Tuningowy układ wydechowy, a żywotność silnika.
-
Autor tematumckwadrat89
- Mistrz prostej
- Posty: 160
- Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
- Motocykl: CRF250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: łódzkie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Tuningowy układ wydechowy, a żywotność silnika.
Witam, kumpel szuka nowego moto i jest parę propozycji. Niektóre maja tuningowe układy wydechowe i zastanawiamy się czy to wpływa na żywotność silnika. Słyszałem, że zawory szybciej lecą. Ile w tym prawdy?
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Tuningowy układ wydechowy, a żywotność silnika.
Na pewno nie ma takich badań potwierdzających tą teorię. Powiedzmy, że tuningowy wydech poprawił moc np. o 3 KM to jedyny problem w tym, że silnik miałby przetworzyć tę dodatkową moc, co na pewno niezauważalnie mogłoby (ale nie musiałoby) wpłynąć na żywotność silnika.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: wt, 9 sie 2011, 18:25
- Motocykl: różne
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuningowy układ wydechowy, a żywotność silnika.
Jezeli bedzie zastosowany odpowiedni seting gaznika,lub wtrysku to nie ma problemu z zywotnoscia silnika.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 64
- Rejestracja: pt, 26 kwie 2013, 02:49
- Motocykl: KX250f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok/NYC
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuningowy układ wydechowy, a żywotność silnika.
A to nie jest tak. Że sportowy wydech szybciej wyciąga spaliny, odciąża silnik i stąd zwiększenie mocy? Moim zdaniem nie jest to powodem do zmniejszenia żywotności silnika.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 455
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
- Motocykl: cyryfy
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuningowy układ wydechowy, a żywotność silnika.
tragedia...
crossówka jest tak wysilona,ze w przypadku np. Twojej kolego nade mna kawy wymiana wydechu jest niewskazana.
Dlaczego? bo japsy wycisnely z tego silnika maximum (patrz wykresy mocy w stosunku do konkurencji) i zmiana wydechu,nawet z odpowiednim setingiem wtrysku powoduje drastyczne skrócenie czasów wymian,a nierzadko silniki te wybuchały.
Jak mi nie wierzycie,wystarczy zapytac jakiegos zawodnika co na kawie lata.
Dla potwierdzenia moich slów jest gdzies art.z testów kxf 11 lub 12 roku na motoxie.
Mckwadrat- to cwiartki,czy 450?
crossówka jest tak wysilona,ze w przypadku np. Twojej kolego nade mna kawy wymiana wydechu jest niewskazana.
Dlaczego? bo japsy wycisnely z tego silnika maximum (patrz wykresy mocy w stosunku do konkurencji) i zmiana wydechu,nawet z odpowiednim setingiem wtrysku powoduje drastyczne skrócenie czasów wymian,a nierzadko silniki te wybuchały.
Jak mi nie wierzycie,wystarczy zapytac jakiegos zawodnika co na kawie lata.
Dla potwierdzenia moich slów jest gdzies art.z testów kxf 11 lub 12 roku na motoxie.
Mckwadrat- to cwiartki,czy 450?
---------------------------
-
- Mistrz prostej
- Posty: 64
- Rejestracja: pt, 26 kwie 2013, 02:49
- Motocykl: KX250f
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok/NYC
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Tuningowy układ wydechowy, a żywotność silnika.
Nie chcę się kłucić. Ale nawet na stronie kawasaki.pl sprzedają układ sportowy dedykowany do kxf 2014, 2013, 2012, 2011. Czyli nie wiedzą co sprzedają ? A co do wybuchania silników zawsze jest jakaś tego przyczyna. Każdy silnik może wybuchnąć.
Mój wcześniejszy post nie tyczył się akurat nowych modeli kxf tylko ogółu.
Mój wcześniejszy post nie tyczył się akurat nowych modeli kxf tylko ogółu.