dobry tuning zawieszenia
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: dobry tuning zawieszenia
Temat niżej podałem link do oprogramowania http://shimrestackor.com/ umożliwiającego zmianę konfiguracji zawiasu .
Odnośnie tematu mam pytanie ? czy ktoś się orientuje z jakiego materiału wykonane są blaszki sterujące przepływem oliwy przez zawory - czy takie elementy są ogóle dostępne na naszym rynku .
Odnośnie tematu mam pytanie ? czy ktoś się orientuje z jakiego materiału wykonane są blaszki sterujące przepływem oliwy przez zawory - czy takie elementy są ogóle dostępne na naszym rynku .
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: dobry tuning zawieszenia
Witam, blaszki zaworu są wykonane ze stali sprężynowej prawdo podobnie PN 65 G, stosuję się ten materiał do produkcji mniejszych sprężyn, w tym sprężyn talerzowych oraz podkładek sprężystych.
Do produkcji większych sprężyn, resorów oraz na silnie obciążone wałki skrętne stosuje się stal chromowo-wanadową PN 50 HF lub chromowo-krzemową PN 50 HS.
Do produkcji większych sprężyn, resorów oraz na silnie obciążone wałki skrętne stosuje się stal chromowo-wanadową PN 50 HF lub chromowo-krzemową PN 50 HS.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: dobry tuning zawieszenia
THX tomasz12 za wyjaśnienie , a jak jest z dostępnością ? gdzieś w zachodnich sklepach napotkałem takie zestawy dedykowane do poszczególnych zawieszeń ale cena kilkaset dolarów .
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: dobry tuning zawieszenia
Ja opisałem z jakiego materiału są zrobione, (prawdopodobnie),oczywiście taka stal jest ogólno dostępna,( materiał, nie blaszki).
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o tuningu zawieszenia, skontaktuj się z forumowiczem Marek Antczak lub poczytaj jego posty.
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o tuningu zawieszenia, skontaktuj się z forumowiczem Marek Antczak lub poczytaj jego posty.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: dobry tuning zawieszenia
nie bardzo rozumiem to jakaś aluzja ? na tym forum jakis monopol panuje na wiedzę ? i tylko jeden kolega jest autorytetem ? nie podważam w żadnej kwestii kompetencji kolegi Marka Andczaka ma sporo doświadczenia pewnie , skoro przy tym pracuje , co potwierdzają użytkownicy korzystający z jego usług .
Nie zmienia to faktu ze ja zapytałem przy okazji tematu o dostępności takich podkładek to do czego zamierzam je użyć jest dalekie od tuningu.
Nie zmienia to faktu ze ja zapytałem przy okazji tematu o dostępności takich podkładek to do czego zamierzam je użyć jest dalekie od tuningu.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: dobry tuning zawieszenia
Jedna blaszka kosztuje około 1 euro za sztukę,cena rośnie w miarę wielkości. Takie blaszki można pozyskać np ze starego popsutego amortyzatora
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: dobry tuning zawieszenia
Żadna aluzja. Ilu ludzi w Polsce zna się na tuningu zawieszenia? Ilu ma doświadczenie a nie papier? Ile chce się podzielić tą wiedzą? Na forum z tego co pamiętam 3 było w temacie z czego jedynie Marek i ktoś z LastLap lekko rozwinął temat. Ale ta wiedza kosztuje bo to nie jest schemat tuningu na podkręcanie śrubek także nie dziw się
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: dobry tuning zawieszenia
Przepraszam
po prostu źle zinterpretowałem treść postu kolegi tomasz12 .
Kolego sebek1516 na twoje pytanie odpowiem pytaniem - ilu ludzi potrafi potrafi poprawnie nazwać opisać zjawiska ew problemy jakie odczuwa podczas pracy swojego zawieszenia o ile odczuwa i z jakiego poziomu wiedzy je nazywa ?.
Moim zdaniem ten ogólny niski poziom wiedzy stanowi o tym, ze jest mało fachowców bo ew problem jest pomijany .
WG mnie jakby ten temat pokazuje poziom jaki u nas panuje - zmiana konfiguracji fabrycznych ostawień zaworu poprzez zastosowanie innej odp konfiguracji podkładek pod raidera nazywana jest tuningiem . Czy słowo tuning nie jest w tym przypadku potraktowane na wyrost ?
Nie zmienia to faktu ze sam temat nie jest prosty i wymaga profesjonalnego podejścia .
po prostu źle zinterpretowałem treść postu kolegi tomasz12 .
Kolego sebek1516 na twoje pytanie odpowiem pytaniem - ilu ludzi potrafi potrafi poprawnie nazwać opisać zjawiska ew problemy jakie odczuwa podczas pracy swojego zawieszenia o ile odczuwa i z jakiego poziomu wiedzy je nazywa ?.
Moim zdaniem ten ogólny niski poziom wiedzy stanowi o tym, ze jest mało fachowców bo ew problem jest pomijany .
WG mnie jakby ten temat pokazuje poziom jaki u nas panuje - zmiana konfiguracji fabrycznych ostawień zaworu poprzez zastosowanie innej odp konfiguracji podkładek pod raidera nazywana jest tuningiem . Czy słowo tuning nie jest w tym przypadku potraktowane na wyrost ?
Nie zmienia to faktu ze sam temat nie jest prosty i wymaga profesjonalnego podejścia .
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: dobry tuning zawieszenia
Nawet wymianę dyszy w gaźniku możesz nazwań tuningiem i będzie to stwierdzenie poprawne.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: dobry tuning zawieszenia
Sebek masz racje , papier dystrybutora lub ukończony kurs regeneracji zawieszenia ma na pewno kilku ale to zaraz nie oznacza doświadczenia, a je zdobywa sie tylko poprzez prace i duża różnorodność wykonywanych prac. Wymienić simeringi czy uszczelniacz potrafi wielu ale czy wiedza wszystko co trzeba wiedzieć na ten temat? Ja nigdy żadnego kursu nie kończyłem i nie zaglądam do żadnych książek serwisowych a potrafię rozebrać każde! Kazde! zawieszenie i złożyć je z zawiązanymi oczami i to bez jakiego kolwiek problemu. I lubię dzielić sie mym doświadczeniem jak tylko mogę a to nie robi chyba nikt. Z tego forum nie potrafię zliczyć ilu juz pomogłem i nikt nie dostał rachunku czy fakturysebek1516 pisze:Żadna aluzja. Ilu ludzi w Polsce zna się na tuningu zawieszenia? Ilu ma doświadczenie a nie papier? Ile chce się podzielić tą wiedzą? Na forum z tego co pamiętam 3 było w temacie z czego jedynie Marek i ktoś z LastLap lekko rozwinął temat. Ale ta wiedza kosztuje bo to nie jest schemat tuningu na podkręcanie śrubek także nie dziw się
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: dobry tuning zawieszenia
Bardzo Cię cenie za Twoje wypowiedzi i za Twoje podejście do różnego rodzaju spraw i tematów...marek antczak pisze: Sebek masz racje , papier dystrybutora lub ukończony kurs regeneracji zawieszenia ma na pewno kilku ale to zaraz nie oznacza doświadczenia, a je zdobywa sie tylko poprzez prace i duża różnorodność wykonywanych prac. Wymienić simeringi czy uszczelniacz potrafi wielu ale czy wiedza wszystko co trzeba wiedzieć na ten temat? Ja nigdy żadnego kursu nie kończyłem i nie zaglądam do żadnych książek serwisowych a potrafię rozebrać każde! Kazde! zawieszenie i złożyć je z zawiązanymi oczami i to bez jakiego kolwiek problemu. I lubię dzielić sie mym doświadczeniem jak tylko mogę a to nie robi chyba nikt. Z tego forum nie potrafię zliczyć ilu juz pomogłem i nikt nie dostał rachunku czy faktury
Oby tak dalej , zdrowka życzę .
-
- Mistrz prostej
- Posty: 137
- Rejestracja: wt, 27 maja 2008, 17:58
- Motocykl: RMZ250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: dobry tuning zawieszenia
Chłopie jesteśmy na jednym forum po to żeby sobie pomagać i skoro Marek robi dobrze zawieszenia to czemu go nie chwalić. A Szczecin się już do jego roboty przekonał. Zaczęło się od zawieszeń a teraz całe motocykle jeżdżą z Kalkar w kierunku Szczecina.Factory pisze:Coś wydaję mi się to za bardzo kolorowe i ten Szczecin :finga: Wydaję mi się, że swój chwali swegoFUL CROSS pisze:Zapłaciłem 380 euro plus 40 za przesyłkę. Zawieszenie działa jak sobie nawet nie pomyślałem , wszystko na tip top. Wcześniej robiłem takie rzeczy tylko w Polsce i nigdy nie było tak bym sobie tego życzył, wiele razy płaciłem o wiele więcej a raz zapłaciłem 1600 zloty tylko za tuning a nikt nie zmienił sprężyn bo sprężyny ekstra kosztowały 1000 zloty . We firmie Twenty dostałem pełny serwis wraz ze simerigani a lagi świecą sie jak nowe a były matowe . Zawieszeni bylo na pewno w dobrych rekach a to nasz rodak robi w Niemczech.