Strona 1 z 73

Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

: wt, 1 mar 2011, 23:27
autor: marek antczak
Pomogę każdemu kto ma problemy z naprawa zawieszenia, lagi czy amortyzatory. Mam ogromna wiedzę na ten temat bo od wielu lat pracuje w Niemczech przy tuningu zawieszeń (jedna z najlepszych firm tuningowych w całych Niemczech). Żaden amortyzator cross czy super-moto nie stanowi dla mnie problemu i jeśli jest potrzebne pomogę w zalatwienu części. Piszcie jeśli macie problemy z amorami a na pewno pomogę bo to dla mnie tak proste jak jedzenie chleba.Pozdrawiam wszystkich miłośników crossu .Pochodzę z Głogowa :finga:

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: czw, 3 mar 2011, 19:17
autor: ledek
witam
naprawiac to bez problemu naprawiam sam ale mam czasami problem ze znalezieniem ile idzie oleju w lage
skad bierzesz te dane??
moze nie do konca to cross ale zawiecha :p
chodzi mi ile idzie oleju to tej lagi motocykl Triumph Speed Triple 900 1995rok srednica lagi 43mm jak dobrz pamietam

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: czw, 3 mar 2011, 20:40
autor: marek antczak
ledek pisze:witam
naprawiac to bez problemu naprawiam sam ale mam czasami problem ze znalezieniem ile idzie oleju w lage
skad bierzesz te dane??
moze nie do konca to cross ale zawiecha :p
chodzi mi ile idzie oleju to tej lagi motocykl Triumph Speed Triple 900 1995rok srednica lagi 43mm jak dobrz pamietam
NO TO sprawa przedstawia sie tak , jesli chodzi o olej to tu możesz trochę podpasywać to do własnych potrzeb czyli jest tak ze oryginalny olej do tego rodzaju pojazdu to olej 15W i napełnia sie ten amortyzator olejem i odpowietrza a następnie po zsunieciu lagi mierzy sie poduszke powietrza czyli od górnej krawędzi do poziomu oleju powinno byc 150 mm czyli 15cm ale to jest wielkość standardowa i można ja zmieszać i zwiększać ale tylko o 1-1,5cm czyli jeśli nalejesz wiecej oleju i ustawisz pozom go na 140mm(wielkosc powietrza) do krawedzi rury to uzyskasz efekt ze gabel bedzie wcześniej kompresował cisienie "bedzie twardszy"i to moze zrekompensować trochę miękkie sprężyny ale jesli wcześniej bylo wszystko ok to tak jak na początku olej 15W i poziom oleju ustaw na 150mm do krawedzi w sytuacji kiedy lagi sa zsuniete. Po zkreceniu amora wypróbuj go za nim go zamontujesz i zbadaj czy funkcjonuje i powrót jest odpowiedni czyli lekko zpowolniony .Jak wszystko jest ok to montuj dopiero do motoru a jesli nie odpowiednio wczesniej odpowietrzyles go to amor badzie nie rownomiernie odbijal Sprawdz to zanim zamontujesz go i sprawdz jeszcze raz pozom oleju. Pozdrawiam :finga:

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: pt, 4 mar 2011, 08:41
autor: zielorz
W książce podali 141 mm. Czyli nie widząc tych lag wnioskuję iż ;) lustro oleju powinno być 141mm od górnej krawędzi lagi po jej ściśnięciu.

Pozdrawiam

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: pt, 4 mar 2011, 13:59
autor: ledek
wielkie dzieki za odpowiedz sam naprawiam motocykle ale czasami zdazy sie taki wynalazek ze nigdzie nie ma danych
zielorz moze posiadasz manual do tego wynalazku :axe:

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: sob, 5 mar 2011, 14:27
autor: marek antczak
zielorz pisze:W książce podali 141 mm. Czyli nie widząc tych lag wnioskuję iż ;) lustro oleju powinno być 141mm od górnej krawędzi lagi po jej ściśnięciu.

Pozdrawiam
tak jak mówisz lustro oleju powinno być 15-14 cm od krawędzi rury w pozycji kiedy gable jest zcisniety no i trzeba nie zapomnieć żeby dobrze odpowietrzyć bo później sie to nie będzie zgadzać. ta metoda jest jedyna poprawna metoda ustawienia poziomu oleju w gablach konwencjonalnych czyli nie z kadridzem. :finga:

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: sob, 5 mar 2011, 14:33
autor: marek antczak
ledek pisze:wielkie dzieki za odpowiedz sam naprawiam motocykle ale czasami zdazy sie taki wynalazek ze nigdzie nie ma danych
zielorz moze posiadasz manual do tego wynalazku :axe:
Nie posiadam tego manualu ale mam taka ksiazke w ktorej sa napisane prawie wszystkie dane techniczne odnosnie zawieszen. taka ksiazke mozna zdobyc w niemczech u takiego producenta amorow i nazywa sie ta firma wilbers http://www.wilbers.de Pozdrawiam :finga:

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: sob, 12 mar 2011, 16:13
autor: mihal_91
Siema, chcę ściagnac sprężynę z tylnego amortyzatora w celu jej pomalowania, ale nie wiem jak się za to zabrac. Czy dam radę sciągnąc tą sprężynę bez użycia specialistycznych narzędzi?

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: sob, 12 mar 2011, 18:47
autor: Zloty
Słuchaj ja mam problem z moim amortyzatorem od rmz 450 05r. otóż amortyzator siadł(wyciekł cały olej) uszczelniacze zostały wymienione, a olej znów wyciekł.... W czym problem?

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: sob, 12 mar 2011, 23:00
autor: sebek1516
A co zrobić jak mi śrubkę ukręciło od górej regulacji?

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: sob, 12 mar 2011, 23:06
autor: WLD_Wlodi
mihal_91 pisze:Siema, chcę ściagnac sprężynę z tylnego amortyzatora w celu jej pomalowania, ale nie wiem jak się za to zabrac. Czy dam radę sciągnąc tą sprężynę bez użycia specialistycznych narzędzi?
Wyciągnij amorek z moto, u dołu musisz podnieść taką pokrywe i spod niej wyciągnąć zawleczke .

Mam nadzieje ze zrozumiesz, sorry ale troche popiłem :rolleyes:

Re: Naprawa amortyzatorow lub gabli Pomoge

: ndz, 13 mar 2011, 01:33
autor: marek antczak
sebek1516 pisze:A co zrobić jak mi śrubkę ukręciło od górej regulacji?
Jak ukreciles śrubkę od górnej regulacji to niestety musisz mieć nową bo nie bedziesz mógl go regulowac moze nie przeszkadzac ci to ale w tym obszarze znajduje sie uczczelnienie tej srubki regulacyjnej i moze ci cieknac lub zacznie ci cieknac. Podaj co to za amor dokladnie, a moze zalatwie ci ten element lub moge ci go wymienic , Jak cos to pisz