LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM
-
Autor tematurobsztix
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM
Witam, problem zaczal sie jakis czas temu, gdy moto zaczelo jezdzic "nerwowo" i mocno wyrywac kierownice zwlaszcza w grzaskim piachu, czego wczesniej nie bylo, przez piach jechal zawsze prosto, a teraz sam probuje skrecac. Zauwazylem tez ze jedna laga byla lekko spocona, wiec wymienilem uszczelniacze na ari i olej na motorex fork 5w. Poduszka powietrzna ustawiona wg serwisowki na 125mm i jazda, na poczatku jakby troche lepiej, ale dalej nie tak jak byc powinno moto dalej w piachu dziwnie sie zachowuje, wiec idac tropem dalej wymienilem, opone z tylu na nowa, przednia przelozylem, kola proste ustawione w osi moto, szprychy napiete, powietrze tyl 1.0bar przod kombinowalem od 0.7 do 1.1 i nic, luzow na lozyskach zarowno w kolach jak i glowki ramy i wahaczu nie stwierdzono, wiec zaczelem bawic sie z roznymi ustawieniami zawiasu, zawias reaguje na kazde ustawienie, charakterystyka sie zmienia, lecz dziwne samoisnte skrecanie nadal wystepuje. Po kilku wyjechanych tak motogodzinach postanowilem zmienic wysokosc poduszki powietrznej i chyba doszukalem sie problemu, tylko nie wiem jak go wyeliminowac. Mianowicie w lewej ladze olej dalej wygladal jak nowy, a w prawej na dosc mocno zuzyty, a przeciez w obu w tym samym czasie byl zalany nowy, poza tym na prawej wyczuwalny jest delikatny luz miedzy tuba zew. i wew. a zewnetrzna zlota powloka tuby wew. jest jakby lekko spolerowana na dlugosci ok 10cm i szerokosci 4cm tak ze widac metal znajdujacy sie pod spodem. Dodam ze nie sa to zadne rysy, tylko jakby spolerowanie np pasta polerska. Po glebszej analizie lagi wydaja sie proste, a w moim odczuciu wydaje mi sie, ze takie samoistne skrecanie moglo byc spowodowane, tym ze jedna laga jakby sie "przycinala" podczas pracy. Prosze o jakies sugestie, moze ktos spotkal sie z takim problemem i ewentualnie wie jak go rozwiazc. Z gory dzieki za odpowiedzi i pozdro
-
- Mistrz prostej
- Posty: 67
- Rejestracja: śr, 2 cze 2010, 20:52
- Motocykl: crf
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM
niewiele wniosę do wątku, ale wspomnę że też kiedyś tak miałem ze po ok. 10mth musiałem ulać trochę oleju i ku mojemu zdziwieniu w jednej ladze był czysty a w drugiej "siwy" jakby przepracowany, nie mam pojęcia dlaczego tak było.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 78
- Rejestracja: wt, 2 wrz 2008, 02:12
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
- Motocykl: CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM
Wymyłeś dokładnie całe lagi w środku jak robiłeś z nimi, może został gdzieś syf i wymieszał się z olejem.
-
Autor tematurobsztix
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM
Czystosc zachowana przy montazu, mozna powiedziec "laboratoryjna" ale przypadlosc ta pojawila sie zanim wymienilem olej i uszczelniacze...Roznica w wygladzie oleju po ponownym odkreceniu zaworow moze wskazywac na to, ze jedna laga pracuje wiecej niz druga i dlatego moto samo skreca w jedna strone, ale sa to tylko moje domysly, wiec nie mam pewnosci, czy tak ma byc :/
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM
Po rozbiórce zamień lagi na miejsce, tzn. z lewej do prawej a z prawej do lewej wszystkie tulejki i rury bo golenie wiadomo że zostaną.
I zobacz czy coś się zmieni. A sprężyny takie same (długość)?
I zobacz czy coś się zmieni. A sprężyny takie same (długość)?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
Autor tematurobsztix
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM
Witam ponownie, odkopie temat, poniewaz zbliza sie zima, czas leci, a nadal sie mecze z tym samym problemem. Od ostatnich wpisow za namowa znajomego raz jeszcze zmienilem olej tym razem na MOTUL fork 5W, oraz przy okazji zmienilem panewki w lagach i lozyska glowki ramy, chociaz jedne jak i drugie nie wykazywaly sladow zuzycia. Po ponownym zlozeniu wszystkiego do kupy 100% jak mowi serwisowka, zalaniu olejem odpowietrzeniu itd... oraz kolejnych testach z roznymi ustawieniami odbicia, dobica i cisnienia w oponie zawias za kazdym razem reaguje na regulacje i czuc zmiany w charakterystyce pracy, jednak tendencja do samoistnego skrecania kierownicy w grzaskim gruncie nadal pozostala, juz mi rece opadaja przelozylem nawet przednia opone, ktorej pozostalo ok 70% zycia w druga strone i nadal to samo....Moze macie jakies cenne porady, zauwazylem, ze zazwyczaj samoistne skrecenie odbywa sie w lewa strone (grzaski grunt). Czy moze to byc wina zaworow od regulacji? Nie wiem jak je sprawdzic, ale srubki obracaja sie bez jakichs oporow czy zaciec, slychac charakterystyczne "kliki" . Mam nadzieje, ze pomozecie mi odnalezc przyczyne, bo im wiecej mam wyjezdzonych mth tym bardziej mi to przeszkadza, a pamietam jak dzis moje pierwsze przejazdy po piachach moja yzf jak szla prosto jak przecinak
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: ndz, 12 lut 2012, 14:12
- Motocykl: Yamaha yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM
Skręć twardość na maxa, wykręć 3-4 kliki, odbicie optymalne, jeżeli to będzie się powtarzało, to moim zdaniem powinieneś po prostu popracować nad pozycją na moto.
-
Autor tematurobsztix
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM
Probowalem jezdzic ze skrecona kompresja, ale wtedy to nie jazda, bo na kazdej twardszej przeszkodzie, zamiast ja "pochlanac" moto mocno podbija. Co do pozycji to tu tez probowalem siadac bardziej z tylu w piachu itd. ale to nie pomaga za bardzo, poza tym jak w tym samym miejscu probowalem kolesia crf`a to idzie jak przecinak, tak jak moja yzf`ka kiedys wiec pozycje tez bym wykluczyl....
-
Autor tematurobsztix
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM
Ogladalem wszystko bardzo dokladnie 2x mialem wszystko w czesciach i nic nie wyglada na krzywe, po tych wszystkich przebojach na mysl przychodza mi wadliwie badz "niesymetrycznie" dzialajace zaworki, tylko nie wiem jak je pod tym katem sprawdzic...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM
Jaki to rocznik tego motocykla , to ważne aby było wiadomo o jakim zawieszeniu mówimy. Analizując to co piszesz nasuwa mi sie kilka pomysłów. Pierwszy jak sam zauważyłeś jedna laga maila bardziej zabrudzony olej , nie wiem czy za drugim razem tez tak było ale jeśli tak to możesz mieć skręcone polki gabli przez co jeden gable pracuje pod oporem . Mam nadzieje ze przy tej okazji nie zapomniałeś poprawnie zamontować przedniego kola (jest to częsta przypadłość). Drugi problem jaki może u ciebie wystąpić to jest w gablach taki tłoczek który jest odpowiedzialny za odbicie i jeśli tam poluzowała sie lekko nakrętka ( co zdarza sie często ) i wtedy nie masz odpowiednio ustawionego odbicia mimo odpowiedniej ilości klików. Do tego może sie tak zdarzyć ze w gablach które maja juz parę lat pękają po prostu blaszki . Twardość zawieszenia jest tylko jednym elementem pracy zawieszenia ale najwalniejsze jest odbicie bo bez tego motocykl lub cześć zawieszenia np przód odbija za szybko i to sa takie objawy jakie opisujesz . Ja bym na twoim miejscu sprawdził polki czy sa proste ( zdemontowane postawić na prostym blacie i widać gołym okiem) , zwróć uwagę na poprawne zamontowanie zawieszenia w polkach i na osi kola oraz sprawdził bym dokładnie cale zawieszenie czy czasami nie siedzi tam jakis odłamek metalu miedzy blaskami a tloczkiem lub śrubki trzymają pakiety setingow odbicia.
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl