zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych
-
Autor tematu2rec
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz, 18 kwie 2010, 21:24
- Motocykl: Yamaha YZ 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych
czesc
w necie znalazlem opis ze standardowe ustawienia zaawiech w mojej yz 250 to :
Compression 12 clicks out
rebound 10 clicks out
Shock:
High Comp - 1 turn out
low comp - 11 clicks out
rebound - 9 clicks out
czy to oznacza ze musze ustawic wszystko na full hard i wtedy odkrecac te kliki czy full soft i wkrecac ? Out sugeruje ze od full hard ale wole sie upewnic.
pozdrawiam
Krzysiek
w necie znalazlem opis ze standardowe ustawienia zaawiech w mojej yz 250 to :
Compression 12 clicks out
rebound 10 clicks out
Shock:
High Comp - 1 turn out
low comp - 11 clicks out
rebound - 9 clicks out
czy to oznacza ze musze ustawic wszystko na full hard i wtedy odkrecac te kliki czy full soft i wkrecac ? Out sugeruje ze od full hard ale wole sie upewnic.
pozdrawiam
Krzysiek
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych
Wkręcasz do końca zaworki i następnie odkręcasz o daną wartość. Pozdrawiam.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematu2rec
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz, 18 kwie 2010, 21:24
- Motocykl: Yamaha YZ 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych
Czyli dobrze kombinowałem Dzieki bardzo.
Pozdrawiam
Krzysiek
***
Krzysiek
***
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 251
- Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
- Motocykl: yz125 sx125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych
Compression 12 clicks out gorna regulacja w ladze, po dokreceniu na maks odkrecasz o 12 klikniec
rebound 10 clicks out dolna regulacja w ladze, po dokreceniu odkrecasz o 10 klikniec
Shock:
High Comp - 1 turn out gorna regulacja w amortyzatorze, po dokreceniu kluczem (bodajze 17) odkrecasz o jeden obrot
low comp - 11 clicks out gorna regulacja w amortyzatorze, srubokretem po dokreceniu odkrecasz o 11 klikniec
rebound - 9 clicks out dolna regulacja w amortyzatorze, po dokreceniu odkrecasz o 9 klikniec
rebound 10 clicks out dolna regulacja w ladze, po dokreceniu odkrecasz o 10 klikniec
Shock:
High Comp - 1 turn out gorna regulacja w amortyzatorze, po dokreceniu kluczem (bodajze 17) odkrecasz o jeden obrot
low comp - 11 clicks out gorna regulacja w amortyzatorze, srubokretem po dokreceniu odkrecasz o 11 klikniec
rebound - 9 clicks out dolna regulacja w amortyzatorze, po dokreceniu odkrecasz o 9 klikniec
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych
Dodam od siebie że
high comp- odpowiada za szybki powrót amorka, czyli jak szybko, szybko wraca
low comp- odpowiada za wolniejszy powrót amorka, czyli jak szybko wolno wraca
Mniej więcej cos takiego mam u siebie opisane.
high comp- odpowiada za szybki powrót amorka, czyli jak szybko, szybko wraca
low comp- odpowiada za wolniejszy powrót amorka, czyli jak szybko wolno wraca
Mniej więcej cos takiego mam u siebie opisane.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych
sebek1516 pisze:Dodam od siebie że
high comp- odpowiada za szybki powrót amorka, czyli jak szybko, szybko wraca
low comp- odpowiada za wolniejszy powrót amorka, czyli jak szybko wolno wraca
Mniej więcej cos takiego mam u siebie opisane.
Coś Ci się pomyliło regulacja kompresji jest odpowiedzialna za dobicie amortyzatora, a nie odbicie.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 280
- Rejestracja: czw, 26 kwie 2007, 22:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych
Przednie zawieszenie:
GÓRNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za kompresję (jak twardy jest widelec).
Wkręcenie go utwardzi widelec.
Wykręcenie go sprawi, że widelec będzie bardziej miękki.
DOLNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za odbicie (jak szybko widelec wraca do pierwotnej pozycji).
Wkręcenie go spowolni powrót.
Wykręcenie go przyspieszy powrót.
Przednie zawieszenie ma określoną siłę, z jaką powinno być przykręcone do półek – należy tego przestrzegać!
pozdro;)
GÓRNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za kompresję (jak twardy jest widelec).
Wkręcenie go utwardzi widelec.
Wykręcenie go sprawi, że widelec będzie bardziej miękki.
DOLNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za odbicie (jak szybko widelec wraca do pierwotnej pozycji).
Wkręcenie go spowolni powrót.
Wykręcenie go przyspieszy powrót.
Przednie zawieszenie ma określoną siłę, z jaką powinno być przykręcone do półek – należy tego przestrzegać!
pozdro;)
Yamaha YZ-F 250 2002, 2006LE, 2008, 2009.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 263
- Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Świecie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych
Autor tematu nie napisał jaki ma rocznik motocykla, więc twoja wypowiedź może być błędna.Jezu71 pisze:Przednie zawieszenie:
GÓRNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za kompresję (jak twardy jest widelec).
Wkręcenie go utwardzi widelec.
Wykręcenie go sprawi, że widelec będzie bardziej miękki.
DOLNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za odbicie (jak szybko widelec wraca do pierwotnej pozycji).
Wkręcenie go spowolni powrót.
Wykręcenie go przyspieszy powrót.
Przednie zawieszenie ma określoną siłę, z jaką powinno być przykręcone do półek – należy tego przestrzegać!
pozdro;)
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 18
- Rejestracja: śr, 28 sty 2009, 21:04
- Motocykl: yz250f'06
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych
Witam a czy mógłby mi ktoś podać jakie są ustawienia fabryczne dla Yamahy YZ-250f 2006r ??? Bo kupilem niedawno moto i jest tak rozkalibrowany ze nie wiem od czego zacząć a poprzednie moto mialem ustawione pod siebie perfekcyjnie 8)