Pierścienie uszczelniające (Simmerring)

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Autor tematu
spinaczev
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: ndz, 30 lis 2008, 22:54
Motocykl: GG Honda
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Pierścienie uszczelniające (Simmerring)

Post autor: spinaczev » ndz, 15 mar 2009, 21:08

Wymieniając łożyska wahacza i łącznika zastanawiałem się jak zamontować pierścienie uszczelniające. Wg literatury rys. 13.11. Jakie są wasze opinie?
Wiecie czy jest w Polsce dystrybutorem pierścieni uszczelniających clark seals (wchodzących w skład zestawów naprawczych All Balls)?
Może znacie firmę produkującą zamienniki?
Załączniki
pierścień uszczelniający.JPG
"Rysunek Techniczny jako Zapis Konstrukcji" Igor Rydzanicz
pierścień uszczelniający.JPG (89.61 KiB) Przejrzano 6655 razy
pierścień uszczelniający.JPG
"Rysunek Techniczny jako Zapis Konstrukcji" Igor Rydzanicz
pierścień uszczelniający.JPG (89.61 KiB) Przejrzano 6655 razy

kylo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: pn, 8 wrz 2008, 10:50
Motocykl: YZ 125 T1
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: spytkowice k. rabki
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pierścienie uszczelniające (Simmerring)

Post autor: kylo » pn, 16 mar 2009, 15:16

Chłopie po prostu idź do sklepu technicznego i jeśli tylko dostaniesz simmeringi o wymiarach które potrzebujesz to zakładaj śmiało, nie zastanawiaj się nad jakąś firmą, gdyby to był uszczelniacz np wału to mógł byś się zastanawiać a tak to nie ma co. Co do montowania to wbijaj je tak jak pokazuje pierwszy sposób, dlatego że:
-mała warga gumowa będzie zabezpieczać przed brudem
-druga uniemożliwi wypłynięcie smaru (czyli tak jak tam piszą)
Prostowanie dyfuzorów, toczenie, frezowanie...

Autor tematu
spinaczev
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: ndz, 30 lis 2008, 22:54
Motocykl: GG Honda
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierścienie uszczelniające (Simmerring)

Post autor: spinaczev » pn, 16 mar 2009, 19:36

A nie powinno być tak, że większa warga chroni przed zanieczyszczeniami, a mała przed wyciekiem smaru?
Jakby były w każdym sklepie technicznym, to bym nie pytał.
Wie ktoś jak montują fabrycznie?

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierścienie uszczelniające (Simmerring)

Post autor: plazgut » pn, 16 mar 2009, 23:56

Montują napisem na zewnątrz (sprężynką do wew.), czyli standardowo. Simmeringi są łatwo dostępne ogólnie, ale bardziej liczy się ich cena. Byłem ostatnio kupowac - dostałem połowe tego co chcialem, a tylko dlatego, że jedne z tych uszczelniaczy kosztowały 70zł/szt....

A jeszcze co do ułożenia - smaru tam nie ma pod ciśnieniem, a poza tym on jest gęsty. W końcu to smar a nie olej, więc nie ma się co martwic o wycieki i zakladac tak jak pisze kolega wyżej.
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”