zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Autor tematu
2rec
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: ndz, 18 kwie 2010, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych

Post autor: 2rec » wt, 8 mar 2011, 19:52

czesc

w necie znalazlem opis ze standardowe ustawienia zaawiech w mojej yz 250 to :

Compression 12 clicks out
rebound 10 clicks out

Shock:

High Comp - 1 turn out
low comp - 11 clicks out
rebound - 9 clicks out

czy to oznacza ze musze ustawic wszystko na full hard i wtedy odkrecac te kliki czy full soft i wkrecac ? Out sugeruje ze od full hard ale wole sie upewnic.

pozdrawiam

Krzysiek

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych

Post autor: Mateusz_MX » wt, 8 mar 2011, 21:39

Wkręcasz do końca zaworki i następnie odkręcasz o daną wartość. Pozdrawiam.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
2rec
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: ndz, 18 kwie 2010, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych

Post autor: 2rec » wt, 8 mar 2011, 21:45

Czyli dobrze kombinowałem :) Dzieki bardzo.
Pozdrawiam
Krzysiek
***

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych

Post autor: bulamoto » wt, 8 mar 2011, 22:29

Compression 12 clicks out gorna regulacja w ladze, po dokreceniu na maks odkrecasz o 12 klikniec
rebound 10 clicks out dolna regulacja w ladze, po dokreceniu odkrecasz o 10 klikniec


Shock:

High Comp - 1 turn out gorna regulacja w amortyzatorze, po dokreceniu kluczem (bodajze 17) odkrecasz o jeden obrot
low comp - 11 clicks out gorna regulacja w amortyzatorze, srubokretem po dokreceniu odkrecasz o 11 klikniec
rebound - 9 clicks out dolna regulacja w amortyzatorze, po dokreceniu odkrecasz o 9 klikniec

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych

Post autor: sebek1516 » wt, 8 mar 2011, 22:59

Dodam od siebie że
high comp- odpowiada za szybki powrót amorka, czyli jak szybko, szybko wraca ;)
low comp- odpowiada za wolniejszy powrót amorka, czyli jak szybko wolno wraca ;)

Mniej więcej cos takiego mam u siebie opisane.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych

Post autor: Rams » śr, 9 mar 2011, 16:13

sebek1516 pisze:Dodam od siebie że
high comp- odpowiada za szybki powrót amorka, czyli jak szybko, szybko wraca ;)
low comp- odpowiada za wolniejszy powrót amorka, czyli jak szybko wolno wraca ;)

Mniej więcej cos takiego mam u siebie opisane.

Coś Ci się pomyliło regulacja kompresji jest odpowiedzialna za dobicie amortyzatora, a nie odbicie.

Jezu71
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 280
Rejestracja: czw, 26 kwie 2007, 22:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych

Post autor: Jezu71 » śr, 9 mar 2011, 20:21

Przednie zawieszenie:
GÓRNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za kompresję (jak twardy jest widelec).
Wkręcenie go utwardzi widelec.
Wykręcenie go sprawi, że widelec będzie bardziej miękki.

DOLNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za odbicie (jak szybko widelec wraca do pierwotnej pozycji).
Wkręcenie go spowolni powrót.
Wykręcenie go przyspieszy powrót.

Przednie zawieszenie ma określoną siłę, z jaką powinno być przykręcone do półek – należy tego przestrzegać!
pozdro;)
Yamaha YZ-F 250 2002, 2006LE, 2008, 2009.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych

Post autor: weteran » czw, 10 mar 2011, 08:39

Jezu71 pisze:Przednie zawieszenie:
GÓRNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za kompresję (jak twardy jest widelec).
Wkręcenie go utwardzi widelec.
Wykręcenie go sprawi, że widelec będzie bardziej miękki.

DOLNY REGULATOR (śrubka) jest odpowiedzialny za odbicie (jak szybko widelec wraca do pierwotnej pozycji).
Wkręcenie go spowolni powrót.
Wykręcenie go przyspieszy powrót.

Przednie zawieszenie ma określoną siłę, z jaką powinno być przykręcone do półek – należy tego przestrzegać!
pozdro;)
Autor tematu nie napisał jaki ma rocznik motocykla, więc twoja wypowiedź może być błędna.

kisiel
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: śr, 28 sty 2009, 21:04
Motocykl: yz250f'06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: zawieszenie - prosba o tlumaczenie ustawien standardowych

Post autor: kisiel » sob, 12 mar 2011, 18:13

Witam a czy mógłby mi ktoś podać jakie są ustawienia fabryczne dla Yamahy YZ-250f 2006r ??? Bo kupilem niedawno moto i jest tak rozkalibrowany ze nie wiem od czego zacząć :lol: a poprzednie moto mialem ustawione pod siebie perfekcyjnie 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”