LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Awatar użytkownika
Autor tematu
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: robsztix » sob, 7 gru 2013, 12:51

marek antczak pisze:Nakrętki na tych zaworach powinieneś odkręcić i odtłuścić gwint śruby i nakrętki a następnie skręcić używając kleju do gwintów, te inne elementy od zaworów odbicia mid valve powinny być podobnie potraktowane. Nakrętki dokręcasz z wyczuciem czyli nie za mocno aby nie urwać aluminiowego gwintu . Odpowiadając sobie na zadane pytanie; stwierdzam iz zapędziłeś sie odkręcając te cale tłoczki mid valve :axe:
Marek mam jeszcze jedno pytanie odnosnie tych nakretek, najpierw foto:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f3 ... 4c357.html

Poniewaz po dokreceniu ich z wyczuciem do "oporu" luz "C" na sprezynie "A", kasuje sie calkowicie (sprezyna jest poprostu scisnieta do konca) i nie wystepuje ruch talerzyka gora-dol. Po zakreceniu do konca rowniez element "B" przestaje sie obracac do okola wzgledem reszty. I tu sie zastanawiam czy tak ma byc skrecone, poniewaz na tym zaworku, na ktorym nakretka nie byla odkrecona jak na tym z lewej strony, jest bardzo minimalny luz w miejcu "C" i element "B" moze sie swobodnie obracac wokol. Zakrecac oba do "konca", czy zostawic minimalny luz, poniewaz ta sprezynka chyba po cos tam jest, a jak jest skrecone do konca, to ona wcale niepracuje... :?

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: marek antczak » sob, 7 gru 2013, 20:13

Tłoczek czyli element B nie może sie obracać, czyli ten drugi element należy tez poprawić. Po za tym pod tym talerzykiem znajduje sie sprężynka i rurka dystansowa co powiano powodować iz ta blaszka shims, powinieneś modź lekusieńko unieść

Awatar użytkownika
Autor tematu
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: robsztix » sob, 7 gru 2013, 21:52

Ok dzieki, wszystko jasne :drinkers: byle do piatku, poskladam moto i jak pogoda mnie nie powstrzyma to beda testy, wnioski i kolejny post :))))

Awatar użytkownika
Autor tematu
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: robsztix » czw, 9 sty 2014, 21:47

robsztix pisze:Ok dzieki, wszystko jasne :drinkers: byle do piatku, poskladam moto i jak pogoda mnie nie powstrzyma to beda testy, wnioski i kolejny post :))))
Witam i zgodnie z zapowiedzia po jakims miesiacu, ale z garscia wnioskow, kontynuuje temat :) Na wstepie WIELKIE DZIEKI za pomoc w szczegolnosci Tobie Marku :drinkers: :drinkers: :drinkers: po kilku wyjazdach przy sprzyjajacej nadal wiosenno-zimowej pogodzie moge powiedziec ze:
1. Marek miales racje :)
2. Dlugo meczylem sie z tym problemem
3. Moto przestalo "samoistnie" skrecac
4. Przyjemnosc z jazdy znowu powoduje usmiech na twarzy
5. W koncu odzyskalem kontrole nad moto a nie odwrotnie :)
6. Jak puszcze kierownice to czuje, ze moto jedzie prosto, a nie skreca

Rady dla potomnych :D :
Przy kazdej wymianie oleju proponuje przyjrzec sie BAAARDZO dokladnie tym zaworkom i wszystkim pozostalym elementom zawiasu, gdybym wczesniej byl tak wnikliwy juz dawno bylo by po problemie i nie kosztowalo by mnie to extra nerwow i $$ na nowy olej przy kazdym otworzeniu zawiasu, nowych niepotrzebnie wymienionych panewek, czy tez lozysk...Ale najwazniejsze, ze czegos sie nauczylem i sa wnioski na przyszlosc, a nowe czesci na dluzej mi wystarcza ;)

Marek jezeli nadal sledzisz temat, to moglbys mi poradzic jak dobrze zgrac przod z tylem, zaczynajac od fabrycznych ustawien, wszystkie regulacje mam ustawione na wartosci fabryczne, odlalem tylko kilka mm oleju z przodu, bo po pierwszych przejazdach zauwazylem, ze lagi nie pracuja w pelnym zakresie, tylko dochodza jakies 10cm od samego dolu. Serwisowka przewiduje zakres poduszki powietrznej od 105-135mm, teraz mam poduszke na 128mm (fabrycznie 125mm) jednak dalej zostaje z 5cm po jezdzie (wyczytalem ze powinny schodzic do ok2cm). Jest na to jakas rada, czy odlac jeszcze troche? Naciskajac moto w okolicy korka baku :ANAL: , zdecydowanie bardziej tyl usiada, a czytalem ze powinien "siadac" rowno? Pozdro :)

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: marek antczak » czw, 16 sty 2014, 17:31

Poduszkę powietrza zostaw w spokoju , zmień tylko ustawienia twardości np o polowe mniej niz masz do tej pory , a jak zaczniesz szybciej jeździć i zacznie dobijać to wyreguluj wg, potrzeby . Odpowietrzaj regularnie zawieszenie i nie zapomnij o serwisie tylnego amora ( niezależnie czy cieknie czy tez nie ) oraz ustawieniu napięcia tylnej sprężyny tzn SAG . Pozdrawiam :D

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: sebek1516 » czw, 16 sty 2014, 19:24

I dbaj o przednie uszczelniacze! Nawet niezły wyciek może być przyczyną brudu w uszczelniaczu.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
Autor tematu
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: LAGI yzf250 DZIWNY PROBLEM

Post autor: robsztix » czw, 16 sty 2014, 19:35

Dzieki za rady ;) zastosuje sie do wskazowek, sag ustawiony poprawnie, z przodu uszczelniacze sa rowniez nowe jak i reszta, a tylny zawias oddam do przegladu komus kto sie na tym dobrze zna, bo niemam potrzebnej wiedzy i sprzetu do tylnego amora :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”