Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
-
Autor tematugrayfox
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
Hej!
Mam problem z motocyklem. Mianowicie przy wyższych prędkościach zaczyna latać kierownica. Im szybciej jadę tym większa częstotliwość tych bić. Natomiast wychylenia na boki są praktycznie takie same cały czas.
Dzieje się tak zarówno na asfalcie / drodze gruntowej / torze.
Wykluczyłem luzy na:
-kole
-główce ramy
-szprychach
-zawiezeniu
Lagi zalane olejem 5 W.
Dalej:
-Felga niema śladów zgięcia.
-Na oponie nie widać wybrzuszeń, nie brakuje kostek.
Ciśnienie
-przód1.0
-tył 1.1
Co do zestrojenia zawieszenia przedniego
Dobicie maksymalnie na soft.
Odbicie 75% Hard
=bije
Dobicie mniej więcej w połowie.
Odbicie poniżej połowy w stronę soft.
=tak samo bije.
Tylny amor, odbicie i dobicie mniej więcej na połowie. W tym ustawieniu jest miękki. Szybciej sie ugina niż przód ustawiony maksymalnie na soft.
Gdzie szukać przyczyny?
Mam problem z motocyklem. Mianowicie przy wyższych prędkościach zaczyna latać kierownica. Im szybciej jadę tym większa częstotliwość tych bić. Natomiast wychylenia na boki są praktycznie takie same cały czas.
Dzieje się tak zarówno na asfalcie / drodze gruntowej / torze.
Wykluczyłem luzy na:
-kole
-główce ramy
-szprychach
-zawiezeniu
Lagi zalane olejem 5 W.
Dalej:
-Felga niema śladów zgięcia.
-Na oponie nie widać wybrzuszeń, nie brakuje kostek.
Ciśnienie
-przód1.0
-tył 1.1
Co do zestrojenia zawieszenia przedniego
Dobicie maksymalnie na soft.
Odbicie 75% Hard
=bije
Dobicie mniej więcej w połowie.
Odbicie poniżej połowy w stronę soft.
=tak samo bije.
Tylny amor, odbicie i dobicie mniej więcej na połowie. W tym ustawieniu jest miękki. Szybciej sie ugina niż przód ustawiony maksymalnie na soft.
Gdzie szukać przyczyny?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 280
- Rejestracja: czw, 26 kwie 2007, 22:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
olej masz dobry to kwesta ustawienia zawieszenia...
musisz probowac roznych ustawien ustaw sobie np.
na gorze od zera! 8 na twardosc
na dole tez od zera 8 na wolniejszy powrót
( będziesz miał miękki z szybkim odbicie i zobacz czy będzie się nadal tak dziać?
musisz kombinować ja tez nadal nie mogę dojść z moimi amorami :/
pozdro
musisz probowac roznych ustawien ustaw sobie np.
na gorze od zera! 8 na twardosc
na dole tez od zera 8 na wolniejszy powrót
( będziesz miał miękki z szybkim odbicie i zobacz czy będzie się nadal tak dziać?
musisz kombinować ja tez nadal nie mogę dojść z moimi amorami :/
pozdro
Yamaha YZ-F 250 2002, 2006LE, 2008, 2009.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.
Kawasaki KX-F 250 2008, 2010, 2012.
Suzuki RM-Z 250 2011.
KTM SX-F 250 2008, 2010, 2011.
KTM EXC 450 2012.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: sob, 19 lip 2008, 21:19
- Motocykl: KTM SX-F 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
Daj koło do cętrowania, ja tez tak miałem i koło niby proste ale dałem do cetrowania i problem znikł
Serwis motocyklowy Tarnow 791 547 160
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
Ale kolega nie pisze nic o kole, że ma ósemke czy coś.kubas1994 pisze:Daj koło do cętrowania, ja tez tak miałem i koło niby proste ale dałem do cetrowania i problem znikł
Jeśli wszystko jest ok, to tylko kwestia ustawienia zawieszenia. Ja miałem taki problem przez dłuuugi czas, najpierw wyszło że mam zatarte lagi z przodu, potem że pękła sprzężyna wewnętrzna w amorze z tyłu...
Najpierw sprawdź czy jest jakakolwiek na reakcja na kręcenie klikami.
Potem ustaw sobie kliki na połowie, i potem ewentualnie zwalniaj odbicie.
Ja tak zrobiłem, potem jeszcze odbicie na 3 kliki z przodu i z tyłu na + i wszystko gra, jednak nie wiadomo czy to u Ciebie zagra.
PS. Kiedy Ci łapie shimmy? Przy przyspieszaniu, hamowaniu ? Jaką masz wtedy pozycje?
PS2. Uprzedzam że nie jestem jakimś tam magikiem od zawieszeń, tylko opieram się na swoim doświadczeniu.
-
Autor tematugrayfox
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
Problem pojawia się przy przyśpieszaniu po twardej nawierzchni. Najczęściej się tak dzieje na dojazdówce przez asfalt, później twarda zbita ziemia na drodze między polami, wtedy oczywiście siedzę w neutralnej pozycji.
Problem ten znika (lub jest to ledwowyczuwalne) gdy lecę po trawię/miękkiej ziemi.
Co do ustawień to właśnie miałem wszystko mniej więcej na połowe i reakcja na przyśpieszenie po twardym była taka sama, więc ustawiłem max soft dobicie i 75 % hard odbicie i nic się nie zmieniło.
W ramach testu dałem się przejechać koledze (cięższy odemnie o około 15kg) i to samo, mówił że przy odkręcaniu na 4/5/6 drga kierownica.
Co do centry hmm..nie zauważyłem żeby obręcz była krzywa. Stawiałem motocykl na podnośniku i kręciłem kołem. Na moje oko jest prosto, ale zbadam to jeszcze raz dokładnie. Postawie obok podnośnika imadło, włożę do niego markera, ustawię go 0.5 mm przed obręczą, zakręcę i zobaczę czy marker narysuje linie.
Problem ten znika (lub jest to ledwowyczuwalne) gdy lecę po trawię/miękkiej ziemi.
Co do ustawień to właśnie miałem wszystko mniej więcej na połowe i reakcja na przyśpieszenie po twardym była taka sama, więc ustawiłem max soft dobicie i 75 % hard odbicie i nic się nie zmieniło.
W ramach testu dałem się przejechać koledze (cięższy odemnie o około 15kg) i to samo, mówił że przy odkręcaniu na 4/5/6 drga kierownica.
Co do centry hmm..nie zauważyłem żeby obręcz była krzywa. Stawiałem motocykl na podnośniku i kręciłem kołem. Na moje oko jest prosto, ale zbadam to jeszcze raz dokładnie. Postawie obok podnośnika imadło, włożę do niego markera, ustawię go 0.5 mm przed obręczą, zakręcę i zobaczę czy marker narysuje linie.
-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
Z przodu masz wyraźnie odbicie za wolne!
Ustaw sobie dobicie tak na 15-16 od wkręconego (czyli wykręć), a odbicie na koło 13-14 i zobacz czy będzie lepiej.
Ustaw sobie dobicie tak na 15-16 od wkręconego (czyli wykręć), a odbicie na koło 13-14 i zobacz czy będzie lepiej.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
A może szprychy luźne? I kolo w powietrzu niby okrągle a jak jedziesz to sie cos z nim dzieje.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
Autor tematugrayfox
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
Ecik:
Moment, jeśli skręcam odbicie na hard to jest szybsze czy wolniejsze?
Dzisiaj dałem odbicie na maxa na hard a dobicie zostawiłem na soft (prawie cała regulacja) i dalej ten sam problem.
Co do koła/szprych. Chyba faktycznie wyjmę koło, zdejmę oponę i zawiozę do jakiegoś rowerowego sklepu żeby sprawdzili to. Bo jak mówię koło idzie prosto, gdy kręcę nim w powietrzu.
Moment, jeśli skręcam odbicie na hard to jest szybsze czy wolniejsze?
Dzisiaj dałem odbicie na maxa na hard a dobicie zostawiłem na soft (prawie cała regulacja) i dalej ten sam problem.
Co do koła/szprych. Chyba faktycznie wyjmę koło, zdejmę oponę i zawiozę do jakiegoś rowerowego sklepu żeby sprawdzili to. Bo jak mówię koło idzie prosto, gdy kręcę nim w powietrzu.
-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
To wychodzi wolniej jeśli na hard ^^ czyli nie nadąży wyjść na jakieś nierówności, napotka na następną i dlatego łapiesz rybe.
-
Autor tematugrayfox
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
Ale jakiej nierówności ? Jadę asfaltem, nowa droga i rybka.
Jeden ze znajomych twierdzi że na kostce to normalne. Co o tym sądzicie?
Jeden ze znajomych twierdzi że na kostce to normalne. Co o tym sądzicie?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 266
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
- Motocykl: ...?
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
Zmień oponę i po problemie.grayfox pisze:Ale jakiej nierówności ? Jadę asfaltem, nowa droga i rybka.
Jeden ze znajomych twierdzi że na kostce to normalne. Co o tym sądzicie?
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.
-
Autor tematugrayfox
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Shimmy / Ryba / Wyrywająca się kierownica [czytałem FAQ]
Wardzioch to była ironia czy uważasz że faktycznie opona może być walnięta? Dopiero 30 % jest zjechana.