Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: bulamoto » ndz, 27 mar 2011, 05:21

Majster128 pisze:Dzięki. Nie widziałem wersji 3w, ale jak mają 5w to pewnie też załatwią 3w.
pol litra/ewentualnie litr motorexu typowego do tylnych amorkow moge Tobie odstapic. Pisz na pw lub dzwon. Pozdr

Piter4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: sob, 8 sty 2011, 11:01
Motocykl: Cagiva wmx 125 i Yamaha FZ6
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Piter4 » pn, 11 kwie 2011, 22:59

Witam motocyklistów.
Właśnie zabrałem sie zrobienia tylnego zaiweszenie (wymiana uszczelniaczy) w mojej yz 125 00r. i mam mały problem.
Nie wiem czym wykręcić tłok z korpusu, zawsze było wejscie na zwykły klucz albo jakies inne proste rozwiązanie a w moim amorku są tylko 2 taki dzióry jak na zdjęciach i w całość wygląda jakby się nie rozwierała. Nawet w servisówce yamahy nic na ten temat nie ma.
Proszę o pomoc.
Załączniki
1.jpg
1.jpg (134.72 KiB) Przejrzano 17003 razy
1.jpg
1.jpg (134.72 KiB) Przejrzano 17003 razy

Gresus
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 152
Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Gresus » wt, 12 kwie 2011, 20:01

A ja mam pytanie co może być przyczyną szybkiego wycieku oleju w przednich lagach CR 250 03 rok, nawet po 6-7 mth od wsadzenia nowych uszczelniaczy.
Nie wiem co robie źle, pare zawieszeń już robiłem w ścigaczech, crosach a w tej cr po krótkim czasie wycieki powracają :/ Czy to wina uszczelniaczy, brać orginalne ? Czy może olej - zalewam agip fork oil 5W :(

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: sebek1516 » wt, 12 kwie 2011, 20:29

A teraz skąd mas uszczelniacze?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » wt, 12 kwie 2011, 23:17

Gresus pisze:A ja mam pytanie co może być przyczyną szybkiego wycieku oleju w przednich lagach CR 250 03 rok, nawet po 6-7 mth od wsadzenia nowych uszczelniaczy.
Nie wiem co robie źle, pare zawieszeń już robiłem w ścigaczech, crosach a w tej cr po krótkim czasie wycieki powracają :/ Czy to wina uszczelniaczy, brać orginalne ? Czy może olej - zalewam agip fork oil 5W :(
olej jest ok ale uszczelniacze najlepiej orginaly lub sprawdzone marki np prox. Jak czesto leja ci lagi to pewnie masz zadziora na lagach lub przetarta powlokę ale to sie zdarzy nie tak czesto . sprawdz czy powierzchnie goleni sa bez zadrapan i przepoleruj je tak aby byly gładkie .

synek89
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: sob, 9 kwie 2011, 18:29
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: synek89 » śr, 13 kwie 2011, 08:39

a polerowac pewnie papierkiem wodnym z 1500?

Gresus
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 152
Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Gresus » śr, 13 kwie 2011, 16:52

Nie pamiętam jakie to uszczelnienia, biore ze sklepu od kolesia on raczej zamawia z OLek motocykle. zapytam jaka to firma jak coś to zamówie proxy.
Jak się wezme za robote to dam znać.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Majster128 » śr, 4 maja 2011, 16:10

Witam.
Mam takie pytanie:
Czy w podstawowych PDSach WP 5018 w KTM SX 125 2004r. jest jakiś problem z nabiciem azotu z powodu budowy zaworka? Niestety nie mam teraz do wglądu żadnego z takich amortyzatorów. Mam w planie wymienić uszczelniacze w takowym, ale chciałbym się upewnić czy nie będzie problemu z nabiciem azotu.

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: sebek1516 » śr, 4 maja 2011, 18:09

Majster jaki jest sens w nabijaniu azotem z butli skoro w powietrzu tego azotu jest 78%?
Ktoś odczuje różnice tych 22%? Sprawdzone to było w praktyce, bo mógł bym napełnić ale czy opłaca sie płacić za te 22% ?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Majster128 » śr, 4 maja 2011, 18:16

Hmm. Zastanowię się na tym. Postaram się później przeliczyć jak zmieni się ciśnienie dla powietrza i azotu przy zmianie temp. np. o 30 stopni.

A co z tym zaworkiem? Jest on jakiś powydziwiany jak włoskie wentyle, czy da się do niego dojść normalną końcówką od pompki?

Awatar użytkownika
Autor tematu
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: marek antczak » śr, 4 maja 2011, 20:51

sebek1516 pisze:Majster jaki jest sens w nabijaniu azotem z butli skoro w powietrzu tego azotu jest 78%?
Ktoś odczuje różnice tych 22%? Sprawdzone to było w praktyce, bo mógł bym napełnić ale czy opłaca sie płacić za te 22% ?
Samorodnych mechaników nie brakuje nam w Polsce i pisanie takiego czegoś rozbawia mnie do bólu ale nie chce nikogo obrażać lub coś podobnego lecz wyjaśnię dlaczego w amortyzatorach stosuje sie azot. Pierwsza i zasadnicza sprawa azot w przeciwieństwie nie rozszerza sie pod wpływem temperatury a w amortyzatorze jest ten problem ze nagrzewa sie od samego tarcia podczas pracy po drugie amortyzatory sa tak montowane w większości motorów iz przechodzi obok niego rura tlumnika wydechu i to dodatkowo podgrzewa go. Dlatego producenci czy tez konstruktorzy zalecaja nabijanie amorów azotem ze względu na swoje właściwości na rozszerzanie i co chroni amortyzator przed wzrostem ciśnienia wewnątrz które ma ogromny wpływ na prace amora i i nie powoduje jego twardnienia oraz utraty zdolności tłumienia . Druga tez ważna sprawa azot ma zdolności lesze niz powietrze i powoduje efekt iz sam gaz nie nagrzewa sie co powoduje lepsze chlodzenie .To narezie na tyle i polecam sie na przyszłość. Marek

Yamaciek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
Motocykl: Łajzi 450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

Post autor: Yamaciek » śr, 4 maja 2011, 22:28

w WP PDS nie ma zaworka. W otwór do pompowania jest wkręcona śrubka m5. Do pompowania jest potrzebny dość skomplikowany przyrząd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”