Cieknące lagi- kilka pytań
-
Autor tematuooryginall
- Mistrz prostej
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz, 18 maja 2008, 10:40
- Motocykl: HONDA CRM 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Żagań woj.lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Cieknące lagi- kilka pytań
Witam,otóż wczoraj zauważyłem,że zawieszenie zaczyna przeciekać i trzeba się wziąć za nie.Jest to zwykłe zawieszenie (nie U.S.D),motor to CRM 125. Mam takie pytania: wymienić tylko simeringi czy simeringi razem z przeciw kurzowymi uszczelniaczami? Jaki olej najlepiej wlać- myślę nad 5W lub 10W? Kupić olej mineralny czy syntetyczny? Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi- kilka pytań
zawsze jak jest mozliwośc wymienić kapturki p. pyłowe. Nowe kapturki- mniej cieknacych simmeringów olejowych . olej 5w będzie syntetykiem 10w minerałem i taki w zupełnosci wystarczy.Twoje teleskopy nie są prostszej konstrukcji(mniej progresywne) Na stacjach mozna dostac za 20-25 zł "mobil fork" przeznaczony do telskopów. Powodzenia . pozdarwiam amator
-
Autor tematuooryginall
- Mistrz prostej
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz, 18 maja 2008, 10:40
- Motocykl: HONDA CRM 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Żagań woj.lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
- Motocykl: CRF 250R 2007r.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi- kilka pytań
Ja robiłem tak:Na początku sprubój zsunąc uszczelniacze przeciw pyłowe.Następnie przygotuj klisze z aparatu lub rentgena , i delikatnie wsuń pod simering(przeczyśc ale stroną orginalnego brzegu,a nie stroną cięcia norzyczkami,bo możesz uszkodzic uszczelniacz).Mi to pomogło. \:D/
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 25
- Rejestracja: sob, 28 paź 2006, 00:59
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi- kilka pytań
A co tu więcej pisać ?
Ps: jeden post więcej , jeszcze parę takich tematów a bedę pisał bez cenzury
Ps: jeden post więcej , jeszcze parę takich tematów a bedę pisał bez cenzury
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi- kilka pytań
Po co robić patenty? Potem zapewne sprzedasz moto z takim czymś a następny właściciel będzie walić w mur, że takie moto kupił, że zapewne jak zawieszenie ma takie patenty, to korba z tłokiem w tym moto połączona jest na drut.jacekz80 pisze:Ja robiłem tak:Na początku sprubój zsunąc uszczelniacze przeciw pyłowe.Następnie przygotuj klisze z aparatu lub rentgena , i delikatnie wsuń pod simering(przeczyśc ale stroną orginalnego brzegu,a nie stroną cięcia norzyczkami,bo możesz uszkodzic uszczelniacz).Mi to pomogło. \:D/
Lepiej wymienić uszczelniacze(komplet olejowe + pyłowe nie wyniesie więcej niż 100zł!) i masz święty spokój.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 304
- Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
- Motocykl: Na razie nie ma
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi- kilka pytań
WLD_Wlodi pisze:Po co robić patenty? Potem zapewne sprzedasz moto z takim czymś a następny właściciel będzie walić w mur, że takie moto kupił, że zapewne jak zawieszenie ma takie patenty, to korba z tłokiem w tym moto połączona jest na drut.jacekz80 pisze:Ja robiłem tak:Na początku sprubój zsunąc uszczelniacze przeciw pyłowe.Następnie przygotuj klisze z aparatu lub rentgena , i delikatnie wsuń pod simering(przeczyśc ale stroną orginalnego brzegu,a nie stroną cięcia norzyczkami,bo możesz uszkodzic uszczelniacz).Mi to pomogło. \:D/
Lepiej wymienić uszczelniacze(komplet olejowe + pyłowe nie wyniesie więcej niż 100zł!) i masz święty spokój.
To nie jest żaden patent czy rzeźba tylko normalna czynność czyszczenia uszczelniaczy.
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi- kilka pytań
No chyba że tak. Myślałem że te klisze zostają w zawieszeniuGrzechu_MX pisze:WLD_Wlodi pisze:Po co robić patenty? Potem zapewne sprzedasz moto z takim czymś a następny właściciel będzie walić w mur, że takie moto kupił, że zapewne jak zawieszenie ma takie patenty, to korba z tłokiem w tym moto połączona jest na drut.jacekz80 pisze:Ja robiłem tak:Na początku sprubój zsunąc uszczelniacze przeciw pyłowe.Następnie przygotuj klisze z aparatu lub rentgena , i delikatnie wsuń pod simering(przeczyśc ale stroną orginalnego brzegu,a nie stroną cięcia norzyczkami,bo możesz uszkodzic uszczelniacz).Mi to pomogło. \:D/
Lepiej wymienić uszczelniacze(komplet olejowe + pyłowe nie wyniesie więcej niż 100zł!) i masz święty spokój.
To nie jest żaden patent czy rzeźba tylko normalna czynność czyszczenia uszczelniaczy.
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi- kilka pytań
Jeżeli rozbierasz już lagi to zobacz czy tulejki nie mają luzów. Jeżeli takowe istnieją to należy je wymienić, bo uszczelniacze za długo nie pochodzą. Wlej olej 10W (medium). Co do uszczelniaczy, to najlepiej kupić komplet dla świętego spokoju. Myślę, że wydasz coś koło 100zł. Pozdrawiam!
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
Autor tematuooryginall
- Mistrz prostej
- Posty: 86
- Rejestracja: ndz, 18 maja 2008, 10:40
- Motocykl: HONDA CRM 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Żagań woj.lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi- kilka pytań
Simeringi to na pewno będą nowe gdyż sądzę,że od nowości siedzą te same także niema co ich czyścić tak samo jak olej który również zamierzam wymienić na świeży.Ten patent z czyszczeniem to wykorzystam za jakiś czas podczas czyszczenia nowych uszczelniaczy
Ps.Jeszcze takie szybkie pytanie: na innym forum czytałem żeby olej nalewać przez otwór spustowy u dołu lagi co wydaje mi się niezbyt dobrym pomysłem ale chyba można normalnie od góry zalać olej (przypomnę że mam zawieszenie starszego typu, nie U.S.D)?
Ps.Jeszcze takie szybkie pytanie: na innym forum czytałem żeby olej nalewać przez otwór spustowy u dołu lagi co wydaje mi się niezbyt dobrym pomysłem ale chyba można normalnie od góry zalać olej (przypomnę że mam zawieszenie starszego typu, nie U.S.D)?
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi- kilka pytań
W U.S.D olej leje się od góry. Lagi starszego typu zalewasz od dołu. Oczywiście odwracając Go do góry nogami.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Mistrz prostej
- Posty: 144
- Rejestracja: śr, 21 maja 2008, 12:12
- Motocykl: GAS GAS TxT 280 pro
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: ok Żywca
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Cieknące lagi- kilka pytań
przyłączam sie do tematu jakis tydzien temu wymieniłem wszystko na nowe uszczelki tulejki itp zawieszenie przed wymiana nie posiadało luzu, mialem troche $ wiec wszystko wymieniłem . przejechałem 3mth i mam wyciek z lagk,lagi nie sa zrysowane, amor usd WP olej 5W czesci kupione u olka, o co chodzi ?? czeka mnie wymiana na nowe ??
People coming, people going, people born to die, Don't ask me, because I don't know why