Ile oleju do tylnego amortyzatora KTM EXC 450 2003r
-
Autor tematublaster
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: czw, 16 lis 2006, 21:14
- Motocykl: KTM only
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ile oleju do tylnego amortyzatora KTM EXC 450 2003r
Witam,jak w temacie ile oleju tam wlac,prosze o porade kogos kto to robil i wie na 100%
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Robiłem kiedyś taki amortyzator WP typu PDS, pamietam że wchodzi troszkę ponad 0,5 litra. Ile dokładnie masz wlać-to wychodzi podczas zalewania amortyzatora, po jego odpowietrzeniu. Dokładnej ilości nie można podać-to zalezy jak ustawisz tłok swobodny oddzielający gaz od oleju w bocznej komorze-przesuniesz go o 3mm, i już inna ilośc oleju tam wejdzie. Tu nie da się podać dokładnej ilości oleju tak jak w przednim amorze-tylny zalewasz do momentu 100% odpowietrzenia, gdy nie możesz już wlać kropli więcej oleju.
Pzdr.
Pzdr.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 263
- Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Gajowy to prawidłowo określił. Jednak tylni teleskop to bardzo poważna sprawa. O przednich teleskopach już tu dużo pisaliśmy, można je samemu zrobić. Jednak bez doświadczenia, a nie rzadko bez odpowiednich narzędzi tylnego teleskopu nie da się samemu naprawić. Aby mieć pewność prawidłowego działania tego teleskopu uważam, że powinieneś oddać go do fachowca. Odpowiedni fachowcy byli przedstawiani w temacie „ Przednia amortyzacja”. Twój amortyzator wymaga napełnienia go odpowiednim gazem pod odpowiednim ciśnieniem, a tego już na pewno Sam nie zrobisz, a w ogóle jaki tam chcesz wlać olej. Pozdrawiam.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Prawda. Możne też sobie zrobic krzywdę-jeden z profesjonalnych kapłanów od zawieszeń opowiadał mi kiedyś, jak otwierał pierwszy w zyciu amortyzator, nie spuścił ciśnienia i dekiel wyrabał mu wyrwę w suficie, oczywiście ściany całe opryskane olejem...
Dobrze że nie nachylał się nad deklem-mógłby mu zgruchotać czaszkę jak pocisk. Pamiętajcie o tym, jakby ktoś chciał koniecznie rozbierać swój amortyzator.
Dobrze że nie nachylał się nad deklem-mógłby mu zgruchotać czaszkę jak pocisk. Pamiętajcie o tym, jakby ktoś chciał koniecznie rozbierać swój amortyzator.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
Autor tematublaster
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: czw, 16 lis 2006, 21:14
- Motocykl: KTM only
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Dzieki za podpowiedz ale jak go odpowietrzyc ? , ja rozebralem swoj amor bez spuszczania gazu i nic mi nie wystrzelilo czy to znaczy ze nie mam gazu w amorze?.Dodam ze przed rozbiorka amor zachowywal sie normalnie a rozebralem go bo jakis baran urwal dolna regulacje i zeby sie tam dostac musialem wszystko rozebrac.gajowy pisze:Robiłem kiedyś taki amortyzator WP typu PDS, pamietam że wchodzi troszkę ponad 0,5 litra. Ile dokładnie masz wlać-to wychodzi podczas zalewania amortyzatora, po jego odpowietrzeniu. Dokładnej ilości nie można podać-to zalezy jak ustawisz tłok swobodny oddzielający gaz od oleju w bocznej komorze-przesuniesz go o 3mm, i już inna ilośc oleju tam wejdzie. Tu nie da się podać dokładnej ilości oleju tak jak w przednim amorze-tylny zalewasz do momentu 100% odpowietrzenia, gdy nie możesz już wlać kropli więcej oleju.
Pzdr.
PADŁ CI SPRZĘT WAL ŚMIAŁO DAMY RADĘ
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Jak nic nie zasyczało, nic nie wystrzeliło to znaczy ze nie masz gazu. Pytanie dlaczego?
Żeby samemu serwisować WP trzeba mieć albo fabryczny przyrząd do nabijania gazu, albo zrobić patent na obejście tego fabrycznego zaworku.
Nie bardzo palę się do tego by opisywac tu całą procedurę, bo jak masz urwaną regulację z dołu, i nie było krztyny gazu, to w takie tematy wirtualnie nie wchodzę.
Żeby samemu serwisować WP trzeba mieć albo fabryczny przyrząd do nabijania gazu, albo zrobić patent na obejście tego fabrycznego zaworku.
Nie bardzo palę się do tego by opisywac tu całą procedurę, bo jak masz urwaną regulację z dołu, i nie było krztyny gazu, to w takie tematy wirtualnie nie wchodzę.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 719
- Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Bez gazu jest też tłumienie, i regulacja będzie działać. Jak nie ma gazu, to amorek będzie się "zapadał" na muldach, i będzie miękki. Jak będzie mocno pracował, i się rozgrzeje może zaniknąć tłumienie (jak sie olej spieni-gaz zabezpiecza przed tym)gdyby nie bylo gazu to przeciez tyl skakal by jak glupi
Pzdr.
Husqvarna CR 250 82`, Husqvarna SM 450R 08`, Beta Zero 125 91`.