Up-side down a normane amortyzatory.

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Autor tematu
Setyk
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 139
Rejestracja: pt, 18 maja 2007, 19:13
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Grabów nad Prosną / Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Up-side down a normane amortyzatory.

Post autor: Setyk » ndz, 20 maja 2007, 14:39

Pisze tu pierwszy raz wiec, Witam wszystkich!
Szukalem, ale nie moglem znalezc tego co mnie interesuje wiec zakladam nowy temat ;P Powiedzcie mi prosze, jaka jest roznica pomiedzy tymi amortyzatorami procz tego ze sa odwrotnie zalozone? Jakie zalety ma pierwszy typ a jakie drugi typ? Teraz widuje sie czesciej motory z up-side down wiec musza byc w takim razie w czyms lepsze, tylko w czym :?: Jak wiecie to prosze o wypowiedz :P
Pozdrawiam.

LesniK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 60
Rejestracja: ndz, 28 sie 2005, 20:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: DSW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: LesniK » ndz, 20 maja 2007, 19:54

...........
Ostatnio zmieniony śr, 12 sie 2009, 19:01 przez LesniK, łącznie zmieniany 1 raz.

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » ndz, 20 maja 2007, 21:03

Jest mniejsza masa nieresorowana, czyli amortyzatory mają mniej roboty 8)

GAWRON
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: śr, 7 mar 2007, 08:13
Motocykl: KTM 250 EXC - 05r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krakow
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: GAWRON » ndz, 20 maja 2007, 21:58

W klasycznych amortyzatorach chcąc mieć duzy skok zawieszenia jak w USD dolna częsc musi schodzić znacznie poniżej osi koła (nawet do ok 13cm) http://www.bikepics.com/pictures/089805/ co jest w koleinach bardzo kłopotliwe i ogolnie o jakas skałe mozna zachaczyć i uszkodzić ( Nie dotyczy WP 50 Extreme). W UpSideDown http://www.bikepics.com/pictures/879064/ jako powierzchnie roboczą do której lagi mogą sie wsunąc masz równiez wykozystaną przestrzeń pomiędzy półkami i nie ma problemu z wystawaniem amorów pod oś koła.

Autor tematu
Setyk
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 139
Rejestracja: pt, 18 maja 2007, 19:13
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Grabów nad Prosną / Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Setyk » pn, 21 maja 2007, 16:31

O wielkie dzieki wam chlopaki ;) Widze ze profesjonalne podejscie do sprawy i zaangazowanie, juz mi sie TU podoba;D

A tak jeszcze na marginesie to USD ma jakies wyady?

Kropek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 254
Rejestracja: czw, 5 kwie 2007, 23:37
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kropek » pn, 21 maja 2007, 19:03

Myślę że wadą up-side-down są potrzeby częstej regeneracji, co w normalnych amortyzatorach się rzadziej zdarza !! Pozdrawiam

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » pn, 21 maja 2007, 20:04

http://www.bikepics.com/pictures/857286/ tu za dużo nie wystaje nie dole, prawie wogole to tak na marginesie.

Pozdro

SHAMMAN
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: sob, 27 sty 2007, 14:54
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SHAMMAN » pn, 21 maja 2007, 21:21

wada USD to ze bardziej sie brudzi, przez co szybszemu zuzyciu ulegaja uszczeli, tak jak wczesniej wspomniano czestsze serwisy. Jest tez trudniejszy w serwisowaniu (informacja z doświadczenia w DH). Czasami zdazaja sie uszkodzenia mechaniczne na teflonie bo jest nizej niż w normalnych, ale tak naprawde to zadna roznica bo i normalne tez tak samo mozesz uszkodzic! Ale jesli szukasz moto to tylko z USD, duzo lepsze widelce!

A dzieki mniejszej masie nie resorowanej sa bardziej czułe na nierówności i duzo lepiej pracują :)

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Big » wt, 22 maja 2007, 10:26

Ale jesli szukasz moto to tylko z USD, duzo lepsze widelce!

A dzieki mniejszej masie nie resorowanej sa bardziej czułe na nierówności i duzo lepiej pracują :)[/quote]
---------------------------------------------------
Kolego nie wiem skąd "wysysasz" takie teorie ,ale nie wprowadzaj ludzi w bład :lol:

USD ma WIĘKSZĄ mase nieresorowaną i większe opory ruchu. Tzn. mniejsza czułośc.
Rury stalowe sa chyba cięższe od aluminiowych goleni ????
Pomyśl jeśli nie wiesz ?
USD mają tez większa mase własną. A to dlatego ,że rury w USD więcej na siebie "zachodzą" .
Ale przez to USD jest dużo sztywniejszy od klasycznych pał o tej samej średnicy i skoku.
W USD mozna tez uzyskac większy skok zawieszenia.

Klasyczne teleskopy , aby miały porównywalną sztywnośc , musza być b.dużego kalibru. Nie pozostaje już wtedy duża róznica w masie .
No i maja wady opisane wczesniej przez kolegów ( szerokość przy osi i wystające poniżej osi golenie ).

Moda na Hiper Pały była w MX i Enduro w drugiej połowie lat 90 tych.
Hipernowoczesne konstrukcje klasyczne w MX miały po blisko 60 mm średnicy :shock:
Widelce typu typu WP Extreme i Magnum były z powodzeniem stosowane w enduro.

Inna wada USD jest to że mozna o wiele łatwiej uszkodzić gładż rury. Np na sklistej trasie.

Ale jeśli chodzi o wygląd , to USD są najlepsze.

_______

Robert
Ostatnio zmieniony wt, 22 maja 2007, 10:55 przez Big, łącznie zmieniany 1 raz.

GRUUBBYY
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 18:07
Motocykl: KLX 450 R
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Post autor: GRUUBBYY » wt, 22 maja 2007, 10:44

Jezdziłem na USD w kawie 97rok a teraz mam zwykłe w suzuki 98rok.
Jako amator w amortyzacji nie czułem znacznej różnicy,ale jest różnica w serwisie. USD czesto sie brudziły- trzeba było czyścić szczelinomierzem bo leciały. W suzuki jeżdze już rok i nic żadnych problemów a mam takie http://www.bikepics.com/pictures/792082/ osłony-fakt że wygląd beznadziejny ale za to zero kłopotu!
Ostatnio zmieniony śr, 23 maja 2007, 11:48 przez GRUUBBYY, łącznie zmieniany 1 raz.

Autor tematu
Setyk
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 139
Rejestracja: pt, 18 maja 2007, 19:13
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Grabów nad Prosną / Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Setyk » wt, 22 maja 2007, 15:31

No ale w USD mozna zalozyc skarpety i tez masz tak samo chronione jak u ciebie.

SHAMMAN
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: sob, 27 sty 2007, 14:54
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: SHAMMAN » wt, 22 maja 2007, 20:36

'Kolego nie wiem skąd "wysysasz" takie teorie ,ale nie wprowadzaj ludzi w bład :lol: "

Big
napisałem skad wysysam takie teorie konkretnie DH gdzie zawieszenie (waga, praca) odgrywa kluczową role. Widelce USD sa czulsze i lepiej wybieraja nierówności! I nie mów że wprowadzam ludzi w błąd, bo ogolnie USD miedzy innymi po to wprowadzono, nie mowie tu konkretnie o jakims modelu amora ale wyłacznie o sensie wprowadzenia takiej konstrukcji!

Zresztą wystarczy sie przejechać kawałek aby zauważyć róznice w pracy.
A co do tarcia to nie masz racji, jak sam napisałeś zwykłe amory muszą być grubsze (wieksza średnica goleni), przez to powierzchnia tarcia sie zdecydowanie zwieksza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”