Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: kris514 » czw, 9 lut 2017, 16:15

Poruszaj na boki, prawdopodobnie oring Ci trzyma
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Jefrey_
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 357
Rejestracja: ndz, 12 lip 2009, 12:25
Motocykl: Cr250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Bialej
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 2 razy
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: Jefrey_ » czw, 9 lut 2017, 21:06

Niestety, zapiąłem górę do imadła, energicznymi ruchami starałem się wyciągnąć tłoczysko (po uprzednim wciśnięciu uszczelniacza) i slychać stuknięcie metalu, kiwanie na boki też nic nie daje.. Jutro jeszcze spróbuję.
Serwis zawieszenia Bielsko-B. okolice

arex
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: sob, 10 maja 2014, 00:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: arex » sob, 11 lut 2017, 03:28

Spróbuj nalać trochę oleju silnikowego na uszczelniacz. Olej do tylnych amortyzatorów nie jest zbyt śliski.

Qba3City
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: pn, 13 lut 2017, 12:15
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: Qba3City » pn, 13 lut 2017, 12:51

Czesc,mam pytanie .Chociałbym wymienic olej w tylnim amortyzatorze ale nie mogę znaleźć nigdzie informacji gdzie potem nabiję amortyzator Azotem do 10 bar bo tyle sie chyba wymaga? Pamiętam ,ze kiedyś próbowałem to zrobić na wulkanizacji gdzie bili do 8 bar a i tak przy odczepianiu zaworka był spadek do 6 bar ! gdzie to zrobię dobrze ? jakieś sprawdzone miejsca ? jestem z 3Miasta ale może gdzieś odesłać amortyzator?
Proszę o pomoc licze na wasze doswiadczenie w temacie :) .
Pozdro.Qba

arex
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: sob, 10 maja 2014, 00:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: arex » śr, 15 lut 2017, 01:52

Poszukaj w serwisach rowerowych, np. dropbikes

Maneta
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: pn, 2 lis 2015, 22:48
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: Maneta » śr, 15 lut 2017, 11:49

Kiedyś wysłałem tylni amortyzator do Gdańska i byłem zadowolony z robocizny i ceny:) we Wrocławiu też jest konkretny gościu od amortyzatorów...

Jefrey_
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 357
Rejestracja: ndz, 12 lip 2009, 12:25
Motocykl: Cr250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Bialej
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 2 razy
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: Jefrey_ » sob, 18 lut 2017, 12:42

Jefrey_ pisze:Siema! Zabrałem się za wymianę oleju i uszczelniacza w cr 250 94, wspomagam się rysunkiem z CMS http://www.cmsnl.com/honda-cr250r-elsin ... ml#results
Zdemontowałem sprężynę, spuściłem azot, wyjąłem zbiornik na gaz,spuściłem olej, zdemontowałem kapsle zakrywające uszczelniacz oraz trzy segery (17,21,19) zabezpieczające. Problem w tym że przy próbie wyjęcia napotykam opór, tak jak by "coś" go jeszcze trzymalo, próbowalem delikatnie pobijać komorę czy czasami nie jest to "ciasne pasowanie" lecz wyczuwam ewidentny opór, sprawdzałem czy nie ma tam jeszcze jakiegoś segera,ale nic nie znalazłem. załączam zdjęcie. Może ktoś miałpodobny amortyzator? na yt wiekszość ma 1 seger.
Pozdrawiam

Dalej zmagam się z tym amortyzatorem, próbowałem kiwać na boki, wybijać i nadal zatrzymuje się w tym samym miejscu;/
Nie widać żadnych patentów czy segerów/pierscieni. Przy próbach wyjęcia uszczelniacz porusza się po całej długości cylindra, jedynie przy wyjściu jest opór i stukanie metalu o metal. Nie chcę używać dużej siły aby czasem go nie zniszczyć.
Serwis zawieszenia Bielsko-B. okolice

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: kris514 » sob, 18 lut 2017, 13:37

Gdy wciśniesz tłok to masz wgląd do środka tego amortyzatora, sprawdź czy nie ma żadnych zadziorów lub czy nikt tego przypadkiem nie sklepał. Podaj numer ramy tego motocykla bo nie ma pewności że masz motocykl z tego roku. Jeśli wyjąłeś wszystkie zabezpieczenia to nie ma bata musi wyjść.
https://www.youtube.com/watch?v=hVNNjL7eYCw
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Jefrey_
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 357
Rejestracja: ndz, 12 lip 2009, 12:25
Motocykl: Cr250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Bialej
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 2 razy
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: Jefrey_ » sob, 18 lut 2017, 13:56

Właśnie tym filmem się wspomagałem, wszystko to samo oprócz tych zabezpieczeń. Na ramie mam nową farbę i nr jest nie do odczytania. w rocznikach 91-94 są te same amortyzatory wg schematów na CMSNL od 95 było już tylko jedno zabezpieczenie. Zadziory/ zaklepania już sprawdzałem. No cóż, będzie trzeba użyć siły.

EDIT:

Rozwiązane, jednak patrząc pod dobrym światłem, było widoczne delikatne zaklepanie od środka. Obudowa uszczelniacza jest ciasno pasowana więć nie mogła przejsć, kamień na wiertarkę i po tym wyszło z lekkim oporem.
Dzięki za pomoc i sugestie, może jak bym od razu to potraktował siłą to by wyszło. Jednak wiadomo jakie są potem koszty kiedy coś się uszkodzi.
Serwis zawieszenia Bielsko-B. okolice

Danie1224
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 7 mar 2017, 18:22
Motocykl: Kawasaki kmx125
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: Danie1224 » wt, 7 mar 2017, 18:38

Proszę o pomoc dzisiaj wyjoiłem amortyzator z mojego kawasaki kmx125 jest on gazowo olejowy. Przyczyną demontażu było to że amor już nawet nieodbijał jak nacisnołem na motor musiałem go sam odciągnąć.
Znam się trochę na mechanice motor sam szykuje, remontuje. Tylko brakuje mi wiedzy na temat tego amortyzatora.
Mam plan rozebrać amortyzator jak to zrobić? Wymienić uszczelniacze, na dole zbiorniczku wywiercić dziurkę i wstawić wentyl samochodowy.Napompować kompresorem.Spisze to egzamin? A może ktoś ma inny pomysł?

Kamil52494
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 76
Rejestracja: pn, 6 mar 2017, 17:34
Motocykl: Honda cr 250 96
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: Kamil52494 » czw, 9 mar 2017, 22:22

Kolego mam pytanie moto honda cr 250 96r na zawieszeniu pisze ohlins tzn chodzi mi o przód, ważę 100 kg jaki olej wlać ? i ile i może ogarniasz jaki rozmiar idzie uszczelniaczy i co powinienem przy okazji wymienić amortyzatory leją .

sylwu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 20
Rejestracja: pt, 16 maja 2014, 12:56
Motocykl: lc4 400 sc
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: sylwu » pn, 20 mar 2017, 22:49

witam, zabrałem się za serwis lag z rm 250 rocznik 93. zdobyłem serwisówke do moto i wg. niej zacząłem prace. jak się okazuje w tych rocznikach były montowane 2 rodzaje lag:
- http://www.suzukipart.com/oemparts/a/su ... -model-r-s
- http://www.suzukipart.com/oemparts/a/su ... er-model-p
w książce opisany jest serwis tych pierwszych, podczas rozbierania okazało się ze posiadam te z 2 linka, których w książce nie ma.
lage mam rozebraną jak na foto



czy ktoś dysponuję jakąś instrukcją serwisu tych amortyzatorów? bardzo by mi się przydała, bo chciałbym to zrobić jak należy, dodam że nie jestem zabardzo doświadczony w tego typu naprawach.
będe wdzięczny za wszelkie rady.

przy okazji, czy te wgłębienia dyskwalifikują lage z użytku?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”