YZ 250 - kolejne niewiadome. Zepsuty moduł?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 151
- Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
- Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250 - kolejne niewiadome. Zepsuty moduł?
Jeśli nie ma żadnych zmian, to raczej obojętne z tymi przewodami. Kiedyś przy okazji możesz je przełożyć z powrotem.
Zasadnicza kwestia, to kolejność;
motocykl odpalał, cewka uległa uszkodzeniu i motocykl przestał odpalać, cewka została przezwojona, ale motocykl dalej nie odpalał? Czy jak dokładniej?
Zasadnicza kwestia, to kolejność;
motocykl odpalał, cewka uległa uszkodzeniu i motocykl przestał odpalać, cewka została przezwojona, ale motocykl dalej nie odpalał? Czy jak dokładniej?
-
Autor tematuandy2208
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ 250 - kolejne niewiadome. Zepsuty moduł?
Od samego początku gdy kupiłem moto była słaba iskra, że nie kopało nigdy porządnie, tylko lekko łaskotało po palcu... Kilka razy (rok, póltora roku temu) też moto rzuciło palenie przez niewystarczająco mocną iskrę, ale zazwyczaj wystarczało przeciścić styki i już było lepiej.
Kolejność na ten rok:
motor odpalał,
usterka z płynem chłodniczym w cylindrze*,
w ten czas oddałem cewkę do przezwojenia**,
naprawiłem wyciek płynu,
założyłem cewkę,
MOTOR NIE ODPALA.
* podczas wycieku płynu, motor po wyczyszczeniu wewnątrz cylindra z płynu nie chciał odpalać na kopa, ale na popych odpalał. Wielokrotnie taka sytuacja się powtarzała, po każdej próbie naprawy wycieku i wyczyszczeniu cylindra z płynu.
** oddałem do przezwojenia ponieważ cewka nie wykazywała rezystancji i nie miała przejścia na masę.
Kolejność na ten rok:
motor odpalał,
usterka z płynem chłodniczym w cylindrze*,
w ten czas oddałem cewkę do przezwojenia**,
naprawiłem wyciek płynu,
założyłem cewkę,
MOTOR NIE ODPALA.
* podczas wycieku płynu, motor po wyczyszczeniu wewnątrz cylindra z płynu nie chciał odpalać na kopa, ale na popych odpalał. Wielokrotnie taka sytuacja się powtarzała, po każdej próbie naprawy wycieku i wyczyszczeniu cylindra z płynu.
** oddałem do przezwojenia ponieważ cewka nie wykazywała rezystancji i nie miała przejścia na masę.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 151
- Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
- Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250 - kolejne niewiadome. Zepsuty moduł?
Wszystko wskazuje więc na tą cewkę, choć może to być i cewka i moduł. Wiadomo że jeden uszkodzony element lubi uszkodzić kolejny element.
Z tego co piszesz, to teoretycznie powinno być tak że jeśli zupełnie odłączysz tą cewkę od modułu, to powinno być tak jak przed jej przezwojeniem. Sprawdzałeś to?
Z tego co piszesz, to teoretycznie powinno być tak że jeśli zupełnie odłączysz tą cewkę od modułu, to powinno być tak jak przed jej przezwojeniem. Sprawdzałeś to?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: pn, 13 lip 2009, 21:02
- Motocykl: YZ 250 F 08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250 - kolejne niewiadome. Zepsuty moduł?
Może masz jakiegoś znajomego który też ma Yamahe - przełóż odpowiednie rzeczy i będziesz wiedział, jak nikogo nie znasz pojedz na jakiś w miarę popularny tor - tam pewnie ktoś Ci pomoże
-
Autor tematuandy2208
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ 250 - kolejne niewiadome. Zepsuty moduł?
Niestety w okolicy nuie mam nikogo na yamasze, prawie wogóle nikogo nie mam na crossach...Żółwik pisze:Może masz jakiegoś znajomego który też ma Yamahe - przełóż odpowiednie rzeczy i będziesz wiedział, jak nikogo nie znasz pojedz na jakiś w miarę popularny tor - tam pewnie ktoś Ci pomoże
Coś mnie tknęło i pomierzyłem jeszcze raz napięcia, ale tym razem miernikiem wychyłowym, robiąc rozruch wału tylko porządnym kopnięciem kickstartera, ale za każdym razem w miarę równo. Wyszły takie cuda na kiju:
NAPIĘCIA ZE STATORA:
- cewka źródłowa1. (przezwajana) - 15V
- cewka źródłowa2. - 4V
- impulsator - 4V
NAPIĘCIE PODAWANE Z MODUŁU NA CEWKĘ WN: - 4V
NAPIĘCIE WYCHODZĄCE Z CEWKI WN - 0,5V :butthead:
W taki oto właśnie sposób gubi mi się iskra
Ale po podłączeniu cewki WN z Aeroxa, iskra była równie słaba, jak na tej z YZ, ale pomiaru napięcia na niej wtedy nie zrobiłem...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 151
- Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
- Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250 - kolejne niewiadome. Zepsuty moduł?
No więc cewka do ponownej roboty, lub wymiany.andy2208 pisze:- cewka źródłowa1. (przezwajana) - 15V.
-
Autor tematuandy2208
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ 250 - kolejne niewiadome. Zepsuty moduł?
To źle, że ma 15 Volt? A nie za mało te 4V pozostałych cewek? Albo tym bardziej tylko 0,5V na wyjściu z cewki WN? Przecież napięcie chyba powinno wynosić 12V, albo jest inaczej? Już się pogubiłem :rolleyes:Mikser pisze:No więc cewka do ponownej roboty, lub wymiany.andy2208 pisze:- cewka źródłowa1. (przezwajana) - 15V.
Sprawdziłem również taką ewentualność. Po odłączeniu cewki przezwajanej iskry nie ma już wogóle. Napięcie na drugiej cewce źródłowe oraz impulsatorze wiadomo takie same (po 4V), ale za to już na wyjściu z modułu do cewki WN tylko 2V.Z tego co piszesz, to teoretycznie powinno być tak że jeśli zupełnie odłączysz tą cewkę od modułu, to powinno być tak jak przed jej przezwojeniem. Sprawdzałeś to?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 151
- Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
- Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250 - kolejne niewiadome. Zepsuty moduł?
15V to stanowczo za mało. Druga cewka spełnia swoje zadanie np. dopiero przy wysokich obrotach, albo coś innego.andy2208 pisze:To źle, że ma 15 Volt? A nie za mało te 4V pozostałych cewek?
Pomiary napięć na cewkach robiłeś przy podłączonym czy odłączonym module?
-
Autor tematuandy2208
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ 250 - kolejne niewiadome. Zepsuty moduł?
Pomiar robiłem na odlączonym module, bo nawet innej możliwości nie ma. Po prostu odpiąłem kostkę, która szła z cewek do modułu i tam podpiąłem miernik.Pomiary napięć na cewkach robiłeś przy podłączonym czy odłączonym module?
Nadal nie rozumię dlaczego 15V jest złe... A tym bardziej dlaczego za mało? Przecież to cewka zasilająca, taka sama jak ta druga, która wytwarza tylko 4V i to jest OK? Dlaczego jedna ma mieć nie wiadomo jak duże napięcie, a druga tylko znikome 4V?
Jak na mój głupi łeb, to bardziej bym się uczepił tych 0,5V na wyjściu z cewki wysokiego napięcia, która jak sama nazwa wskazuje powinna mieć wysokie napięcie...
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ 250 - kolejne niewiadome. Zepsuty moduł?
Cewka wysokiego napięcia to w rzeczywistości transformator.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mistrz prostej
- Posty: 151
- Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
- Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: YZ 250 - kolejne niewiadome. Zepsuty moduł?
Dla mnie sprawa jest raczej jasna.
Co do drugiej cewki, to tak jak pisałem, możliwe że np. spełnia ona swoje zadanie dopiero przy wysokich obrotach, kiedy napięcie na niej jest też wyższe. Co do reszty, to poczytaj sobie informacje zawarte na stronie z mojego podpisu.cewka do ponownej roboty, lub wymiany.
-
Autor tematuandy2208
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 386
- Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
- Motocykl: '05 YZ 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Zagwiździe
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: YZ 250 - kolejne niewiadome. Zepsuty moduł?
http://zaplon.pl.tl/ Świetna strona Mikser
Znalazłem w niej odpowiedź na wszystkie moje pytania. Szkoda, że dopiero teraz bo już wcześniej podano ten link
Cewkę oddałem dzisiaj bez problemu na reklamację. Jak wróci (w poniedziałek) to zobaczymy co to będzie dalej.
Pozdro, Andy.
Znalazłem w niej odpowiedź na wszystkie moje pytania. Szkoda, że dopiero teraz bo już wcześniej podano ten link
Cewkę oddałem dzisiaj bez problemu na reklamację. Jak wróci (w poniedziałek) to zobaczymy co to będzie dalej.
Pozdro, Andy.