LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Awatar użytkownika
Autor tematu
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: robsztix » ndz, 1 wrz 2013, 12:03

Witam, problem zaczal sie jakis czas temu, gdy moto zaczelo jezdzic "nerwowo" i mocno wyrywac kierownice zwlaszcza w grzaskim piachu, czego wczesniej nie bylo, przez piach jechal zawsze prosto, a teraz sam probuje skrecac. Zauwazylem tez ze jedna laga byla lekko spocona, wiec wymienilem uszczelniacze na ari i olej na motorex fork 5w. Poduszka powietrzna ustawiona wg serwisowki na 125mm i jazda, na poczatku jakby troche lepiej, ale dalej nie tak jak byc powinno moto dalej w piachu dziwnie sie zachowuje, wiec idac tropem dalej wymienilem, opone z tylu na nowa, przednia przelozylem, kola proste ustawione w osi moto, szprychy napiete, powietrze tyl 1.0bar przod kombinowalem od 0.7 do 1.1 i nic, luzow na lozyskach zarowno w kolach jak i glowki ramy i wahaczu nie stwierdzono, wiec zaczelem bawic sie z roznymi ustawieniami zawiasu, zawias reaguje na kazde ustawienie, charakterystyka sie zmienia, lecz dziwne samoisnte skrecanie nadal wystepuje. Po kilku wyjechanych tak motogodzinach postanowilem zmienic wysokosc poduszki powietrznej i chyba doszukalem sie problemu, tylko nie wiem jak go wyeliminowac. Mianowicie w lewej ladze olej dalej wygladal jak nowy, a w prawej na dosc mocno zuzyty, a przeciez w obu w tym samym czasie byl zalany nowy, poza tym na prawej wyczuwalny jest delikatny luz miedzy tuba zew. i wew. a zewnetrzna zlota powloka tuby wew. jest jakby lekko spolerowana na dlugosci ok 10cm i szerokosci 4cm tak ze widac metal znajdujacy sie pod spodem. Dodam ze nie sa to zadne rysy, tylko jakby spolerowanie np pasta polerska. Po glebszej analizie lagi wydaja sie proste, a w moim odczuciu wydaje mi sie, ze takie samoistne skrecanie moglo byc spowodowane, tym ze jedna laga jakby sie "przycinala" podczas pracy. Prosze o jakies sugestie, moze ktos spotkal sie z takim problemem i ewentualnie wie jak go rozwiazc. Z gory dzieki za odpowiedzi i pozdro ;)

rl-
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 67
Rejestracja: śr, 2 cze 2010, 20:52
Motocykl: crf
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: rl- » ndz, 1 wrz 2013, 15:17

niewiele wniosę do wątku, ale wspomnę że też kiedyś tak miałem ze po ok. 10mth musiałem ulać trochę oleju i ku mojemu zdziwieniu w jednej ladze był czysty a w drugiej "siwy" jakby przepracowany, nie mam pojęcia dlaczego tak było.

Awatar użytkownika
motodiabel
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 78
Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: motodiabel » ndz, 1 wrz 2013, 15:45

Sprawdź tuleje ślizgowe, czy mają jeszcze powłokę teflonową.

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: Konrad324 » ndz, 1 wrz 2013, 19:21

Wymyłeś dokładnie całe lagi w środku jak robiłeś z nimi, może został gdzieś syf i wymieszał się z olejem.

Awatar użytkownika
Autor tematu
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: robsztix » ndz, 1 wrz 2013, 20:57

Czystosc zachowana przy montazu, mozna powiedziec "laboratoryjna" :P ale przypadlosc ta pojawila sie zanim wymienilem olej i uszczelniacze...Roznica w wygladzie oleju po ponownym odkreceniu zaworow moze wskazywac na to, ze jedna laga pracuje wiecej niz druga i dlatego moto samo skreca w jedna strone, ale sa to tylko moje domysly, wiec nie mam pewnosci, czy tak ma byc :/

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: sebek1516 » ndz, 1 wrz 2013, 22:32

Po rozbiórce zamień lagi na miejsce, tzn. z lewej do prawej a z prawej do lewej wszystkie tulejki i rury bo golenie wiadomo że zostaną.
I zobacz czy coś się zmieni. A sprężyny takie same (długość)?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
Autor tematu
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: robsztix » czw, 14 lis 2013, 17:21

Witam ponownie, odkopie temat, poniewaz zbliza sie zima, czas leci, a nadal sie mecze z tym samym problemem. Od ostatnich wpisow za namowa znajomego raz jeszcze zmienilem olej tym razem na MOTUL fork 5W, oraz przy okazji zmienilem panewki w lagach i lozyska glowki ramy, chociaz jedne jak i drugie nie wykazywaly sladow zuzycia. Po ponownym zlozeniu wszystkiego do kupy 100% jak mowi serwisowka, zalaniu olejem odpowietrzeniu itd... oraz kolejnych testach z roznymi ustawieniami odbicia, dobica i cisnienia w oponie zawias za kazdym razem reaguje na regulacje i czuc zmiany w charakterystyce pracy, jednak tendencja do samoistnego skrecania kierownicy w grzaskim gruncie nadal pozostala, juz mi rece opadaja :| przelozylem nawet przednia opone, ktorej pozostalo ok 70% zycia w druga strone i nadal to samo....Moze macie jakies cenne porady, zauwazylem, ze zazwyczaj samoistne skrecenie odbywa sie w lewa strone (grzaski grunt). Czy moze to byc wina zaworow od regulacji? Nie wiem jak je sprawdzic, ale srubki obracaja sie bez jakichs oporow czy zaciec, slychac charakterystyczne "kliki" . Mam nadzieje, ze pomozecie mi odnalezc przyczyne, bo im wiecej mam wyjezdzonych mth tym bardziej mi to przeszkadza, a pamietam jak dzis moje pierwsze przejazdy po piachach moja yzf jak szla prosto jak przecinak :)

Maciek611
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: ndz, 12 lut 2012, 14:12
Motocykl: Yamaha yz 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: Maciek611 » czw, 14 lis 2013, 19:04

Skręć twardość na maxa, wykręć 3-4 kliki, odbicie optymalne, jeżeli to będzie się powtarzało, to moim zdaniem powinieneś po prostu popracować nad pozycją na moto.

Awatar użytkownika
Autor tematu
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: robsztix » czw, 14 lis 2013, 19:46

Probowalem jezdzic ze skrecona kompresja, ale wtedy to nie jazda, bo na kazdej twardszej przeszkodzie, zamiast ja "pochlanac" moto mocno podbija. Co do pozycji to tu tez probowalem siadac bardziej z tylu w piachu itd. ale to nie pomaga za bardzo, poza tym jak w tym samym miejscu probowalem kolesia crf`a to idzie jak przecinak, tak jak moja yzf`ka kiedys :| wiec pozycje tez bym wykluczyl....

karolmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 159
Rejestracja: pt, 1 lip 2011, 11:22
Motocykl: yz 125 06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: karolmx » czw, 14 lis 2013, 19:54

Krzywa oska przedniego koła, delikatnie krzywa laga?

Awatar użytkownika
Autor tematu
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: robsztix » czw, 14 lis 2013, 20:21

Ogladalem wszystko bardzo dokladnie 2x mialem wszystko w czesciach i nic nie wyglada na krzywe, po tych wszystkich przebojach na mysl przychodza mi wadliwie badz "niesymetrycznie" dzialajace zaworki, tylko nie wiem jak je pod tym katem sprawdzic... :|

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: marek antczak » czw, 14 lis 2013, 20:38

Jaki to rocznik tego motocykla :?: :!: , to ważne aby było wiadomo o jakim zawieszeniu mówimy. Analizując to co piszesz nasuwa mi sie kilka pomysłów. Pierwszy jak sam zauważyłeś jedna laga maila bardziej zabrudzony olej , nie wiem czy za drugim razem tez tak było ale jeśli tak to możesz mieć skręcone polki gabli przez co jeden gable pracuje pod oporem . Mam nadzieje ze przy tej okazji nie zapomniałeś poprawnie zamontować przedniego kola (jest to częsta przypadłość). Drugi problem jaki może u ciebie wystąpić to jest w gablach taki tłoczek który jest odpowiedzialny za odbicie i jeśli tam poluzowała sie lekko nakrętka ( co zdarza sie często ) i wtedy nie masz odpowiednio ustawionego odbicia mimo odpowiedniej ilości klików. Do tego może sie tak zdarzyć ze w gablach które maja juz parę lat pękają po prostu blaszki . Twardość zawieszenia jest tylko jednym elementem pracy zawieszenia ale najwalniejsze jest odbicie bo bez tego motocykl lub cześć zawieszenia np przód odbija za szybko i to sa takie objawy jakie opisujesz . Ja bym na twoim miejscu sprawdził polki czy sa proste ( zdemontowane postawić na prostym blacie i widać gołym okiem) , zwróć uwagę na poprawne zamontowanie zawieszenia w polkach i na osi kola oraz sprawdził bym dokładnie cale zawieszenie czy czasami nie siedzi tam jakis odłamek metalu miedzy blaskami a tloczkiem lub śrubki trzymają pakiety setingow odbicia. :D




ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”