskasz tylko i schodzi powietrze.

Autor tematu
Siedli
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 136
Rejestracja: wt, 1 maja 2007, 21:09
Motocykl: Szukam
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Żarki Letnisko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k

Post autor: Siedli » śr, 5 mar 2014, 16:09

Planuje taki zakup, tylko niestety fundusz ograniczony. A skarbonka bez dna woła ciągle że mało. Dzięki za pomoc idę zobaczyć czy to coś da, jak nie to będę zmuszony oddać zawieszenie do roboty.
"(...)a ósmego dnia Bóg stworzył 2T(...)"

Było-Suzuki SMX 50
Było-Honda CR 125 01
Było-Honda CRF 250 04
Aktualnie- Poszukuje

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k

Post autor: marek antczak » śr, 5 mar 2014, 21:50

MKubic pisze:podłączę się do tematu żeby nie zaśmiecać, moja waga 75kg, tor owszem ale raczej duże skoki, często z większej wysokości będę lądował, ustawienia takie same jak dla kolegi powyżej czy jest jakaś zależność w ustawieniach, czy trzeba metodą prób i błędów ? Nie chciał bym się za bardzo jak ping-pong po lądowaniu zachować...
Odbicie powinno być w pobliżu 12 klików tak jak ja to opisałem , w zalerznosci od nawierzchni trzeba to trochę zmienić . Na tor piaszczysty odbicie należny zwolnic tzn dać dwa- trzy kliki na plus ,na torze twardym w przeciwnym kierunku . Twardość zawieszenia powinien każdy sam sobie ustalić w zalerznosci od tego jak szybko jeździ , jak daleko skacze itp . Jedyna ważna rzeczą jest aby nie zakręcać żadnej śruby ustawienia na max , w takim przypadku jest zawieszenie za miękkie lub olej w środku nie tłumi jak powinien. Na początek należy twardość ustawić na połowie skali i wypróbować rożne ustawienia ( twardo , miękko ). Przy próbowaniu znalezienia alternatywnego ustawienia należy kręcić w tym samym czasie tyko jednym "parametrem" czyli albo twardość lub odbicie aby moc stwierdzić dokładnie co żeśmy zrobili lepiej lub gorzej.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”