RM 250 2003 rok ustawienie zaworu wydechowego

Pytaj o wszystko co zwiazane z układem wydechowym
Autor tematu
Trawal
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: wt, 31 lip 2007, 14:30
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa/Okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

RM 250 2003 rok ustawienie zaworu wydechowego

Post autor: Trawal » pt, 25 kwie 2014, 09:33

Siemanko! Zanabyłem ostatnio RM 250 z 2003 roku, mam taki mały problem - maszyna chodzi dobrze, ciągnie z dołu a na górze wkręca się tak jak trzeba, nic nie muli, ale robię mieszankę 1:50 i strasznie kopci a świeca jest czarna (koledzy po fachu powiedzieli że to mała mieszanka, że oni robią 1:35 lub 1;40 i im tak nie kopci jak mi przy 1:50). W RM 250 jest ten zawór wydechowy i jest również od niego poprowadzona taka rurka, przez którą wylatują spaliny, a jak zostawię motor na noc, to z tej rurki tak jakby plama oleju skapuje. Teraz moje pytanie brzmi następująco - czy zawór wydechowy może być przyczyną że motor tak kopci i że świeca jest czarna? Jeśli tak, to jak do niego się dobiorę, to jak mam go ustawić - jak ma pracować? Gaźnik ustawiony wg. serwisówki, filtr powietrza myty i nasączany odpowiednio. Ogólnie motorem się dobrze jeździ no ale coś jest nie tak skoro tak kopci i świeca jest czarna. Pomóżcie dzięki i pozdrawiam ;-)
Życie jest piękne lecz trwa zbyt długo:)

Nemezis5pl
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 47
Rejestracja: pn, 26 mar 2007, 10:00
Motocykl: XR 600r, HH900
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Siemiatycze
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM 250 2003 rok ustawienie zaworu wydechowego

Post autor: Nemezis5pl » pt, 25 kwie 2014, 20:32

Że świeca jest czarna świadczy o zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. Jeśli nie zajechałeś silnika na 1:50 i motocykl ci kopci(2t zawsze kopci), istnieje szansa nieszczelności w skrzyni korbowej i że olej z przekładni przedostaje się do układu tłokowo korbowego. Sprawdź stan oleju w skrzyni i czy nie czuć tam benzyny.
Motocross->trochę luzu w tym sztywnym świecie

Autor tematu
Trawal
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: wt, 31 lip 2007, 14:30
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa/Okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM 250 2003 rok ustawienie zaworu wydechowego

Post autor: Trawal » pn, 5 maja 2014, 20:28

No ok, wstępna diagnoza jest postawiona, mianowicie mam u siebie wydech FMF, producent tego wydechu zaleca stosowanie dysz 170 i 45, a u mnie są 178 i 50, to pierwsza rzecz jaka zostanie zmieniona, kupiłem już świecę przeznaczoną do tego modelu a następnie zdjąłem pokrywę od magneta, a tam jest trochę mokro, pokrywa od magneta jest również mokra, wygląda mi to na olej zmieszany z benzyną ale nie jestem pewien. I tu rodzi się pytanie - czy można wymienić uszczelniacze (od strony magneta jak i skrzyni) bez rozpoławiania silnika, ba, a nawet bez wyciągania z ramy? Pozdrawiam
Życie jest piękne lecz trwa zbyt długo:)

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM 250 2003 rok ustawienie zaworu wydechowego

Post autor: Majster128 » pn, 5 maja 2014, 22:41

Tak przy okazji złap za magneto i poruszaj góra-dół.

superpimp
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 99
Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 20:28
Motocykl: exc 300
Styl jazdy: Trial
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM 250 2003 rok ustawienie zaworu wydechowego

Post autor: superpimp » wt, 6 maja 2014, 01:13

Hej

Jasne się wymienić uszczelniacze bez rozpoławiania czy też wyciągania z ramy.

Tylko nasuwa się pytanie czy jest sens? Jeśli uszczelniacze nie zostały uszkodzone mechanicznie przy składaniu motocykla to praktycznie jedyny moment kiedy się zużyją to ten kiedy łożyska na wale mają już luzy i stąd wyrabiają się uszczelniacze.
Także przydało by się wymienić również te łożyska , a jak już rozpoławiać silnik no to też przyszła by do wymiany korba bo po co robić 2 razy no i na koniec jak już nowa korba no to i tłok.
:) Może cię to teraz przerażać. Ale zainwestujesz 1000zł i masz "nowy" i pewny silnik.
Przerabiałem temat w serwisowanym przeze mnie motocyklu. Zmieniłem sam uszczelniacz tak jak sobie zażyczył właściciel ale nie pomogło na długo.

Wydech FMF czy inny niema nic do kopcenia. Na standardowych dyszach po prostu stracisz moc zamiast zyskać ale na pewno motocykl nie stanie się parowozem. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ wydechowy”