KTM SX 125 / WP 48mm , problem z uszczelniaczami.

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Autor tematu
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KTM SX 125 / WP 48mm , problem z uszczelniaczami.

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 14 kwie 2009, 18:09

Witam. Kupiłem uszczelniacze Ari do mojego KTMa(zawias WP 48mm)i problem w tym że złożyłem wszystko do kupy i nie moge założyć zabezpieczeń uszczelniaczy w obu lagach. Tulejki wciśnięte na max, uszczelniacze wciśnięte na max, brakuje 1mm, żeby te zabezpieczenia schowały się w rowkach. Pojeździłem troche i nic się nie działo, ale nie chce mieć takiej sytuacji że wypchnie mi uszczelniacze przy pierwszym lepszym skoku :x

Zmierzyłem stare uszczelniacze i nowe i wychodzi na to że nowe są szersze o ok 1mm, i przez to zabezpieczenia nie chcą wejść:/

Co poradzicie?

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SX 125 / WP 48mm , problem z uszczelniaczami.

Post autor: Mateusz_MX » wt, 14 kwie 2009, 20:12

Jeżeli byłyby szersze to by nie weszły w lagę. Najwyżej mogą być wyższe o 1mm. Najwyraźniej kupiłeś złe gumy ;/
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 / WP 48mm , problem z uszczelniaczami.

Post autor: metalbeast » wt, 14 kwie 2009, 21:50

moje ari też były wyższe, no może nie aż o 1 mm :) nie szło dobić, a klips wskoczyć nie chciał.
Wziąłem płaski śrubokręt i po kawałeczku powciskałem go w ten rowek. Siadł elegancko.
Nie jezdzij z niedociśniętym klipsem, bo ci wylecą simmeringi!
BANDIT

Autor tematu
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 / WP 48mm , problem z uszczelniaczami.

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 14 kwie 2009, 22:20

Mateusz_MX pisze:Jeżeli byłyby szersze to by nie weszły w lagę. Najwyżej mogą być wyższe o 1mm. Najwyraźniej kupiłeś złe gumy ;/
Właśnie chodzi mi o tą wyskość:)


Tzn u niektórych to jest szerokość :mrgreen:

A tego zabezpieczenia za boga nie mogłem wcisnąć w rowek... A nie będe uszkadzał nowych uszczelniaczy..

Autor tematu
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 / WP 48mm , problem z uszczelniaczami.

Post autor: WLD_Wlodi » śr, 15 kwie 2009, 14:56

Sorry że post pod postem, tak to by temat poleciał w dół.

A więc Olek podeśle mi uszczelniacze All Balls, mówił że dobrze jest podgrzać nowe uszczelniacze, wtedy lepiej wejdą i nie będzie takiego problemu. Co o tym myślicie? Podgrzanie nie osłabi uszczelniacza ?

ROBOS66
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: czw, 27 mar 2008, 21:31
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 / WP 48mm , problem z uszczelniaczami.

Post autor: ROBOS66 » śr, 15 kwie 2009, 19:11

Uszczelniacze od Olka wchodzą łatwo bez podgrzewania, a też mi to sugerowano. Kilka sztuk już zamontowałem.

mardek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 89
Rejestracja: sob, 10 maja 2008, 13:05
Motocykl: kx 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kęty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SX 125 / WP 48mm , problem z uszczelniaczami.

Post autor: mardek » śr, 15 kwie 2009, 19:38

Ja u siebie miałem z ARI to samo, po dokładniejszym sprawdzeniu i tak jak kolega wyżej dokładnym nabiciu wkońcu klips zaskoczył. Jesteś pewien, że są już nabite do końca ? U mnie wchodziły naprawde ciężko ale po trochu i sie udało...

Autor tematu
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 / WP 48mm , problem z uszczelniaczami.

Post autor: WLD_Wlodi » śr, 15 kwie 2009, 20:46

mardek pisze:Ja u siebie miałem z ARI to samo, po dokładniejszym sprawdzeniu i tak jak kolega wyżej dokładnym nabiciu wkońcu klips zaskoczył. Jesteś pewien, że są już nabite do końca ? U mnie wchodziły naprawde ciężko ale po trochu i sie udało...
A czym najlepiej nabić żeby nie uszkodzić simmeringu?
PS. Nabijać oczywiście nabijałem, ale starałem sie robić to z czuciem.

metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM SX 125 / WP 48mm , problem z uszczelniaczami.

Post autor: metalbeast » śr, 15 kwie 2009, 21:16

ja nabijałem połówką starego uszczelniacza i weszło do końca. Mówie ci, spróbuj wepchnąć klips płaskim wkrętakiem, oczywiście tak żeby nie porysowac lagi. U mnie jakoś wskoczyły a też troche się męczyłem z tymi ARI. W sumie w suzuki też musiałem dopychać płaskim wkretakiem ten klips. Dziwna sprawa.
BANDIT

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SX 125 / WP 48mm , problem z uszczelniaczami.

Post autor: bulamoto » śr, 15 kwie 2009, 23:12

metalbeast pisze:ja nabijałem połówką starego uszczelniacza i weszło do końca. Mówie ci, spróbuj wepchnąć klips płaskim wkrętakiem, oczywiście tak żeby nie porysowac lagi. U mnie jakoś wskoczyły a też troche się męczyłem z tymi ARI. W sumie w suzuki też musiałem dopychać płaskim wkretakiem ten klips. Dziwna sprawa.
Przeciez w goleniu jest scisle okresolne miejsce na uszczelniacz i nie moze miec +/- 1mm. Jezeli byly mierzone i roznia sie o 1mm to nie wiem jakim chuem bys to wcisnal :roll: :roll: pozdr :wink:

mardek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 89
Rejestracja: sob, 10 maja 2008, 13:05
Motocykl: kx 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kęty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SX 125 / WP 48mm , problem z uszczelniaczami.

Post autor: mardek » czw, 16 kwie 2009, 18:35

Ja używałem kawałka rurki PCV o średnicy 50mm i przez stary uszczelniacz.
Jezeli porównałeś oba uszczelniacze i nowy jest szerszy/wyższy o 1mm to nie ma opcji żebyś go tam upchał- to niezaprzeczalny fakt :]

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM SX 125 / WP 48mm , problem z uszczelniaczami.

Post autor: Mateusz_MX » czw, 16 kwie 2009, 20:07

Ja do nabijania uszczelniaczy również używam rurki PCV. Ściąłem ją z jednej strony na pół i jest ok.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”