Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k
-
Autor tematuSiedli
- Mistrz prostej
- Posty: 136
- Rejestracja: wt, 1 maja 2007, 21:09
- Motocykl: Szukam
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Żarki Letnisko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k
Honda CRF 250 04 Factory Connection? Mam problem z przednim zawieszeniem, mianowicie jest zbyt twarde i na torze ręce po pół kółka chcą odpaść. Odnalazłem dwie regulacje na górze oraz dole, tą u góry skręciłem ale dużo nie pomogło, od czego jest górna oraz dolna regulacja? U góry są po 2 śrubki, jedna od regulacji druga od odpowietrzenia? Jak tak to możliwe że po prostu się zapowietrzyło i wystarczy odpowietrzyć? Jeśli tak to bardzo bym prosił o jakieś wskazówki.
"(...)a ósmego dnia Bóg stworzył 2T(...)"
Było-Suzuki SMX 50
Było-Honda CR 125 01
Było-Honda CRF 250 04
Aktualnie- Poszukuje
Było-Suzuki SMX 50
Było-Honda CR 125 01
Było-Honda CRF 250 04
Aktualnie- Poszukuje
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k
Tyle w temacie regulacji:
https://www.google.pl/search?q=regulacj ... &gws_rd=cr
https://www.google.pl/search?q=regulacj ... &gws_rd=cr
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k
Widać ze wiesz nie wiele o swoim zawieszeniu wiec na początek przeczytaj sobie książkę serwisowa http://www.mxreview.se/usermanuals/hond ... rf250r.pdf od strony 70 zaczynają się wiadomości które pomogą ci odpowiedzieć na wiele pytań ( mam nadzieje ze uczyłeś się jeżyków obcych ) Aby Ci pomoc od razu, to na gorze zawieszenia (przód i tyl ) masz regulacje twardości oznaczona najczęściej skrótem COMP. Na dole zawieszenia znajduje się regulacja odbicia czyli prędkości powracania zawieszenia do pozycji wyjściowej i ta oznaczona jest najczęściej skrótem REB. Zawieszenie jakie posada twój motocykl to jest SHOWA , jedna z najlepszych firm na świecie. Twoje zawieszenie standardowo jest wyposażone w sprężyny przeznaczone dla kierowcy o wadze 75-85 kg tzn z przodu musiał byś mieć sprężyny o twardości 4,4 a z tylu 52 . Nie stety nie jesteś w stanie tego sam odczytać bo nie sa opisywane wyjątkiem sa sprężyny gabli które często posiadają na jednej stronie nacięcia i po nich można to odczytać. Odnośnie twoich problemów to maga być dziesiątki przyczyn dlaczego odczuwasz drgania na zawieszeniu przednim .
Pierwszy z nich to za twarde sprężyny ,
za gesty olej ,
za twardo ustawione ustawienia COMP ,
zbyt mocno napięte sprężyny ,
tulejki ślizgowe sa zbyt szorstkie
simeringi blednie dobrane i sa za ciasne ,
simeringi sa stare lub zabrudzone i wciągają powietrze przez co buduje sie sztucznie ciśnienie .
i inne
Ustaw comp gabli na zero a odbicie na 12 klików licząc od początku skali O+12
Tylni amortyzator comp 0 a odbicie 8 klików licząc od końca skali np 24-8
Pamiętaj ze każde zawieszenie cross czy enduro musi być regularnie serwisowane miedzy 15-25 mth
To tak w skrócie o tym .
Pierwszy z nich to za twarde sprężyny ,
za gesty olej ,
za twardo ustawione ustawienia COMP ,
zbyt mocno napięte sprężyny ,
tulejki ślizgowe sa zbyt szorstkie
simeringi blednie dobrane i sa za ciasne ,
simeringi sa stare lub zabrudzone i wciągają powietrze przez co buduje sie sztucznie ciśnienie .
i inne
Ustaw comp gabli na zero a odbicie na 12 klików licząc od początku skali O+12
Tylni amortyzator comp 0 a odbicie 8 klików licząc od końca skali np 24-8
Pamiętaj ze każde zawieszenie cross czy enduro musi być regularnie serwisowane miedzy 15-25 mth
To tak w skrócie o tym .
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
Autor tematuSiedli
- Mistrz prostej
- Posty: 136
- Rejestracja: wt, 1 maja 2007, 21:09
- Motocykl: Szukam
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Żarki Letnisko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k
Dzięki wielkie Marek właśnie takiego skrótu potrzebowałem, tył chodzi perfekcyjnie tylko przód właśnie bardzo twardy. Odpowietrzenie ich może coś pomóc?
"(...)a ósmego dnia Bóg stworzył 2T(...)"
Było-Suzuki SMX 50
Było-Honda CR 125 01
Było-Honda CRF 250 04
Aktualnie- Poszukuje
Było-Suzuki SMX 50
Było-Honda CR 125 01
Było-Honda CRF 250 04
Aktualnie- Poszukuje
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k
Odpowietrzanie jest standardowa czynnością która powinieneś wykonywać co najmniej raz dwa razy w ciągu dnia treningowego , częściej jest lepiej .
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Mistrz prostej
- Posty: 77
- Rejestracja: śr, 14 sie 2013, 10:26
- Motocykl: CRF250 2005r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k
podłączę się do tematu żeby nie zaśmiecać, moja waga 75kg, tor owszem ale raczej duże skoki, często z większej wysokości będę lądował, ustawienia takie same jak dla kolegi powyżej czy jest jakaś zależność w ustawieniach, czy trzeba metodą prób i błędów ? Nie chciał bym się za bardzo jak ping-pong po lądowaniu zachować...
- nie da się...
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie
+ jak się ***** nie da?! do odcinki i przejedzie
-
Autor tematuSiedli
- Mistrz prostej
- Posty: 136
- Rejestracja: wt, 1 maja 2007, 21:09
- Motocykl: Szukam
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Żarki Letnisko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k
Marek słuchaj mógłbyś mi napisać w skrócie jak odpowietrzyć? Wyczytałem że trzeba motor na podnośnik, wykręcić śrubkę odczekać 2sek zakręcić i powinno być "pss"? Pytanie czy dobrze wyczytałem.
"(...)a ósmego dnia Bóg stworzył 2T(...)"
Było-Suzuki SMX 50
Było-Honda CR 125 01
Było-Honda CRF 250 04
Aktualnie- Poszukuje
Było-Suzuki SMX 50
Było-Honda CR 125 01
Było-Honda CRF 250 04
Aktualnie- Poszukuje
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k
Tak Albo kup sobie automatyczne odpowietrzniki, naciskasz tylko i schodzi powietrze.
-
Autor tematuSiedli
- Mistrz prostej
- Posty: 136
- Rejestracja: wt, 1 maja 2007, 21:09
- Motocykl: Szukam
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Żarki Letnisko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k
Planuje taki zakup, tylko niestety fundusz ograniczony. A skarbonka bez dna woła ciągle że mało. Dzięki za pomoc idę zobaczyć czy to coś da, jak nie to będę zmuszony oddać zawieszenie do roboty.
"(...)a ósmego dnia Bóg stworzył 2T(...)"
Było-Suzuki SMX 50
Było-Honda CR 125 01
Było-Honda CRF 250 04
Aktualnie- Poszukuje
Było-Suzuki SMX 50
Było-Honda CR 125 01
Było-Honda CRF 250 04
Aktualnie- Poszukuje
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Ustawienie przedniego zawieszenia CRF250 4k
Odbicie powinno być w pobliżu 12 klików tak jak ja to opisałem , w zalerznosci od nawierzchni trzeba to trochę zmienić . Na tor piaszczysty odbicie należny zwolnic tzn dać dwa- trzy kliki na plus ,na torze twardym w przeciwnym kierunku . Twardość zawieszenia powinien każdy sam sobie ustalić w zalerznosci od tego jak szybko jeździ , jak daleko skacze itp . Jedyna ważna rzeczą jest aby nie zakręcać żadnej śruby ustawienia na max , w takim przypadku jest zawieszenie za miękkie lub olej w środku nie tłumi jak powinien. Na początek należy twardość ustawić na połowie skali i wypróbować rożne ustawienia ( twardo , miękko ). Przy próbowaniu znalezienia alternatywnego ustawienia należy kręcić w tym samym czasie tyko jednym "parametrem" czyli albo twardość lub odbicie aby moc stwierdzić dokładnie co żeśmy zrobili lepiej lub gorzej.MKubic pisze:podłączę się do tematu żeby nie zaśmiecać, moja waga 75kg, tor owszem ale raczej duże skoki, często z większej wysokości będę lądował, ustawienia takie same jak dla kolegi powyżej czy jest jakaś zależność w ustawieniach, czy trzeba metodą prób i błędów ? Nie chciał bym się za bardzo jak ping-pong po lądowaniu zachować...
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl