Słaba iskra, nie odpadala Husqvarna TE 250 '05
-
Autor tematukonon312
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz, 19 gru 2010, 15:43
- Motocykl: YZ 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Słaba iskra, nie odpadala Husqvarna TE 250 '05
Witam,
mam problem z moją Huską. Opisze w skrócie co było do tej pory. Motocykl kupiłem jako nie na chodzie, nie było w nim ikry. Po pomiarach doszedłem, że walnięta jest cewka. Kupiłem oryginał, iskra wróciła, ale za słaba, żeby motor odpalił. Paliwo dochodzi bo świeca po chwili kręcenia rozrusznikiem jest mokra. Iskra jest niebieska, ale wydaje mi się, że lekko skacze i jest słaba, nie zanika jest cały czas, ale słaba. To co podaje serwisówka to pomierzyłem tj:
-cewka - rezystancja w normie
-kondesator sprawdziłem u elektryka, stwierdził, że jest sprawny
-rezystancja cewki w prądnicy(tej owiniętej) jest w normie
Próbowałem zmierzyć napięcie z cewki zapłonu która jest w prądnicy i jak mierzyłem między dwoma przewodami(czarno-czerwony i biało-czerwony) wyszło niecałe 10V (mierzyłem prąd zmienny). Serwisówka nie podaje ile ma być? Może ktoś się orientuje?
Do tego widać, że czujnik położenia wału jest z nim coś kombinowane, ktoś wie jak można sprawdzić jego sprawność?
Co ciekawe raz motor po długim kręceniu rozrusznikiem zagadał i chodził, przez kilka sekund i zgasł. Potem już nie zapalił. Więc silnik jest sprawny, motor chodził w porządku. Rozrząd również sprawdzałem jest dobrze ustawiony. Posunąłem się nawet do drastycznych kroków, ściągnąłem gaźnik i nawet przy psikaniu plakiem czy WD-40 nawet nie zagadał...
Za wszelką pomoc z góry dziękuję
mam problem z moją Huską. Opisze w skrócie co było do tej pory. Motocykl kupiłem jako nie na chodzie, nie było w nim ikry. Po pomiarach doszedłem, że walnięta jest cewka. Kupiłem oryginał, iskra wróciła, ale za słaba, żeby motor odpalił. Paliwo dochodzi bo świeca po chwili kręcenia rozrusznikiem jest mokra. Iskra jest niebieska, ale wydaje mi się, że lekko skacze i jest słaba, nie zanika jest cały czas, ale słaba. To co podaje serwisówka to pomierzyłem tj:
-cewka - rezystancja w normie
-kondesator sprawdziłem u elektryka, stwierdził, że jest sprawny
-rezystancja cewki w prądnicy(tej owiniętej) jest w normie
Próbowałem zmierzyć napięcie z cewki zapłonu która jest w prądnicy i jak mierzyłem między dwoma przewodami(czarno-czerwony i biało-czerwony) wyszło niecałe 10V (mierzyłem prąd zmienny). Serwisówka nie podaje ile ma być? Może ktoś się orientuje?
Do tego widać, że czujnik położenia wału jest z nim coś kombinowane, ktoś wie jak można sprawdzić jego sprawność?
Co ciekawe raz motor po długim kręceniu rozrusznikiem zagadał i chodził, przez kilka sekund i zgasł. Potem już nie zapalił. Więc silnik jest sprawny, motor chodził w porządku. Rozrząd również sprawdzałem jest dobrze ustawiony. Posunąłem się nawet do drastycznych kroków, ściągnąłem gaźnik i nawet przy psikaniu plakiem czy WD-40 nawet nie zagadał...
Za wszelką pomoc z góry dziękuję
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Słaba iskra, nie odpadala Husqvarna TE 250 '05
Zakręc kranik wylej benzynę z gaźnika wyczyść świece i wtedy spróbuj na plaku. Obstawiam za bogatą mieszankę i go po prostu zalewa.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematukonon312
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz, 19 gru 2010, 15:43
- Motocykl: YZ 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Słaba iskra, nie odpadala Husqvarna TE 250 '05
Zrobiłem jak napisałeś i nic. Motor nawet nie pyrknął
Ciekawe jest, że jak odepnę kondensator to iskra robi się nagle bardzo ładna, niebieska i nie skacze. Ktoś wie jaka jest dokładnie jego funkcja? Np w full crossach nie ma żadnego kondensatora.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Słaba iskra, nie odpadala Husqvarna TE 250 '05
Jego zadaniem jest magazynowanie energii elektrycznej i zmniejszenie tętnień napięcia.
-
Autor tematukonon312
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz, 19 gru 2010, 15:43
- Motocykl: YZ 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Słaba iskra, nie odpadala Husqvarna TE 250 '05
Dziwi mnie tylko, że jak go wypnę to iskra jest taka jak powinna czyli mocna i niebieska, a jak jest wpięty to słabnie i trochę goni po elektrodzie. Myślisz, że motor z wypiętym kondensatorem powinien odpalić?Majster128 pisze: ↑pn, 21 paź 2019, 20:58Jego zadaniem jest magazynowanie energii elektrycznej i zmniejszenie tętnień napięcia.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Słaba iskra, nie odpadala Husqvarna TE 250 '05
To zależy do czego ten kondensator w danej instalacji służył. Trzeba by przeanalizować instalację. Są takie, w których bez niego będzie silnik pracował.
-
Autor tematukonon312
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz, 19 gru 2010, 15:43
- Motocykl: YZ 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Słaba iskra, nie odpadala Husqvarna TE 250 '05
Panowie walczę dalej z motorem, ale nic nie daje rezultatów. Gaźnik dla świętego spokoju wyczyściłem w myjce ultradźwiękowej, ustawiłem jak podaje manual. Motor dalej nie odpala. Co zauważyłem to iskra czasem jest mocniejsza, taka jak powinna, a czasem jest słabsza i lekko goni po świecy.
Moje pytanie: czy motor może dostawać iskre w złym momencie? Wydaje mi się, że impulsator nie jest oryginalny, tzn nie jest bo nawet kable za nim są lutowane i czy może on podawać np iskrę w złym momencie? Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia tego?
Moje pytanie: czy motor może dostawać iskre w złym momencie? Wydaje mi się, że impulsator nie jest oryginalny, tzn nie jest bo nawet kable za nim są lutowane i czy może on podawać np iskrę w złym momencie? Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia tego?
-
Autor tematukonon312
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 32
- Rejestracja: ndz, 19 gru 2010, 15:43
- Motocykl: YZ 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Słaba iskra, nie odpadala Husqvarna TE 250 '05
Przepraszam, że piszę post pod postem, ale nie poddaje się i próbuje sam zdiagnozować usterkę.
Wyciągnąłem alternator. Poniżej wrzucę fotkę impulsatora. Widać, że kawałek izolacji jest ukruszony na obu lutowaniach kabli. Czy może to być przyczyną później nieprawidłowej pracy? Jeśli tak to na ile?
https://zapodaj.net/32bd1c546caf8.jpg.html
Do tego cewka która jest odpowiedzialna za robienie iskry wygląda na nadpaloną. Jak mierzyłem jakie robi napięcie (mierzył prąd zmienny) na kostce to wyszło około 10V. W serwisówce piszą tylko jaką ma mieć rezystancję. Zmierzyłem tak na jednym ze zdjęć i wyszła 13 Ohm czyli w normie. Orientuje się ktoś jakie ma ona produkować napięcie? Dodam, że napięcie mierzyłem kręcąc rozrusznikiem
https://zapodaj.net/2bb5926bdc38f.jpg.html
https://zapodaj.net/2c5c7b212fe45.jpg.html
https://zapodaj.net/7b51cf8b85330.jpg.html
https://zapodaj.net/2fcfbc8130846.jpg.html
Wyciągnąłem alternator. Poniżej wrzucę fotkę impulsatora. Widać, że kawałek izolacji jest ukruszony na obu lutowaniach kabli. Czy może to być przyczyną później nieprawidłowej pracy? Jeśli tak to na ile?
https://zapodaj.net/32bd1c546caf8.jpg.html
Do tego cewka która jest odpowiedzialna za robienie iskry wygląda na nadpaloną. Jak mierzyłem jakie robi napięcie (mierzył prąd zmienny) na kostce to wyszło około 10V. W serwisówce piszą tylko jaką ma mieć rezystancję. Zmierzyłem tak na jednym ze zdjęć i wyszła 13 Ohm czyli w normie. Orientuje się ktoś jakie ma ona produkować napięcie? Dodam, że napięcie mierzyłem kręcąc rozrusznikiem
https://zapodaj.net/2bb5926bdc38f.jpg.html
https://zapodaj.net/2c5c7b212fe45.jpg.html
https://zapodaj.net/7b51cf8b85330.jpg.html
https://zapodaj.net/2fcfbc8130846.jpg.html