Proszę o pomoc w diagnozie układu zapłonowego KTM EXC 125 2008 (materiał na poradnik)
-
Autor tematumbartekx88
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Proszę o pomoc w diagnozie układu zapłonowego KTM EXC 125 2008 (materiał na poradnik)
Witam.
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu układu zapłonowego KTM 125 EXC 2008 typ: Kokusan 2K-3.
Powód diagnozy:
Motocykl był użytkowany na piaszczystym torze, kolega strasznie dawał po obrotach, tam gdzie należało już wbić 3 bieg przeciągał sprzęt na 2 biegu w pewnym momencie moto zrobiło buuuu, jak zszedł z obrotów po dodaniu gazu próbował jeszcze pracować jednak już były ogromne zakłócenia w pracy silnika nie chciał się wkręcać, słabł. Typowe objawy zatarcia, po szybkiej diagnozie kopka chodzi tak jak wcześniej z oporem, ale nie takim jak by się przytarł. Po rozebraniu cylinder - git rysy honowania widoczne, tłok - widoczny teflon bez zatarć, pierścienie nie zapieczone. Zawór membranowy jeszcze w miarę, światło delikatnie prześwituję, ale nie jest źle, to nie powód. Gaźnik czysty nie było widać zanieczyszczeń, czyszczony 10 zbiorników temu. Filtr powietrza prany jak przed każdą jazdą. Jedyna rzecz jaka umknęła przy diagnozie to świeca zapłonowa.
Sprawa z sierpnia 2016.
Dokumentacja techniczna:
1. Moje pierwsze pytanie czy jest to na pewno 2K-3 ?
2. Stator mocno sfatygowany, moto nie ma lamp ważna tylko cewka zapłonowa:
3. Moduł CDI nie wiem jak go zdiagnozować, organoleptycznie nie ma do czego się przyczepić:
4. Pomiar impulsatora
przewód czerwony - zielony
wartości normy: 80 - 120 Om
zmierzona: 100.3 Om - prawidłowa
5. Pomiar cewki zapłonowej:
przewód czarno czerwony - czerwono biały
wartość normy: 10.16 - 15.24 Om
zmierzona: 14.5 Om niby prawidłowa, ale może już można się przyczepić ?
6. Cewki świateł
przewód: żółty - masa motocykla
wartość normy: 0.52 - 0.78 Om
zmierzona: 1 brak obwodu (przejścia prądu) w tym przypadku wiadomo dlaczego
Przewód biały - żółty
wartość normy: 0.13 - 0.19 Om
zmierzona: 1 brak obwodu (przejścia prądu) w tym przypadku wiadomo dlaczego
7. Przewód WN wraz z fajką nie wiem jaka jest norma. Proszę powiedzieć czy jest git ?
8. Pomiar przejść prądu na wiązce, każdy przewód sprawdzony, wiązkę wyginałem na różne sposoby podczas pomiaru, aby upewnić się czy jakiś przewód nie jest przełamany.
Na koniec zostawiłem "podejrzanego"
9. Pomiar uzwojenia wtórnego cewki WN
wartość normy: 5 - 7,6 kOm
zmierzona: 6.2kOm - prawidłowa
! 10. Pomiar uzwojenia pierwotnego cewki WN
wartość normy: 0.25 - 0.35 Om
zmierzona: 0.5 Om
Wymieniać tą cewkę czy nie wymieniać ? Nie duży koszt, a pomiary wskazują na nią. I teraz pytanie czy owa cewka może być przyczyną problemu opisanego wyżej. Czy złożyć to wszystko spróbować odpalić motor i jeśli uda się uruchomić to mierzyć wszystko jeszcze raz po rozgrzaniu ? Trzeba pamiętać o świecy, która nie została sprawdzona jest to irydówka z nalotem nie więcej jak 15 zbiorników.
Proszę powiedzieć czy wszystkie pomiary przeprowadziłem dobrze ?
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu układu zapłonowego KTM 125 EXC 2008 typ: Kokusan 2K-3.
Powód diagnozy:
Motocykl był użytkowany na piaszczystym torze, kolega strasznie dawał po obrotach, tam gdzie należało już wbić 3 bieg przeciągał sprzęt na 2 biegu w pewnym momencie moto zrobiło buuuu, jak zszedł z obrotów po dodaniu gazu próbował jeszcze pracować jednak już były ogromne zakłócenia w pracy silnika nie chciał się wkręcać, słabł. Typowe objawy zatarcia, po szybkiej diagnozie kopka chodzi tak jak wcześniej z oporem, ale nie takim jak by się przytarł. Po rozebraniu cylinder - git rysy honowania widoczne, tłok - widoczny teflon bez zatarć, pierścienie nie zapieczone. Zawór membranowy jeszcze w miarę, światło delikatnie prześwituję, ale nie jest źle, to nie powód. Gaźnik czysty nie było widać zanieczyszczeń, czyszczony 10 zbiorników temu. Filtr powietrza prany jak przed każdą jazdą. Jedyna rzecz jaka umknęła przy diagnozie to świeca zapłonowa.
Sprawa z sierpnia 2016.
Dokumentacja techniczna:
1. Moje pierwsze pytanie czy jest to na pewno 2K-3 ?
2. Stator mocno sfatygowany, moto nie ma lamp ważna tylko cewka zapłonowa:
3. Moduł CDI nie wiem jak go zdiagnozować, organoleptycznie nie ma do czego się przyczepić:
4. Pomiar impulsatora
przewód czerwony - zielony
wartości normy: 80 - 120 Om
zmierzona: 100.3 Om - prawidłowa
5. Pomiar cewki zapłonowej:
przewód czarno czerwony - czerwono biały
wartość normy: 10.16 - 15.24 Om
zmierzona: 14.5 Om niby prawidłowa, ale może już można się przyczepić ?
6. Cewki świateł
przewód: żółty - masa motocykla
wartość normy: 0.52 - 0.78 Om
zmierzona: 1 brak obwodu (przejścia prądu) w tym przypadku wiadomo dlaczego
Przewód biały - żółty
wartość normy: 0.13 - 0.19 Om
zmierzona: 1 brak obwodu (przejścia prądu) w tym przypadku wiadomo dlaczego
7. Przewód WN wraz z fajką nie wiem jaka jest norma. Proszę powiedzieć czy jest git ?
8. Pomiar przejść prądu na wiązce, każdy przewód sprawdzony, wiązkę wyginałem na różne sposoby podczas pomiaru, aby upewnić się czy jakiś przewód nie jest przełamany.
Na koniec zostawiłem "podejrzanego"
9. Pomiar uzwojenia wtórnego cewki WN
wartość normy: 5 - 7,6 kOm
zmierzona: 6.2kOm - prawidłowa
! 10. Pomiar uzwojenia pierwotnego cewki WN
wartość normy: 0.25 - 0.35 Om
zmierzona: 0.5 Om
Wymieniać tą cewkę czy nie wymieniać ? Nie duży koszt, a pomiary wskazują na nią. I teraz pytanie czy owa cewka może być przyczyną problemu opisanego wyżej. Czy złożyć to wszystko spróbować odpalić motor i jeśli uda się uruchomić to mierzyć wszystko jeszcze raz po rozgrzaniu ? Trzeba pamiętać o świecy, która nie została sprawdzona jest to irydówka z nalotem nie więcej jak 15 zbiorników.
Proszę powiedzieć czy wszystkie pomiary przeprowadziłem dobrze ?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Proszę o pomoc w diagnozie układu zapłonowego KTM EXC 125 2008 (materiał na poradnik)
Cewka zapłonowa na stojanie jest spalona wystarczy na nią popatrzeć.
-
Autor tematumbartekx88
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Proszę o pomoc w diagnozie układu zapłonowego KTM EXC 125 2008 (materiał na poradnik)
Aktualnie nie mam na stanie jakiejkolwiek cewki. Temat bardziej nastawiony na diagnozę nie podmianę części, ale mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź.Mhelman pisze:Podepnij cewke z czegokolwiek i wtedy sprawdz czy odpala.
Ok, a jak do tego ustosunkować pomiary ? Wiem, że są firmy, które zajmują się naprawą cewek jest sens w to się bawić, wytrzyma na długo czy szykować 1000zł na nowy stojan i co z cewką wysokiego napięcia też kupować drugą - zgodnie z pomiarami ?ghollum pisze:Cewka zapłonowa na stojanie jest spalona wystarczy na nią popatrzeć.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Proszę o pomoc w diagnozie układu zapłonowego KTM EXC 125 2008 (materiał na poradnik)
Ok, a jak do tego ustosunkować pomiary ? Wiem, że są firmy, które zajmują się naprawą cewek jest sens w to się bawić, wytrzyma na długo czy szykować 1000zł na nowy stojan i co z cewką wysokiego napięcia też kupować drugą - zgodnie z pomiarami ?
Pomiary spalonego uzwojenia możesz ustosunkować raczej jako błędne Zajmowałem się kiedyś przezwajaniem w zakładzie elektrotechnicznym i mogę powiedzieć że istnieje możliwość przywrócenia pierwotnego stanu w stu procentach. Oddaj całość do specjalistycznej firmy która się tym zajmuje. Niech oszacują ewentualne szanse regeneracji oraz cenę.
-
Autor tematumbartekx88
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Proszę o pomoc w diagnozie układu zapłonowego KTM EXC 125 2008 (materiał na poradnik)
A rezystancja nie będzie się zmieniała gdy drut w cewce jest przegrzany, nadtopiony ?wicherek666 pisze:Pomiary spalonego uzwojenia możesz ustosunkować raczej jako błędne
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Proszę o pomoc w diagnozie układu zapłonowego KTM EXC 125 2008 (materiał na poradnik)
Oczywiście że tak, izolacja w postaci lakieru pod wpływem działania ciepła ulega uszkodzenia, dochodzi do zwarcia między zwojami cewki odporność będzie inna, zazwyczaj mniejsza.
-
Autor tematumbartekx88
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Proszę o pomoc w diagnozie układu zapłonowego KTM EXC 125 2008 (materiał na poradnik)
Stator wyśle do firmy, która się zajmuje naprawą układów zapłonowych Kokusan, zrobią cewkę zobaczymy czy będzie działać bez problemu.
Teraz kwestia cewki WN kupować z automatu biorąc pod uwagę pomiary czy się wstrzymać ?
Teraz kwestia cewki WN kupować z automatu biorąc pod uwagę pomiary czy się wstrzymać ?