OLEJ
-
Autor tematuP.S.
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
OLEJ
Witam
z góry przepraszam jak powielę temat ale czy można w jakiś sposób określić gęstość oliwy użytej do amortyzatora na podstawie starej ? .
z góry przepraszam jak powielę temat ale czy można w jakiś sposób określić gęstość oliwy użytej do amortyzatora na podstawie starej ? .
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 411
- Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
- Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: OLEJ
Jeśli chodzi o amortyzator centralny to olej nie ma podanej gęstości. Taki olej ma przeznacznie do amortyzatorów centralnych i takim zalewasz amor. Nie ma tu podziałów na lepkości, choć oryginalnie np. Honda ma a amortyzatorze Honda fork oil 5W.
Jeśli chodzi o przednie zawieszenie to tutaj są podawane lepkości od 2.5w do 20w. W motocyklach crossowych stosuje się olej 5w do lag.
Jeśli chodzi o przednie zawieszenie to tutaj są podawane lepkości od 2.5w do 20w. W motocyklach crossowych stosuje się olej 5w do lag.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: OLEJ
Ale odpowiedzi nie uzyskał...
Jeśli umiesz wróżyć z fusów to i owszem Ale na zdrowy rozsadek to jak?
Jeśli umiesz wróżyć z fusów to i owszem Ale na zdrowy rozsadek to jak?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 411
- Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
- Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: OLEJ
Nie rozumiem po co robić dochodzenie nad starym olejem. Należy nalać taki jak ma być a nie koniecznie taki jak był wlany. Jeśli i tak chcesz wiedzieć jaki miałeś to raczej w domowych warunkach i tak tego nie sprawdzisz, chyba że jesteś na prawdę dobry z chemii i masz labolatorium
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: OLEJ
Witam, gdybyś zechciał sprawdzić który z olejów jest bardziej lepki, można przeprowadzić mały eksperyment, domowym sposobem. Potrzebna jest strzykawka, z której wyjmujemy tłok, nalewamy olej trzymając zatkany mniejszy z otworów, następnie używając stopera mierzymy czas wypłynięcia oleju aż do momentu gdy zacznie kapać. Powtarzamy to samo z drugim olejem, ilość oleju w strzykawce oraz jego temperatura winna być jednakowa. Najlepiej wykorzystać dużą strzykawkę, ewentualnie zagnieść lekko otwór spływowy aby olej nie ciekł zbyt szybko, wtedy pomiar będzie bardziej czytelny.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 80
- Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: OLEJ
mając próbki olejów o różnej lepkości być może dałoby się określić na zasadzie porównania. Mam w domu oleje 5w i 2,5w motula, różnica jest zauważalna.
Problem jest taki, że różni producenci potrafią w jednej klasie lepkości umieścić oleje o dość rozbieżnych parametrach. Miałem kiedyś tabelę porównawczą kilkunastu marek olejów, z której wynikało np, że motorexowi 5w bliżej do 7,5w marzocchi, niż do 5w motula.
Problem jest taki, że różni producenci potrafią w jednej klasie lepkości umieścić oleje o dość rozbieżnych parametrach. Miałem kiedyś tabelę porównawczą kilkunastu marek olejów, z której wynikało np, że motorexowi 5w bliżej do 7,5w marzocchi, niż do 5w motula.
Zaplatam i centruję koła -> PW
-
Autor tematuP.S.
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: OLEJ
Jeżdżę rekreacyjnie wiec nie szukam jakiegoś ekstremum wydolnosci - ale 20 letnia oliwa w amortyzatorze nie napawa mnie optymizmem . Wg serwisówki wymienia się cały amor ale za taką sumę to podobny używany motocykl kupie pewnie z tak samo starym olejem . Pociąłem dla poznania stary zużyty amortyzator aby rozeznać się czy da sie to zregenerować garażowym sposobem.Wszystko jest do ogarnięcia poza rodzajem oliwy jakiej należało by użyć .Pozornie wszystko było by proste dla mnie jeżeli chodzi o markę oliwy ale jakby nie wiem jakie parametry dobrać pod ten typ głowicy i stos podkładek na zaworach .Dzieki wszystkim za dobre chęci i odpowiedzi doszedłem do wniosku ze dobiorę olej wg specyfikacji SUS w dwóch gęstościach i się pobawię w mieszanie i testowanie .
-
- Mistrz prostej
- Posty: 80
- Rejestracja: śr, 10 paź 2007, 21:27
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Tychy
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: OLEJ
spróbuj 5 i 10w i ew kombinacje między nimi. Powinno zdać egzamin. Jak nie zda, to zawsze można przeboleć te 30zł i kupić 15, czy nawet 20w, choć myślę, że coś z przedziału 5-10 będzie w sam raz.
Zaplatam i centruję koła -> PW
-
Autor tematuP.S.
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: OLEJ
Mogę - amortyzator jest z yamahy xt 600 tyle ze z wersji 3aj a wiec posiada tylko regulację siły tłumienia a wewn komora kompresji wypełniona jest azotem o ciśnieniu 1,5 atm .