Suzuki RM 250 zapłon...

Pytania dotyczące układu elektrycznego
ja23
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 204
Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
Motocykl: Honda XR 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: ja23 » wt, 26 sty 2010, 20:37

Masz rysunek więc o co chodzi,zapłon ci wyśle tak jak ustalaliśmy na gg, ja powtórzyłem słowa mechanika a on sam nie jest elektrykiem tylko był przy moto jak elektryk grzebał i podał stwierdzenie.Wiadomo jak jest mówiąc coś dowiadując się od osób 3-cich mogła zajść pomyłka.Moto mam 60kilometrów od siebie więc nie mam jak tego dokładnie sprawdzić. EDIT:może ma ktoś manuala pod jego rocznik moto,może tam coś będzie napisane jakie napięcie itp powinno być.
Ostatnio zmieniony wt, 26 sty 2010, 21:24 przez ja23, łącznie zmieniany 1 raz.

Mikser
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 151
Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: Mikser » wt, 26 sty 2010, 20:56

Rysunek jest od autora tematu i tu ok., ale potrzebny jest taki rysunek jeszcze od ciebie, mówiąc najprościej.

ja23
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 204
Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
Motocykl: Honda XR 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: ja23 » wt, 26 sty 2010, 22:01

Ja rysunku żadnego nie posiadam,napięcie jakie wychodzi z mojego zapłonu już we wcześniejszy postach napisałem,więcej informacji nie posiadam...

Mikser
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 151
Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: Mikser » wt, 26 sty 2010, 23:01

Nie wiem jak to muszę napisać żeby to było zrozumiałe :roll:
Naprawdę do niczego nie jest tu potrzebna informacja o napięciu, tylko o rezystancji, czyli oporności, czyli ile omów...

ja23
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 204
Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
Motocykl: Honda XR 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: ja23 » wt, 26 sty 2010, 23:57

Znam tylko napięcie o żadnych omach i rezystancjach nikt mi nic nie mówił. Jak będę miał już sprawne moto to ewentualnie wszystko dokładnie od nowa zmierzę napięcie omy itp. W tym momencie takich informacji nie posiadam więc nie podam.Pozdro

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: BartekJ » śr, 27 sty 2010, 21:32

A w jaki sposób zmierzone zostało to napięcie? Na jakich obrotach silnik pracował?

ja23
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 204
Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
Motocykl: Honda XR 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: ja23 » śr, 27 sty 2010, 21:57

nie mam zielonego pojęcia nie było mnie przy tym.

Mikser
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 151
Rejestracja: wt, 16 cze 2009, 16:49
Motocykl: Honda CR 250Rr (94)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: Mikser » śr, 27 sty 2010, 22:15

Za niskie napięcie na pracujący silnik, pomiar najpewniej był robiony w ten sposób że jedna osoba kopała a druga mierzyła.

BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: BartekJ » śr, 27 sty 2010, 22:57

I o to mi właśnie chodzi. Co to za pomiar napięcia jeżeli silnik nie pracuje chociaż na wolnych, w miarę stabilnych, obrotach? Do takiego pomiaru jest potrzebny miernik z funkcją zapamiętania maksymalnej chwilowej wartości ( a nie każdy miernik to ma - raczej funkcja w zaawansowanych miernikach), ew. pomiar napięcia za pomocą oscyloskopu. Poza tym jedno kopnięcie jest słabsze, inne mocniejsze, więc taki pomiar jest dość wątpliwy.
Dlatego potrzebna jest rezystancja cewek. Bo jest wartością stałą, pod warunkiem jeszcze, że pomiar jest dokonany na wyjętym tworniku. Obecność pola magnetycznego wirnika może wprowadzić błąd w pomiarze.

tonku
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 167
Rejestracja: czw, 3 lip 2008, 15:06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: tonku » sob, 30 sty 2010, 23:42

BartekJ pisze: Dlatego potrzebna jest rezystancja cewek.
i to jest raczej wiarygodny pomiar,ale nie zawsze.zależy co mierzymy i czym.kiedyś przewinołem cewke która miała kilka tyś.uzwojeń(bardzo cienkie druty) i mój miernik nie pokazywał żadnej rezystancji :rolleyes: ,byłem pewien,że zpierdzielili robote :evil: .ale jak założyłem tą cewke(to ku mojemu zdziwieniu)było wszystko w porządku :mrgreen:miał iskre i fura hulała.
może jeżeli nie masz ani kszty pojęcia na temat elektryki,to oddaj to fachowcom :wink:

Autor tematu
WFM-SHL-WSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 130
Rejestracja: sob, 26 gru 2009, 02:36
Motocykl: CR 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wrocław !!!
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: WFM-SHL-WSK » ndz, 31 sty 2010, 01:01

A od 125 będzie dobry ten stator?
Czy to są inne parametry?
czy to nie będzie działało w 250?
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika ... !

---------------->

seteman
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 312
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
Motocykl: RM 250 '95
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki RM 250 zapłon...

Post autor: seteman » ndz, 31 sty 2010, 08:40

wizualnie sa identyczne ale numery katalogowe sa inne...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ elektryczny”