Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 251
- Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
- Motocykl: yz125 sx125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
pol litra/ewentualnie litr motorexu typowego do tylnych amorkow moge Tobie odstapic. Pisz na pw lub dzwon. PozdrMajster128 pisze:Dzięki. Nie widziałem wersji 3w, ale jak mają 5w to pewnie też załatwią 3w.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: sob, 8 sty 2011, 11:01
- Motocykl: Cagiva wmx 125 i Yamaha FZ6
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Witam motocyklistów.
Właśnie zabrałem sie zrobienia tylnego zaiweszenie (wymiana uszczelniaczy) w mojej yz 125 00r. i mam mały problem.
Nie wiem czym wykręcić tłok z korpusu, zawsze było wejscie na zwykły klucz albo jakies inne proste rozwiązanie a w moim amorku są tylko 2 taki dzióry jak na zdjęciach i w całość wygląda jakby się nie rozwierała. Nawet w servisówce yamahy nic na ten temat nie ma.
Proszę o pomoc.
Właśnie zabrałem sie zrobienia tylnego zaiweszenie (wymiana uszczelniaczy) w mojej yz 125 00r. i mam mały problem.
Nie wiem czym wykręcić tłok z korpusu, zawsze było wejscie na zwykły klucz albo jakies inne proste rozwiązanie a w moim amorku są tylko 2 taki dzióry jak na zdjęciach i w całość wygląda jakby się nie rozwierała. Nawet w servisówce yamahy nic na ten temat nie ma.
Proszę o pomoc.
- Załączniki
-
- 1.jpg (134.72 KiB) Przejrzano 17003 razy
- 1.jpg (134.72 KiB) Przejrzano 17003 razy
-
- Mistrz prostej
- Posty: 152
- Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
A ja mam pytanie co może być przyczyną szybkiego wycieku oleju w przednich lagach CR 250 03 rok, nawet po 6-7 mth od wsadzenia nowych uszczelniaczy.
Nie wiem co robie źle, pare zawieszeń już robiłem w ścigaczech, crosach a w tej cr po krótkim czasie wycieki powracają :/ Czy to wina uszczelniaczy, brać orginalne ? Czy może olej - zalewam agip fork oil 5W
Nie wiem co robie źle, pare zawieszeń już robiłem w ścigaczech, crosach a w tej cr po krótkim czasie wycieki powracają :/ Czy to wina uszczelniaczy, brać orginalne ? Czy może olej - zalewam agip fork oil 5W
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
A teraz skąd mas uszczelniacze?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
olej jest ok ale uszczelniacze najlepiej orginaly lub sprawdzone marki np prox. Jak czesto leja ci lagi to pewnie masz zadziora na lagach lub przetarta powlokę ale to sie zdarzy nie tak czesto . sprawdz czy powierzchnie goleni sa bez zadrapan i przepoleruj je tak aby byly gładkie .Gresus pisze:A ja mam pytanie co może być przyczyną szybkiego wycieku oleju w przednich lagach CR 250 03 rok, nawet po 6-7 mth od wsadzenia nowych uszczelniaczy.
Nie wiem co robie źle, pare zawieszeń już robiłem w ścigaczech, crosach a w tej cr po krótkim czasie wycieki powracają :/ Czy to wina uszczelniaczy, brać orginalne ? Czy może olej - zalewam agip fork oil 5W
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Mistrz prostej
- Posty: 152
- Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Nie pamiętam jakie to uszczelnienia, biore ze sklepu od kolesia on raczej zamawia z OLek motocykle. zapytam jaka to firma jak coś to zamówie proxy.
Jak się wezme za robote to dam znać.
Jak się wezme za robote to dam znać.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Witam.
Mam takie pytanie:
Czy w podstawowych PDSach WP 5018 w KTM SX 125 2004r. jest jakiś problem z nabiciem azotu z powodu budowy zaworka? Niestety nie mam teraz do wglądu żadnego z takich amortyzatorów. Mam w planie wymienić uszczelniacze w takowym, ale chciałbym się upewnić czy nie będzie problemu z nabiciem azotu.
Mam takie pytanie:
Czy w podstawowych PDSach WP 5018 w KTM SX 125 2004r. jest jakiś problem z nabiciem azotu z powodu budowy zaworka? Niestety nie mam teraz do wglądu żadnego z takich amortyzatorów. Mam w planie wymienić uszczelniacze w takowym, ale chciałbym się upewnić czy nie będzie problemu z nabiciem azotu.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Majster jaki jest sens w nabijaniu azotem z butli skoro w powietrzu tego azotu jest 78%?
Ktoś odczuje różnice tych 22%? Sprawdzone to było w praktyce, bo mógł bym napełnić ale czy opłaca sie płacić za te 22% ?
Ktoś odczuje różnice tych 22%? Sprawdzone to było w praktyce, bo mógł bym napełnić ale czy opłaca sie płacić za te 22% ?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Hmm. Zastanowię się na tym. Postaram się później przeliczyć jak zmieni się ciśnienie dla powietrza i azotu przy zmianie temp. np. o 30 stopni.
A co z tym zaworkiem? Jest on jakiś powydziwiany jak włoskie wentyle, czy da się do niego dojść normalną końcówką od pompki?
A co z tym zaworkiem? Jest on jakiś powydziwiany jak włoskie wentyle, czy da się do niego dojść normalną końcówką od pompki?
-
Autor tematumarek antczak
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 468
- Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
- Motocykl: rmz
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Niemcy Zülpich
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
Samorodnych mechaników nie brakuje nam w Polsce i pisanie takiego czegoś rozbawia mnie do bólu ale nie chce nikogo obrażać lub coś podobnego lecz wyjaśnię dlaczego w amortyzatorach stosuje sie azot. Pierwsza i zasadnicza sprawa azot w przeciwieństwie nie rozszerza sie pod wpływem temperatury a w amortyzatorze jest ten problem ze nagrzewa sie od samego tarcia podczas pracy po drugie amortyzatory sa tak montowane w większości motorów iz przechodzi obok niego rura tlumnika wydechu i to dodatkowo podgrzewa go. Dlatego producenci czy tez konstruktorzy zalecaja nabijanie amorów azotem ze względu na swoje właściwości na rozszerzanie i co chroni amortyzator przed wzrostem ciśnienia wewnątrz które ma ogromny wpływ na prace amora i i nie powoduje jego twardnienia oraz utraty zdolności tłumienia . Druga tez ważna sprawa azot ma zdolności lesze niz powietrze i powoduje efekt iz sam gaz nie nagrzewa sie co powoduje lepsze chlodzenie .To narezie na tyle i polecam sie na przyszłość. Mareksebek1516 pisze:Majster jaki jest sens w nabijaniu azotem z butli skoro w powietrzu tego azotu jest 78%?
Ktoś odczuje różnice tych 22%? Sprawdzone to było w praktyce, bo mógł bym napełnić ale czy opłaca sie płacić za te 22% ?
POWER 4 SUSPENSION
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
https://www.facebook.com/Power4Suspension?ref=hl
-
- Mistrz prostej
- Posty: 125
- Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
- Motocykl: Łajzi 450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge
w WP PDS nie ma zaworka. W otwór do pompowania jest wkręcona śrubka m5. Do pompowania jest potrzebny dość skomplikowany przyrząd.