Strona 71 z 73

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

: wt, 21 mar 2017, 13:24
autor: Jefrey_
https://youtu.be/s2kwV98lZ4Y tutaj masz fajny tutorial. Laga przez to wglebienie może się mocno pocic, nie mialem takiego duzego uszkodzenia nigdy, może ktoś inny się wypowie.

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

: wt, 21 mar 2017, 21:06
autor: sylwu
dzięki kolego za ten film, czegoś takiego szukałem. orientujesz sie może czy te moje zawieszenie było robione przez showa? może jest jakiś model tego? oleju lać jakąś określoną ilość czy poprostu tak jak gość na filmie na 12 cm od góry??

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

: wt, 21 mar 2017, 21:35
autor: Jefrey_
Niestety, nie mam pojęcia. Jest jednokomorowe, to można latwo wywnioskować:) poza tym nie jest z tego rocznika ponieważ do 99 nie bylo upsidedown... więc musisz poszukac. Ja w cr mialem mała naklejke na gornej ladze z logo kayaba.

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

: śr, 22 mar 2017, 00:14
autor: sylwu
ok. no niestety u mnie żadnych oznaczeń nie ma. a usd było już od rocznika 89. w latach 96-99 montowali te zwykłe.

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

: pt, 24 mar 2017, 10:40
autor: Jefrey_
https://naforum.zapodaj.net/d813734ee5e9.jpg.html

Witajcie! Wymieniam uszczelniacze i olej w lagach. Kayaba jednokomorowe kz3 z 95. Podczas czyszczenia dolnych zaworków znajdujacych się u podstawy lagi zauważyłem że w jednym z nich jest luz po środku na blaszkach, poruszają się góra, dół ok 1, 5mm w drugim zaworku jest na sztywno. Myślicie żeby spróbować dokrecic nakretke, zostawić, czy po prostu ten element jest zniszczony/ zuzyty?

Rozwiazanie: znawca tematu rozebral i ponownie złożył. Powod; nakretka się popuscila trochę, więc powstal luz. Sam nie chciałem tego ruszac, bo jeszcze bym zmniejszyl przeplyw oleju albo cos :)(nie wiem co bylo w srodku) poza tym nakretka jest nabita i na kleju. Teraz jest ok.

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

: pn, 27 mar 2017, 22:30
autor: sylwu
witam ponownie. mam problem, pownieważ robiłem wg filmu powyżej i niestety nie potrafię wyciągnąć sprężyny. u mnie jest chyba jakoś inaczej.
zamieszczam foto.


nie da się u mnie zsunąć sprężyny w dół, ponieważ zwęża się ona ku górze i przy próbie zsunięcia poprostu zatrzymuje się na tym czymś w środku (tłumik?). ma ktoś pomysł jak ją ściagnąć?

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

: wt, 28 mar 2017, 17:58
autor: pawian1992
Masz tam pod korkiem , gdzie się zwęża sprężyna nacięcie na klucz płaski . Wsadzasz go między zwoje sprężyny a górny korek odkręcasz i wyjmiesz sprężynę górą .

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

: śr, 17 maja 2017, 19:04
autor: sylwu
witam ponownie, pisze w temacie po raz kolejny, bo niestety rozciekł mi sie tylny amor. wiem ze tyl to wyzsza szkola jazdy jesli chodzi o serwis, z porownaniem do przodu. czy jest mozliwosc wykonac taki serwis samemu? wymiana uszczelniaczy, oleju? trzeba miec jakies specjalne narzedzia? czy bedzie problem z uszczelniaczami do rm250 93? jaki olej sie leje? pompuje sie go azotem?

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

: wt, 12 wrz 2017, 12:43
autor: Jefrey_
Witam po raz kolejny! Powodem mojego problemu jest dobór uszczelniacza do amortyzatora do hondy cr 250 1995, amortyzator showa. Chciałem zrobić sobie serwis ale problem mam w doborze uszczelniacza. W katalogu All Ballsa on nie widnieje
( https://www.allballsracing.com/media/pr ... echart.pdf ), nie wiem czy jest inny amortyzator czy też wsadzony był inny uszczelniacz. Załączam fotki oraz wymiary, średnica sztycy to 14mm.
Może ktoś ze znających temat może wie gdzie dostane sam uszczelniacz olejowy (dwu częsciowy) 14x26x5?Każda pomoc mile widziana.

https://naforum.zapodaj.net/991b58567c8b.jpg.html

https://naforum.zapodaj.net/9d1c43193f27.jpg.html

https://naforum.zapodaj.net/d798b3a65b4e.jpg.html

https://naforum.zapodaj.net/d798b3a65b4e.jpg.html

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

: wt, 12 wrz 2017, 21:27
autor: solaris
Myślę, że kolega @amator ogarnie temat.

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

: ndz, 24 wrz 2017, 11:27
autor: bakubrody
Dobry, kupiłem tanio rm 250 z 2006 do remontu, zawieszenie było w złym stanie więc postanowiłem zrobić wymianę na takie z rmz250 -08(moto na części) który miał zawieszenie po tuningu przystosowane do "enduro", dużo jeżdżę po lesie więc coś takiego bardziej mi pasowało.
Wszystko fajnie pracowało ale wraz z przednimi lagami musiałem też zamienić koło które było dość zmaltretowane i słąbsze w porównaniu z kołem oryginalnym więc postanowiłem spróbować przełożyć sprężyny i tłumiki między nimi, oddałem do kumpla u którego kupiłem zawias z rmz, okazało się że się nie da zamienić a co gorsza przód jak wrócił był twardy jak do motocrossu. Kumpel chyba coś pomieszał przy składaniu i teraz jest pytanie co, wymiana oleju na 2.5 "pomogła" różnica między przodem i tyłem już nie jest taka duża, dodam że lubię się bawić ustawieniami i zawsze sobie tak ustawie żeby w danych warunkach się przyjemnie jeździło(tor piach, tor twardy czy las). RMZ została sprzedana w całości więc sobie nie poprzekładam części żeby zobaczyć co jest nie tak. W tym momencie przód ma kompresje wykręconą na prawie na maxa a tył wolną kompresje gdzieś w połowie a szybką na soft, przód jest zalany minimalną ilością oleju i "zatrzymuje" się około centymetra od końca, teraz zawieszenie zachowuje się w miarę dobrze, miękko i równo pracuje.
Nie wiem czy sprężyny są za twarde, czy tylko coś jest "nieodpowiednio" poskładane, kumpel amatorsko się bawi więc błędy się zdążają ;D.
O i jak wyjmę przednie sprężyny czy znajdę na nich jakiś opis co do ich twardości żeby porównać z tyłem, tył powinien być opisany.

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

: czw, 5 kwie 2018, 21:58
autor: TomKr
Witam, zamierzam oosbiście zrobić pierwszy raz w życiu serwis zawieszenia przedniego, uzbroiłem się w narzędzia tylko mała zagłostka się pojawiła. Zalać 5W jak zaleca producent czy może spróbować 7,5W. Jaka będzie różnica w pracy zawieszenia?
Zawieszenie WP 4CS
Moja waga na sucho 80kg