"Pływający" tył w KTM 250 SXf 2006 POMOCY!!!
-
- Mistrz prostej
- Posty: 140
- Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
- Motocykl: SXF250, SX125,
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "Pływający" tył w KTM 250 SXf 2006 POMOCY!!!
hej,a sprawdzales czy regulacja odbicie,dobicie dziala,moze przy tym walnieciu rozwalilo tylny amor w srodku i nieustawisz go za zadne chiny,a tobie sie wydaje, ze tam cos krecisz i piszesz ze probowales roznych ustawien,a regulacja wogole nie dziala!!!,proponuje posprawdzaj to z kims kumatym,w ktm tylny zawias jest prostszy niz w wsk,i nie ma tam niespodzianek ,tylko ktos musi kumac czacze ,a jak dalej bedziesz mial z tym problem to zapraszam do mnie, w ktm nie ma spraw kulawych
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: czw, 30 kwie 2009, 13:44
- Motocykl: czarno-pomarańczowe bydle
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: pod Warszawą
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "Pływający" tył w KTM 250 SXf 2006 POMOCY!!!
zacznij moze jak pisze kolegw wyrzej, przeswietl dokladnie rame. Z poziomica laserowa robie taki patent: sciagam siedzenie, bak, kola i stawiam moto na podnosniku-stole. Ustawiam moto tak zeby stal stabilnie na ramie pod silnikiem delikatnie opierajac sie na tylnym wachaczu. Pod wachacz klade linie (moze byc zwykla metrowka) z podzialka milimetrowa. Poziomice magnesowa ze wskaznikiem laserowym ustawiam przy glowce ramy tak zeby jej linia biegla sroddkiem ramy i swiecila na metrowke pod koncem wachacza.UWAGA CZASEM ZDAZA SIE ZE WACHACZ NIE JEST SYMETRYCZNIE Z LINIA RAMY WTEDY TRZEBA KABINOWAC Z OBLICZENIAMI I ZAZNACZENIEM PUNKTOW ODNIESIENIA ALBO, zalorzyc prosta felge bez opony ustawic najprosciej jak tylko sie da w wachaczu i wyznaczyc jej srobek i swiecic laserem na nia. ja sie wycwanilem i stosuje pryzmat ze statywem kupiony na jednym z serwisow aukcyjnych i na blacie podnosnika mam juz wyznaczone punkty odniesienia. metoda poracowana na poczekaniu ale jesli wskaznik laserowy ma dobre skupienie wiazki swiatla + pryzmat + punkty odniesienia to mozna dopatrzec sie odchylen z dokladnascia +-2mm na calym rozstawie osi
jesli zdecydujesz sie na ten patent to wez sobie kogos do pomocy i uzbroj sie w cierpliwosc:)
Jednak najpierw powinienes przeswietlic dokladnie rame wzrokiem szczegulnie po spawach. szukaj pekniec i odpryskow na lakierze w miejscu spawow jesli jakies znajdziesz to poruszaj w jakis sposub rama zeby wywolac naprezenie w tym miejscu bo o ultradzwiekach to raczej nie ma mowy chyba ze masz jakies dojscie do takiego uzadzenia albo znajomy pracuje np w instytucie mechaniki lotniczej albo w jakiejs bardzo profesjonalnej spawalni, odlewni.
Jesli czegos nie rozumiesz pytaj.
Sorki za niejasnosc tekstu ale lekarze stwierdzili u mnie pewna przypadlasc <bezradny>
jesli zdecydujesz sie na ten patent to wez sobie kogos do pomocy i uzbroj sie w cierpliwosc:)
Jednak najpierw powinienes przeswietlic dokladnie rame wzrokiem szczegulnie po spawach. szukaj pekniec i odpryskow na lakierze w miejscu spawow jesli jakies znajdziesz to poruszaj w jakis sposub rama zeby wywolac naprezenie w tym miejscu bo o ultradzwiekach to raczej nie ma mowy chyba ze masz jakies dojscie do takiego uzadzenia albo znajomy pracuje np w instytucie mechaniki lotniczej albo w jakiejs bardzo profesjonalnej spawalni, odlewni.
Jesli czegos nie rozumiesz pytaj.
Sorki za niejasnosc tekstu ale lekarze stwierdzili u mnie pewna przypadlasc <bezradny>
-
Autor tematuMalec
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: czw, 11 paź 2007, 10:26
- Motocykl: KTM SXF250 2016
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: "Pływający" tył w KTM 250 SXf 2006 POMOCY!!!
UP dzięki za pomoc - wypróbuję.
regulacja działa, zawieszenie można zrobić twardsze lub bardziej miękkie, a powrót szybszy wolniejszy. Ale przejrzę to jeszcze raz zaczynając od ustawień sprężyny.SUCHY95 pisze:hej,a sprawdzales czy regulacja odbicie,dobicie dziala,moze przy tym walnieciu rozwalilo tylny amor w srodku i nieustawisz go za zadne chiny,a tobie sie wydaje, ze tam cos krecisz i piszesz ze probowales roznych ustawien,a regulacja wogole nie dziala!!!,proponuje posprawdzaj to z kims kumatym,w ktm tylny zawias jest prostszy niz w wsk,i nie ma tam niespodzianek ,tylko ktos musi kumac czacze ,a jak dalej bedziesz mial z tym problem to zapraszam do mnie, w ktm nie ma spraw kulawych
-
- Mistrz prostej
- Posty: 140
- Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
- Motocykl: SXF250, SX125,
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "Pływający" tył w KTM 250 SXf 2006 POMOCY!!!
dokladnie,masz wszystko w manualu,zrob ustawienia fabryczne i ustawienie wstepne sprezyny,pzdr
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: czw, 13 sie 2009, 15:14
- Motocykl: sx250 02'
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: RbK
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "Pływający" tył w KTM 250 SXf 2006 POMOCY!!!
mialem to samo tyle ze rama byla skrzywiona troche
teraz mam chyba krzywe przednie kolo gdy pokrece nim jak moto stoi na podnosniku to widac ze w jednym miejscu bije a jak sie hamuje to przenosi drgania na kierownice?? co mozna z tym zrobic?? mozna jakos naprawic czy od razu szukac nowego kola albo felgi??
teraz mam chyba krzywe przednie kolo gdy pokrece nim jak moto stoi na podnosniku to widac ze w jednym miejscu bije a jak sie hamuje to przenosi drgania na kierownice?? co mozna z tym zrobic?? mozna jakos naprawic czy od razu szukac nowego kola albo felgi??
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: "Pływający" tył w KTM 250 SXf 2006 POMOCY!!!
Wycentrować jeżeli się jeszcze da.ktmsx pisze:mialem to samo tyle ze rama byla skrzywiona troche
teraz mam chyba krzywe przednie kolo gdy pokrece nim jak moto stoi na podnosniku to widac ze w jednym miejscu bije a jak sie hamuje to przenosi drgania na kierownice?? co mozna z tym zrobic?? mozna jakos naprawic czy od razu szukac nowego kola albo felgi??
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: czw, 30 kwie 2009, 13:44
- Motocykl: czarno-pomarańczowe bydle
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: pod Warszawą
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline