Tuleje zamiast łożysk - przegub wahacza
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuleje zamiast łożysk - przegub wahacza
Tulejki z brązu oraz z aluminium dorabiałem do amortyzatorów rowerowych. Amortyzator tył jest taki jak w motocyklu tylko mniejszy, układ „kiwaka” podobny.
Lepiej spisywały się te z tworzywa, ponieważ metalowe szybciej dostają luzu, poza tym, cenowo wychodzą o wiele taniej. W motocyklu potrzeba o wiele więcej materiału, podejrzewam, iż cena przekroczyła by cenę zestawu naprawczego.
Lepiej spisywały się te z tworzywa, ponieważ metalowe szybciej dostają luzu, poza tym, cenowo wychodzą o wiele taniej. W motocyklu potrzeba o wiele więcej materiału, podejrzewam, iż cena przekroczyła by cenę zestawu naprawczego.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tuleje zamiast łożysk - przegub wahacza
A opory w porównaniu do tych na łożyskach? Odczuwalne?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuleje zamiast łożysk - przegub wahacza
Ja zrobiłem to sobie porządnie, tuleje miały kanały smarujące i zastosowałem uszczelnienie na ringi na bokach, aby nie dostawał się brud. Niestety pracowało to bardziej „tępo” niż oryginalne rozwiązanie. Ale dla mniej wymagających, można takie rozwiązanie zastosować. Podejrzewam, że osoba mniej doświadczona nie będzie w stanie zauważyć różnicy. Można to porównać do zastosowania do amortyzatora oleju o innej lepkości 5W i 10W.
-
Autor tematugelo0o
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: pt, 29 mar 2013, 12:22
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuleje zamiast łożysk - przegub wahacza
Czemu polamid a nie poliuretan ? Przeciez z niego robi sie nawet do samochodów rajdowych tuleje to chyba da rade ? Zreszta juz za późno , zobaczymy efekty .
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: pn, 7 gru 2015, 11:38
- Motocykl: Yz250
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuleje zamiast łożysk - przegub wahacza
witam sorsy ale odgrzeje kotleta ale jestem na etapie remontowania mojej wiekowej yz
Powiedzcie mi jak ma wyglądać taka tuleja? to znaczy one maja być z zewnątrz metalowe w środku guma/poliuretan i tulejka z brązu ? czy bezpośrednio śruba łącząca silnik i wahacz ma pracować na gumie bez tulejki ?
Dodam jeszcze że u mnie w wahaczu były jakieś tuleje bieżnia z jakiegoś twardego plastiku i tuleja metalowa przez całą długość miejsca na łożyska
Czy mogę wsadzić tam łożyska igiełokowe ? zwykłe ze sklepu i tuleje ?
Powiedzcie mi jak ma wyglądać taka tuleja? to znaczy one maja być z zewnątrz metalowe w środku guma/poliuretan i tulejka z brązu ? czy bezpośrednio śruba łącząca silnik i wahacz ma pracować na gumie bez tulejki ?
Dodam jeszcze że u mnie w wahaczu były jakieś tuleje bieżnia z jakiegoś twardego plastiku i tuleja metalowa przez całą długość miejsca na łożyska
Czy mogę wsadzić tam łożyska igiełokowe ? zwykłe ze sklepu i tuleje ?
Ostatnio zmieniony śr, 23 gru 2015, 22:49 przez marcin2008, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuleje zamiast łożysk - przegub wahacza
W przypadku wahacza trzeba to zrobić tak:
Tulejki, które stanowią wewnętrzną bieżnię dla oryginalnych łożysk,(te które mają kontakt ze śrubą) trzeba przeszlifować tak aby były gładkie. Z wahacza usunąć resztki łożysk, dorobić w ich miejsce tuleje, następnie osadzić ciasno w wahaczu. Dorabiana tuleja siedzi ciasno, a obraca się tuleja szlifowana w dorobionej.
Nie wiem jak to mam jaśniej wytłumaczyć. Powodzenia :drinkers:
Tulejki, które stanowią wewnętrzną bieżnię dla oryginalnych łożysk,(te które mają kontakt ze śrubą) trzeba przeszlifować tak aby były gładkie. Z wahacza usunąć resztki łożysk, dorobić w ich miejsce tuleje, następnie osadzić ciasno w wahaczu. Dorabiana tuleja siedzi ciasno, a obraca się tuleja szlifowana w dorobionej.
Nie wiem jak to mam jaśniej wytłumaczyć. Powodzenia :drinkers:
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: pn, 7 gru 2015, 11:38
- Motocykl: Yz250
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuleje zamiast łożysk - przegub wahacza
Dzięki od jutra biorę się za robotę heheh pochwale się efektami
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: pn, 7 gru 2015, 11:38
- Motocykl: Yz250
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuleje zamiast łożysk - przegub wahacza
Tuleje dotoczone poskladalem wszystko i jest gicior całość wyszła mnie ok 120pln polecam i dzięki za pomoc bo problemów przy tym moto mam coraz więcej
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tuleje zamiast łożysk - przegub wahacza
Jest tylko jedna wada tego rozwiązania. Znaczne zwiększenie sił tarcia w tych łożyskach co zmniejsza skuteczność tłumienia drgań (amortyzacji).
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: pn, 7 gru 2015, 11:38
- Motocykl: Yz250
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuleje zamiast łożysk - przegub wahacza
Jakieś zdjęcia cyknąłem postaram się wstawić coś . Masz rację zawieszenie chodzi sztywnej ale może będzie bardziej wytrzymałe będę jeździł raczej po lesie i żwirowni nie po torach i zawodach więc wydaje mi się że będzie to optymalne rozwiązanie jak na moje potrzeby amatora