Up-side down a normane amortyzatory.
-
Autor tematuSetyk
- Mistrz prostej
- Posty: 139
- Rejestracja: pt, 18 maja 2007, 19:13
- Motocykl: Husqvarna WR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Grabów nad Prosną / Wrocław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Up-side down a normane amortyzatory.
Pisze tu pierwszy raz wiec, Witam wszystkich!
Szukalem, ale nie moglem znalezc tego co mnie interesuje wiec zakladam nowy temat ;P Powiedzcie mi prosze, jaka jest roznica pomiedzy tymi amortyzatorami procz tego ze sa odwrotnie zalozone? Jakie zalety ma pierwszy typ a jakie drugi typ? Teraz widuje sie czesciej motory z up-side down wiec musza byc w takim razie w czyms lepsze, tylko w czym Jak wiecie to prosze o wypowiedz
Pozdrawiam.
Szukalem, ale nie moglem znalezc tego co mnie interesuje wiec zakladam nowy temat ;P Powiedzcie mi prosze, jaka jest roznica pomiedzy tymi amortyzatorami procz tego ze sa odwrotnie zalozone? Jakie zalety ma pierwszy typ a jakie drugi typ? Teraz widuje sie czesciej motory z up-side down wiec musza byc w takim razie w czyms lepsze, tylko w czym Jak wiecie to prosze o wypowiedz
Pozdrawiam.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 56
- Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
- Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krakow
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
W klasycznych amortyzatorach chcąc mieć duzy skok zawieszenia jak w USD dolna częsc musi schodzić znacznie poniżej osi koła (nawet do ok 13cm) http://www.bikepics.com/pictures/089805/ co jest w koleinach bardzo kłopotliwe i ogolnie o jakas skałe mozna zachaczyć i uszkodzić ( Nie dotyczy WP 50 Extreme). W UpSideDown http://www.bikepics.com/pictures/879064/ jako powierzchnie roboczą do której lagi mogą sie wsunąc masz równiez wykozystaną przestrzeń pomiędzy półkami i nie ma problemu z wystawaniem amorów pod oś koła.
-
- VIP
- Posty: 892
- Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
- Motocykl: GSXR 750 K0
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: RASZKÓW
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
http://www.bikepics.com/pictures/857286/ tu za dużo nie wystaje nie dole, prawie wogole to tak na marginesie.
Pozdro
Pozdro
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: sob, 27 sty 2007, 14:54
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
wada USD to ze bardziej sie brudzi, przez co szybszemu zuzyciu ulegaja uszczeli, tak jak wczesniej wspomniano czestsze serwisy. Jest tez trudniejszy w serwisowaniu (informacja z doświadczenia w DH). Czasami zdazaja sie uszkodzenia mechaniczne na teflonie bo jest nizej niż w normalnych, ale tak naprawde to zadna roznica bo i normalne tez tak samo mozesz uszkodzic! Ale jesli szukasz moto to tylko z USD, duzo lepsze widelce!
A dzieki mniejszej masie nie resorowanej sa bardziej czułe na nierówności i duzo lepiej pracują
A dzieki mniejszej masie nie resorowanej sa bardziej czułe na nierówności i duzo lepiej pracują
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ale jesli szukasz moto to tylko z USD, duzo lepsze widelce!
A dzieki mniejszej masie nie resorowanej sa bardziej czułe na nierówności i duzo lepiej pracują [/quote]
---------------------------------------------------
Kolego nie wiem skąd "wysysasz" takie teorie ,ale nie wprowadzaj ludzi w bład
USD ma WIĘKSZĄ mase nieresorowaną i większe opory ruchu. Tzn. mniejsza czułośc.
Rury stalowe sa chyba cięższe od aluminiowych goleni ????
Pomyśl jeśli nie wiesz ?
USD mają tez większa mase własną. A to dlatego ,że rury w USD więcej na siebie "zachodzą" .
Ale przez to USD jest dużo sztywniejszy od klasycznych pał o tej samej średnicy i skoku.
W USD mozna tez uzyskac większy skok zawieszenia.
Klasyczne teleskopy , aby miały porównywalną sztywnośc , musza być b.dużego kalibru. Nie pozostaje już wtedy duża róznica w masie .
No i maja wady opisane wczesniej przez kolegów ( szerokość przy osi i wystające poniżej osi golenie ).
Moda na Hiper Pały była w MX i Enduro w drugiej połowie lat 90 tych.
Hipernowoczesne konstrukcje klasyczne w MX miały po blisko 60 mm średnicy
Widelce typu typu WP Extreme i Magnum były z powodzeniem stosowane w enduro.
Inna wada USD jest to że mozna o wiele łatwiej uszkodzić gładż rury. Np na sklistej trasie.
Ale jeśli chodzi o wygląd , to USD są najlepsze.
_______
Robert
A dzieki mniejszej masie nie resorowanej sa bardziej czułe na nierówności i duzo lepiej pracują [/quote]
---------------------------------------------------
Kolego nie wiem skąd "wysysasz" takie teorie ,ale nie wprowadzaj ludzi w bład
USD ma WIĘKSZĄ mase nieresorowaną i większe opory ruchu. Tzn. mniejsza czułośc.
Rury stalowe sa chyba cięższe od aluminiowych goleni ????
Pomyśl jeśli nie wiesz ?
USD mają tez większa mase własną. A to dlatego ,że rury w USD więcej na siebie "zachodzą" .
Ale przez to USD jest dużo sztywniejszy od klasycznych pał o tej samej średnicy i skoku.
W USD mozna tez uzyskac większy skok zawieszenia.
Klasyczne teleskopy , aby miały porównywalną sztywnośc , musza być b.dużego kalibru. Nie pozostaje już wtedy duża róznica w masie .
No i maja wady opisane wczesniej przez kolegów ( szerokość przy osi i wystające poniżej osi golenie ).
Moda na Hiper Pały była w MX i Enduro w drugiej połowie lat 90 tych.
Hipernowoczesne konstrukcje klasyczne w MX miały po blisko 60 mm średnicy
Widelce typu typu WP Extreme i Magnum były z powodzeniem stosowane w enduro.
Inna wada USD jest to że mozna o wiele łatwiej uszkodzić gładż rury. Np na sklistej trasie.
Ale jeśli chodzi o wygląd , to USD są najlepsze.
_______
Robert
Ostatnio zmieniony wt, 22 maja 2007, 10:55 przez Big, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 289
- Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 18:07
- Motocykl: KLX 450 R
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Jezdziłem na USD w kawie 97rok a teraz mam zwykłe w suzuki 98rok.
Jako amator w amortyzacji nie czułem znacznej różnicy,ale jest różnica w serwisie. USD czesto sie brudziły- trzeba było czyścić szczelinomierzem bo leciały. W suzuki jeżdze już rok i nic żadnych problemów a mam takie http://www.bikepics.com/pictures/792082/ osłony-fakt że wygląd beznadziejny ale za to zero kłopotu!
Jako amator w amortyzacji nie czułem znacznej różnicy,ale jest różnica w serwisie. USD czesto sie brudziły- trzeba było czyścić szczelinomierzem bo leciały. W suzuki jeżdze już rok i nic żadnych problemów a mam takie http://www.bikepics.com/pictures/792082/ osłony-fakt że wygląd beznadziejny ale za to zero kłopotu!
Ostatnio zmieniony śr, 23 maja 2007, 11:48 przez GRUUBBYY, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: sob, 27 sty 2007, 14:54
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
'Kolego nie wiem skąd "wysysasz" takie teorie ,ale nie wprowadzaj ludzi w bład "
Big
napisałem skad wysysam takie teorie konkretnie DH gdzie zawieszenie (waga, praca) odgrywa kluczową role. Widelce USD sa czulsze i lepiej wybieraja nierówności! I nie mów że wprowadzam ludzi w błąd, bo ogolnie USD miedzy innymi po to wprowadzono, nie mowie tu konkretnie o jakims modelu amora ale wyłacznie o sensie wprowadzenia takiej konstrukcji!
Zresztą wystarczy sie przejechać kawałek aby zauważyć róznice w pracy.
A co do tarcia to nie masz racji, jak sam napisałeś zwykłe amory muszą być grubsze (wieksza średnica goleni), przez to powierzchnia tarcia sie zdecydowanie zwieksza.
Big
napisałem skad wysysam takie teorie konkretnie DH gdzie zawieszenie (waga, praca) odgrywa kluczową role. Widelce USD sa czulsze i lepiej wybieraja nierówności! I nie mów że wprowadzam ludzi w błąd, bo ogolnie USD miedzy innymi po to wprowadzono, nie mowie tu konkretnie o jakims modelu amora ale wyłacznie o sensie wprowadzenia takiej konstrukcji!
Zresztą wystarczy sie przejechać kawałek aby zauważyć róznice w pracy.
A co do tarcia to nie masz racji, jak sam napisałeś zwykłe amory muszą być grubsze (wieksza średnica goleni), przez to powierzchnia tarcia sie zdecydowanie zwieksza.