Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
kacper9333
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: wt, 13 paź 2015, 10:05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: kacper9333 » wt, 13 paź 2015, 10:45

Witam.
Motocykl yz250f 2009r.
1) Podczas wymiany uszczelniaczy, zamierzam rozebrać na części pierwsze ten o to element zaznaczony na zdjęciu:
http://zapodaj.net/ad83280599646.jpg.html

I tutaj moje pytanie, czy jest wg. sens rozbierania jego? Czy lepiej wyczyścić płucząc go " w całości" w benzynie ekstrakcyjnej a potem przedmuchać sprężonym powietrzem (dmuchając również przez odpowietrznik)? Czy nie wypłukam wtedy tam smaru ( jeżeli oczywiście na jakiś elementach tam jest np. śrubka od regulacji)?

2) Podczas polerki gabli jakiego koloru używać ściernicy? Z tego co widziałem są koloru zielonego i brązowego? Którą wybrać? Ich kolor jest zależny od grubości ścierniwa?

3) Wcześniej zawsze do wbijania uszczelniaczy używałem rurki teflonowej przeciętej na pół. Teraz przyjrzałem się temu wbijakowi i zauważyłem, że jego budowa jest tak skonstruowana, żeby nie uszkodzić simeringu ( zrobiona faza)... Czy moim teflonowym wbijakiem igram z ogniem wprowadzając nowe uszczelniacze? Czy jest duża szansa na ich uszkodzenie?

4) Czy podczas rozebrania, jeżeli warstwa ślizgowa panewki jest w nienaruszonym stanie czy powinno je się polerować? Jeżeli tak to jaką metodą?
Czy panewki mają podany jakiś przedział liczbowy ich grubości - aby można było pomierzyć i stwierdzić czy nadają się do użytku czy raczej należy wymienić na nowe?

5) Czy do montażu uszczelniaczy olejowych dobrze jest użyć wazeliny technicznej lub innego smaru ( odpornego na działanie wody), czy przesmarować olejem do lag?

6) Czy do czyszczenia elementów ( również gumowych) można używać rozpuszczalnika ekstrakcyjnego - takiego jak ten: http://ezelazny.pl/dorex-rozpuszczalnik ... -5454.html

Jest to to samo co benzyna? Bo trochę niepokoi mnie nazwa - rozpuszczalnik... a ostatnio mam problem ze znalezieniem typowej benzyny ekstrakcyjnej ;/


Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: robsztix » wt, 13 paź 2015, 18:04

1. Warto rozebrać ten element i sprawdzić czy żadne blaszki nie są popękane, a pomiędzy nimi nie ma żadnego syfu. Przy okazji możesz sprawdzić, czy nie poluzowała się nakrętka na zaworku. (Rozkładaj powoli układając wszystkie elementy, żebyś złożył to tak jak ma być).
2. Niestety nie orientuję się w tej kwestii.
3. Ja używałem wiele razy starego przeciętego uszczelniacza do wbijania nowego, jeszcze nigdy nie udało mi się uszkodzić nowego, więc metoda skuteczna, trzeba tylko zwrócić uwagę, by stary założyć tak, aby opierał się o rant nowego, a nie wąsy.
4. Jeżeli na panewkach widać zużycie (ubytki teflonu), to wtedy należy je wymienić, w przeciwnym razie można dalej na nich śmigać.
5. Olej do lag wystarczy.
6. Lepiej użyj czegoś "łagodniejszego" niż rozpuszczalnik. Wiele ropopochodnych produktów reaguje z gumą, więc przed użyciem spójrz na etykietę, lub po prostu zapytaj w sklepie z chemią.

kacper9333
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: wt, 13 paź 2015, 10:05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: kacper9333 » czw, 15 paź 2015, 22:31

robsztix pisze:1. Warto rozebrać ten element i sprawdzić czy żadne blaszki nie są popękane, a pomiędzy nimi nie ma żadnego syfu. Przy okazji możesz sprawdzić, czy nie poluzowała się nakrętka na zaworku. (Rozkładaj powoli układając wszystkie elementy, żebyś złożył to tak jak ma być).
robsztix czy rozbierałeś kiedyś ten element? Powiesz mi jak się do niego zabrać? Jest może gdzieś jakiś schemat do niego, na którym pokazane jest które elementy przesmarować i z jakimi siłami dokręcić nakrętki?

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: robsztix » pt, 16 paź 2015, 16:57

Rozbierałem. Potrzebujesz odpowiedni klucz na zewnątrz i do wewnątrz kapsla. Tam wszystko pracuje na oleju, który jest w zawieszeniu, więc nie wymaga dodatkowego smarowania. W serwisówce do Twojego moto znajdziesz schemat budowy. Nakrętki na zaworkach dokręcam z wyczuciem, bo w zwykłej serwisówce nie podają momentu na to akurat. Użyj kleju do gwintów po dokładnym odtłuszczeniu, żeby nakrętka się nie poluzowała.

exodus84
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: wt, 16 cze 2015, 14:24
Motocykl: RMZ 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: exodus84 » czw, 22 paź 2015, 22:38

Witam,

Posiadam Suzuki RMZ450 2010r.
Jaki olej do lag polecasz i ile wlac do kazdej?
pzdr

KARYKOZY
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: pt, 30 paź 2015, 03:42
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Witam mam yzf450 z 2008 i niewiem jak się zabrać za ustawienie zawiasów pod enduro

Post autor: KARYKOZY » pt, 30 paź 2015, 03:53

Witam czy może mi ktoś wytłumaczyć jak ustawić zawias W yzf450 pod moją wagę 90kg L? Bo jak bawiłem się za pierwszym razem to na małej chopce tył wystrzelił mnie jakvz procy i od tamtej pory jestem z płytką w obojczyku. No i zacząłem się bać nawet małych skoków :ANAL: proszę o pomoc

Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 455
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: Kre_K » pt, 30 paź 2015, 14:04

a robiles hopke na stojaco,czy siedziales? ;p

http://www.mxwojcik.pl/index.php?option ... cin-wojcik
---------------------------

seba yamaha yz
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 336
Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
Motocykl: Yamaha yz-f 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Status : Offline

wymiary uszczelniaczy lag???

Post autor: seba yamaha yz » pn, 16 lis 2015, 20:33

witam potrzebuje wymiary uszczelniaczy lag suzuki rmz 250 2009r dzieki

andzej
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: śr, 2 maja 2012, 13:00
Motocykl: RMZ 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: wymiary uszczelniaczy lag???

Post autor: andzej » pn, 16 lis 2015, 22:05

47x58x10

seba yamaha yz
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 336
Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
Motocykl: Yamaha yz-f 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: seba yamaha yz » śr, 25 lis 2015, 22:42

Dzieki bardzo, wiecie moze ile oleju wchodzi do lag rmz 250 k9 chodzi mi cos po głowie 370ml alnie nie mam pewnosci

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: kris514 » śr, 25 lis 2015, 23:21

Front fork stroke 310(12.2) —
Front fork inner tube O.D. 47 (18.5) —
Front fork spring free length 494 (19.45) limit: 484 (19.06)

Front fork damping force adjuster
Rebound MAX – 14 clicks turn back —

Compression MAX – 11 clicks turn back —

Front fork air pressure 0 kPa (0 kgf/cm2, 0 psi) —
Front fork spring rate 4.4 N/mm (0.44 kgf/mm)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

AdeptMX
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 83
Rejestracja: sob, 26 kwie 2014, 10:57
Motocykl: KTM EXC 250-F '08
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: AdeptMX » ndz, 29 lis 2015, 20:17

Witam ! Kupiłem crossowke od kolesia który ważył 55 kilo i teraz mam pytanie czy żeby ustawić tylny zawias to muszę kupić twardsza sprężynę bo mi w łatwy sposób dobija. Jadę na stojąco, lekko skocze na podnóżki i mi dobija. Może musiałbym po prostu pokręcić tą sprężyna ? Jak myślicie ?
Motocross ! FOREVER ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”