Cieknące lagi- kilka pytań

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Autor tematu
ooryginall
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 86
Rejestracja: ndz, 18 maja 2008, 10:40
Motocykl: HONDA CRM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żagań woj.lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Cieknące lagi- kilka pytań

Post autor: ooryginall » pt, 10 kwie 2009, 10:25

Witam,otóż wczoraj zauważyłem,że zawieszenie zaczyna przeciekać i trzeba się wziąć za nie.Jest to zwykłe zawieszenie (nie U.S.D),motor to CRM 125. Mam takie pytania: wymienić tylko simeringi czy simeringi razem z przeciw kurzowymi uszczelniaczami? Jaki olej najlepiej wlać- myślę nad 5W lub 10W? Kupić olej mineralny czy syntetyczny? Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Cieknące lagi- kilka pytań

Post autor: amator » pt, 10 kwie 2009, 12:29

zawsze jak jest mozliwośc wymienić kapturki p. pyłowe. Nowe kapturki- mniej cieknacych simmeringów olejowych . olej 5w będzie syntetykiem 10w minerałem i taki w zupełnosci wystarczy.Twoje teleskopy nie są prostszej konstrukcji(mniej progresywne) Na stacjach mozna dostac za 20-25 zł "mobil fork" przeznaczony do telskopów. Powodzenia . pozdarwiam amator :wink:

Autor tematu
ooryginall
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 86
Rejestracja: ndz, 18 maja 2008, 10:40
Motocykl: HONDA CRM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żagań woj.lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cieknące lagi- kilka pytań

Post autor: ooryginall » sob, 11 kwie 2009, 21:01

Dzięki, nikt więcej się nie wypowie?

jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cieknące lagi- kilka pytań

Post autor: jacekz80 » sob, 11 kwie 2009, 21:22

Ja robiłem tak:Na początku sprubój zsunąc uszczelniacze przeciw pyłowe.Następnie przygotuj klisze z aparatu lub rentgena , i delikatnie wsuń pod simering(przeczyśc ale stroną orginalnego brzegu,a nie stroną cięcia norzyczkami,bo możesz uszkodzic uszczelniacz).Mi to pomogło. \:D/

adam.gda
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: sob, 28 paź 2006, 00:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cieknące lagi- kilka pytań

Post autor: adam.gda » sob, 11 kwie 2009, 21:38

A co tu więcej pisać ? :)

Ps: jeden post więcej , jeszcze parę takich tematów a bedę pisał bez cenzury :D

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cieknące lagi- kilka pytań

Post autor: WLD_Wlodi » sob, 11 kwie 2009, 23:30

jacekz80 pisze:Ja robiłem tak:Na początku sprubój zsunąc uszczelniacze przeciw pyłowe.Następnie przygotuj klisze z aparatu lub rentgena , i delikatnie wsuń pod simering(przeczyśc ale stroną orginalnego brzegu,a nie stroną cięcia norzyczkami,bo możesz uszkodzic uszczelniacz).Mi to pomogło. \:D/
Po co robić patenty? Potem zapewne sprzedasz moto z takim czymś a następny właściciel będzie walić w mur, że takie moto kupił, że zapewne jak zawieszenie ma takie patenty, to korba z tłokiem w tym moto połączona jest na drut.

Lepiej wymienić uszczelniacze(komplet olejowe + pyłowe nie wyniesie więcej niż 100zł!) i masz święty spokój.

Grzechu_MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
Motocykl: Na razie nie ma
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cieknące lagi- kilka pytań

Post autor: Grzechu_MX » sob, 11 kwie 2009, 23:43

WLD_Wlodi pisze:
jacekz80 pisze:Ja robiłem tak:Na początku sprubój zsunąc uszczelniacze przeciw pyłowe.Następnie przygotuj klisze z aparatu lub rentgena , i delikatnie wsuń pod simering(przeczyśc ale stroną orginalnego brzegu,a nie stroną cięcia norzyczkami,bo możesz uszkodzic uszczelniacz).Mi to pomogło. \:D/
Po co robić patenty? Potem zapewne sprzedasz moto z takim czymś a następny właściciel będzie walić w mur, że takie moto kupił, że zapewne jak zawieszenie ma takie patenty, to korba z tłokiem w tym moto połączona jest na drut.

Lepiej wymienić uszczelniacze(komplet olejowe + pyłowe nie wyniesie więcej niż 100zł!) i masz święty spokój.

To nie jest żaden patent czy rzeźba tylko normalna czynność czyszczenia uszczelniaczy.
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cieknące lagi- kilka pytań

Post autor: WLD_Wlodi » ndz, 12 kwie 2009, 10:28

Grzechu_MX pisze:
WLD_Wlodi pisze:
jacekz80 pisze:Ja robiłem tak:Na początku sprubój zsunąc uszczelniacze przeciw pyłowe.Następnie przygotuj klisze z aparatu lub rentgena , i delikatnie wsuń pod simering(przeczyśc ale stroną orginalnego brzegu,a nie stroną cięcia norzyczkami,bo możesz uszkodzic uszczelniacz).Mi to pomogło. \:D/
Po co robić patenty? Potem zapewne sprzedasz moto z takim czymś a następny właściciel będzie walić w mur, że takie moto kupił, że zapewne jak zawieszenie ma takie patenty, to korba z tłokiem w tym moto połączona jest na drut.

Lepiej wymienić uszczelniacze(komplet olejowe + pyłowe nie wyniesie więcej niż 100zł!) i masz święty spokój.

To nie jest żaden patent czy rzeźba tylko normalna czynność czyszczenia uszczelniaczy.
No chyba że tak. Myślałem że te klisze zostają w zawieszeniu :mrgreen:

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cieknące lagi- kilka pytań

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 12 kwie 2009, 10:43

Jeżeli rozbierasz już lagi to zobacz czy tulejki nie mają luzów. Jeżeli takowe istnieją to należy je wymienić, bo uszczelniacze za długo nie pochodzą. Wlej olej 10W (medium). Co do uszczelniaczy, to najlepiej kupić komplet dla świętego spokoju. Myślę, że wydasz coś koło 100zł. Pozdrawiam!
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
ooryginall
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 86
Rejestracja: ndz, 18 maja 2008, 10:40
Motocykl: HONDA CRM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żagań woj.lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cieknące lagi- kilka pytań

Post autor: ooryginall » ndz, 12 kwie 2009, 15:20

Simeringi to na pewno będą nowe gdyż sądzę,że od nowości siedzą te same także niema co ich czyścić tak samo jak olej który również zamierzam wymienić na świeży.Ten patent z czyszczeniem to wykorzystam za jakiś czas podczas czyszczenia nowych uszczelniaczy :D
Ps.Jeszcze takie szybkie pytanie: na innym forum czytałem żeby olej nalewać przez otwór spustowy u dołu lagi co wydaje mi się niezbyt dobrym pomysłem ale chyba można normalnie od góry zalać olej (przypomnę że mam zawieszenie starszego typu, nie U.S.D)?

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cieknące lagi- kilka pytań

Post autor: Mateusz_MX » ndz, 12 kwie 2009, 17:06

W U.S.D olej leje się od góry. Lagi starszego typu zalewasz od dołu. Oczywiście odwracając Go do góry nogami. :P
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

pawlo
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 144
Rejestracja: śr, 21 maja 2008, 12:12
Motocykl: GAS GAS TxT 280 pro
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ok Żywca
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cieknące lagi- kilka pytań

Post autor: pawlo » ndz, 12 kwie 2009, 17:20

przyłączam sie do tematu jakis tydzien temu wymieniłem wszystko na nowe uszczelki tulejki itp zawieszenie przed wymiana nie posiadało luzu, mialem troche $ wiec wszystko wymieniłem . przejechałem 3mth i mam wyciek z lagk,lagi nie sa zrysowane, amor usd WP olej 5W czesci kupione u olka, o co chodzi ?? czeka mnie wymiana na nowe ??
People coming, people going, people born to die, Don't ask me, because I don't know why

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”