Suzuki RM 250 zapłon...

Pytania dotyczące układu elektrycznego
Autor tematu
WFM-SHL-WSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 130
Rejestracja: sob, 26 gru 2009, 02:36
Motocykl: CR 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław !!!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: WFM-SHL-WSK » sob, 23 sty 2010, 21:36

Czyli jedna z tych cewek jest nawinięta(czyli zrobiona na go to wo...)...
a daleko masz tego elektryka?
I ile on ciebie za to skasuje....?

Zaimponowałeś mnie ta wypowiedzią,nie wierzyłem ze tacy ludzie jeszcze są...

Chciałem tobie podziękować....

Pozdrowienia dla tych ludzi dobrej woli :)
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika ... !

---------------->

Autor tematu
WFM-SHL-WSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 130
Rejestracja: sob, 26 gru 2009, 02:36
Motocykl: CR 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław !!!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: WFM-SHL-WSK » ndz, 24 sty 2010, 23:55

Mam do was takie pytanie czy ktoś mógł by mi wytłumaczyć zasadę działania tego zapłonu?

Co jak się tam dzieje....gdzie ten impuls wpada i jak on oddziałuje na inne część....

Z góry dziękuje... :)

Pozdrawiam..
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika ... !

---------------->

Mikser
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 151
Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: Mikser » pn, 25 sty 2010, 18:42

Ja23 pisałem o rezystancji nie o napięciu.

SUZUKI RM 250 w dużym uproszczeniu: Cewka napięciowa ładuje kondensator w module, a "impulsator" wysyłając w odpowiednim momencie impuls elektryczny wyładowuje ten kondensator na cewkę zapłonową.

Autor tematu
WFM-SHL-WSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 130
Rejestracja: sob, 26 gru 2009, 02:36
Motocykl: CR 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław !!!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: WFM-SHL-WSK » pn, 25 sty 2010, 18:51

dzięki :)
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika ... !

---------------->

Autor tematu
WFM-SHL-WSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 130
Rejestracja: sob, 26 gru 2009, 02:36
Motocykl: CR 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław !!!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: WFM-SHL-WSK » pn, 25 sty 2010, 19:08

A jakie są objawy złego modułu zapłonowego ?


Pozdrawiam..
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika ... !

---------------->

Mikser
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 151
Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: Mikser » pn, 25 sty 2010, 19:17

Zazwyczaj brak iskry na świecy, ale niekoniecznie, a jak wygląda iskra u ciebie?

Autor tematu
WFM-SHL-WSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 130
Rejestracja: sob, 26 gru 2009, 02:36
Motocykl: CR 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław !!!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: WFM-SHL-WSK » pn, 25 sty 2010, 19:37

Iskra jest w porządku....(niebieska i dość mocna...)

Wczoraj z Tatą sprawdzaliśmy ten zapłon na lampie stroboskopowej i wyszło ze jest w porządku jest idealnie iskra przed 2mm....ale nadal nie chce odpalić....

I ma taki specyficzny odbicie kopki tak jak by stopień sprężania,ale takie uczycie jak by się chciał tłok cofnąć...sam nie wiem co jej już jest...


Pozdrawiam... :)
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika ... !

---------------->

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: BartekJ » pn, 25 sty 2010, 23:42

Wygląda na za wczesny zapłon. Tak właśnie zachowuje się kopniak gdy jest za wcześnie iskra.
Być może jest tak, ze któryś z elementów zapłonu nie jest oryginalny tylko coś było kombinowane. I stąd problemy. I jeszcze jedno pytanie: sprawdzałeś osadzenie wirnika na wale, tzn czy przypadkiem nie ścięło klinu albo może w ogóle go nie ma?

Autor tematu
WFM-SHL-WSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 130
Rejestracja: sob, 26 gru 2009, 02:36
Motocykl: CR 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław !!!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: WFM-SHL-WSK » pn, 25 sty 2010, 23:56

Wirnik siedzi mocno osadzony na swoim miejscu prawdopodobnie,ale zaraz sprawdzę.....



pozdrawiam... :D
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika ... !

---------------->

Autor tematu
WFM-SHL-WSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 130
Rejestracja: sob, 26 gru 2009, 02:36
Motocykl: CR 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław !!!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: WFM-SHL-WSK » wt, 26 sty 2010, 00:04

Ale chłopaki jak by wirnik nie był na swoim miejscu to by lampa nie pokazywała dobrze....a tam jakiejś kombinacji to nie widać...


Pozdrawiam.....
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika ... !

---------------->

Autor tematu
WFM-SHL-WSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 130
Rejestracja: sob, 26 gru 2009, 02:36
Motocykl: CR 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław !!!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: WFM-SHL-WSK » wt, 26 sty 2010, 00:26

15min temu Ścigałem koło i klin nie jest zerwany czyli wirnik jest chyba ok...

Już nie wiem co to jest.... :cry:
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika ... !

---------------->

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: BartekJ » wt, 26 sty 2010, 00:31

Skoro masz iskrę solidną, tylko odbija kopniak, to ...milimetr po milimetrze próbuj przestawiać zapłon, znaczy opóźniać, i próbować za każdym przestawieniem. Jeśli to nie zdaje egzaminu to próba z innym zapłonem. Membranę masz OK?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ elektryczny”