"Pływający" tył w KTM 250 SXf 2006 POMOCY!!!

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "Pływający" tył w KTM 250 SXf 2006 POMOCY!!!

Post autor: SUCHY95 » wt, 22 wrz 2009, 22:43

hej,a sprawdzales czy regulacja odbicie,dobicie dziala,moze przy tym walnieciu rozwalilo tylny amor w srodku i nieustawisz go za zadne chiny,a tobie sie wydaje, ze tam cos krecisz i piszesz ze probowales roznych ustawien,a regulacja wogole nie dziala!!!,proponuje posprawdzaj to z kims kumatym,w ktm tylny zawias jest prostszy niz w wsk,i nie ma tam niespodzianek ,tylko ktos musi kumac czacze ,a jak dalej bedziesz mial z tym problem to zapraszam do mnie, w ktm nie ma spraw kulawych :)

michal_h
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: czw, 30 kwie 2009, 13:44
Motocykl: czarno-pomarańczowe bydle
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: pod Warszawą
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "Pływający" tył w KTM 250 SXf 2006 POMOCY!!!

Post autor: michal_h » wt, 22 wrz 2009, 23:06

zacznij moze jak pisze kolegw wyrzej, przeswietl dokladnie rame. Z poziomica laserowa robie taki patent: sciagam siedzenie, bak, kola i stawiam moto na podnosniku-stole. Ustawiam moto tak zeby stal stabilnie na ramie pod silnikiem delikatnie opierajac sie na tylnym wachaczu. Pod wachacz klade linie (moze byc zwykla metrowka) z podzialka milimetrowa. Poziomice magnesowa ze wskaznikiem laserowym ustawiam przy glowce ramy tak zeby jej linia biegla sroddkiem ramy i swiecila na metrowke pod koncem wachacza.UWAGA CZASEM ZDAZA SIE ZE WACHACZ NIE JEST SYMETRYCZNIE Z LINIA RAMY WTEDY TRZEBA KABINOWAC Z OBLICZENIAMI I ZAZNACZENIEM PUNKTOW ODNIESIENIA ALBO, zalorzyc prosta felge bez opony ustawic najprosciej jak tylko sie da w wachaczu i wyznaczyc jej srobek i swiecic laserem na nia. ja sie wycwanilem i stosuje pryzmat ze statywem kupiony na jednym z serwisow aukcyjnych i na blacie podnosnika mam juz wyznaczone punkty odniesienia. metoda poracowana na poczekaniu ale jesli wskaznik laserowy ma dobre skupienie wiazki swiatla + pryzmat + punkty odniesienia to mozna dopatrzec sie odchylen z dokladnascia +-2mm na calym rozstawie osi
jesli zdecydujesz sie na ten patent to wez sobie kogos do pomocy i uzbroj sie w cierpliwosc:)
Jednak najpierw powinienes przeswietlic dokladnie rame wzrokiem szczegulnie po spawach. szukaj pekniec i odpryskow na lakierze w miejscu spawow jesli jakies znajdziesz to poruszaj w jakis sposub rama zeby wywolac naprezenie w tym miejscu bo o ultradzwiekach to raczej nie ma mowy chyba ze masz jakies dojscie do takiego uzadzenia albo znajomy pracuje np w instytucie mechaniki lotniczej :D albo w jakiejs bardzo profesjonalnej spawalni, odlewni.
Jesli czegos nie rozumiesz pytaj.
Sorki za niejasnosc tekstu ale lekarze stwierdzili u mnie pewna przypadlasc <bezradny>

Autor tematu
Malec
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: czw, 11 paź 2007, 10:26
Motocykl: KTM SXF250 2016
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: "Pływający" tył w KTM 250 SXf 2006 POMOCY!!!

Post autor: Malec » śr, 23 wrz 2009, 07:02

UP dzięki za pomoc - wypróbuję.
SUCHY95 pisze:hej,a sprawdzales czy regulacja odbicie,dobicie dziala,moze przy tym walnieciu rozwalilo tylny amor w srodku i nieustawisz go za zadne chiny,a tobie sie wydaje, ze tam cos krecisz i piszesz ze probowales roznych ustawien,a regulacja wogole nie dziala!!!,proponuje posprawdzaj to z kims kumatym,w ktm tylny zawias jest prostszy niz w wsk,i nie ma tam niespodzianek ,tylko ktos musi kumac czacze ,a jak dalej bedziesz mial z tym problem to zapraszam do mnie, w ktm nie ma spraw kulawych :)
regulacja działa, zawieszenie można zrobić twardsze lub bardziej miękkie, a powrót szybszy wolniejszy. Ale przejrzę to jeszcze raz zaczynając od ustawień sprężyny.

SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "Pływający" tył w KTM 250 SXf 2006 POMOCY!!!

Post autor: SUCHY95 » śr, 23 wrz 2009, 18:00

dokladnie,masz wszystko w manualu,zrob ustawienia fabryczne i ustawienie wstepne sprezyny,pzdr

ktmsx
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 13 sie 2009, 15:14
Motocykl: sx250 02'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RbK
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "Pływający" tył w KTM 250 SXf 2006 POMOCY!!!

Post autor: ktmsx » sob, 26 wrz 2009, 00:12

mialem to samo tyle ze rama byla skrzywiona troche :P
teraz mam chyba krzywe przednie kolo gdy pokrece nim jak moto stoi na podnosniku to widac ze w jednym miejscu bije a jak sie hamuje to przenosi drgania na kierownice?? co mozna z tym zrobic?? mozna jakos naprawic czy od razu szukac nowego kola albo felgi??

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "Pływający" tył w KTM 250 SXf 2006 POMOCY!!!

Post autor: WLD_Wlodi » sob, 26 wrz 2009, 08:37

ktmsx pisze:mialem to samo tyle ze rama byla skrzywiona troche :P
teraz mam chyba krzywe przednie kolo gdy pokrece nim jak moto stoi na podnosniku to widac ze w jednym miejscu bije a jak sie hamuje to przenosi drgania na kierownice?? co mozna z tym zrobic?? mozna jakos naprawic czy od razu szukac nowego kola albo felgi??
Wycentrować jeżeli się jeszcze da.

michal_h
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: czw, 30 kwie 2009, 13:44
Motocykl: czarno-pomarańczowe bydle
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: pod Warszawą
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: "Pływający" tył w KTM 250 SXf 2006 POMOCY!!!

Post autor: michal_h » ndz, 27 wrz 2009, 09:30

Jesli felga nie podbita to wycentrowac.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”