Pali świece - seta.

Pytania dotyczące układu elektrycznego
Autor tematu
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Pali świece - seta.

Post autor: WLD_Wlodi » czw, 9 lip 2009, 21:09

Witam. Mój SX 125 spalił już 3 świece.
2x NGK BR9EIX(irydowa) 50zł/szt...

...i przed chwilą nowiuśką BR9ES.
Tą ostatnią spalił tak:
Rano - nowa świeca
Wyjeździłem 1,5 litra paliwa, wjeżdżam w budynek, jedynka, wolne obroty, wyjeżdżam, odkręcam gaz, moto zaczyna nierówno chodzić, dławić się, odkręcam manete, gaśnie, odpuszczam manete, chodzi ale naprawde nierówno(przy tym nieźle kopci). Po chwili gaśnie. Świeca do wyrzucenia. Wkręciłem championa, odpalił na strzała.

Simmering na wale nowy(bo było podejrzenie że ciągnie olej ze skrzyni).
Na BR9EIX przejechałem ok 5 godzin.
Świeca : kawa z odrobiną mleka :mrgreen:

Dodam jeszcze, że od jakiegoś czasu zaczął przerywać w średnim zakresie obrotów na 1/2 i 3/4 gwizdka, jak odkręce manete do oporu to idzie dobrze, nie dławi się. (Wiem że to 2T, ale wcześniej nic takiego się nie działo).


Co może być nie tak?

Autor tematu
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pali świece - seta.

Post autor: WLD_Wlodi » pt, 10 lip 2009, 14:03

Patriic pisze:rozregulowany gaźnik, zawór oraz słaba kompresja...
Gaźnik nie ma żadnej regulacji(poza iglicą i wolnych obrotów), zawór nie ma regulacji, działa prawidłowo, kompresja jest(zresztą czytaj ze zrozumieniem, kopci[nie przepala], po wkreceniu nowej swiecy chodzi jak marzenie.)

Mozliwe ze przez wyzsza temperature otoczenia pali te swiece. Obnizylem wczoraj iglice w dol o 1 rowek, ale jeszcze przerywał w średnim zakresie. Dzisiaj powtórnie opuściłem iglice, na średnich nie przerywa, jest kawa z mlekiem. Czas pokaże czy spali świece czy nie(poprzednie spalone miały przebicie).

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pali świece - seta.

Post autor: Mateusz_MX » pt, 10 lip 2009, 14:07

Włodi, jeżeli przymula w niskim i średnik zakresie obrotów to pewnie zawór wydechowy. Możliwe, również że masz źle ustawioną dyszę od składu mieszanki (paliwo-powietrze). Bo to ona jest odpowiedzialna za niski zakres obrotów. Kiedyś chłopaki zapodali adres strony gdzie są wszystkie fabryczne ustawienia gaźników. Zacznij od sprawdzenia działalności zaworu oraz od prawidłowego ustawienia obrotów. Z Tego co kiedyś wspominałeś, to tłok wymieniasz co 25mth, więc odpada.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pali świece - seta.

Post autor: WLD_Wlodi » pt, 10 lip 2009, 15:13

Mateusz_MX pisze:Włodi, jeżeli przymula w niskim i średnik zakresie obrotów to pewnie zawór wydechowy. Możliwe, również że masz źle ustawioną dyszę od składu mieszanki (paliwo-powietrze). Bo to ona jest odpowiedzialna za niski zakres obrotów. Kiedyś chłopaki zapodali adres strony gdzie są wszystkie fabryczne ustawienia gaźników. Zacznij od sprawdzenia działalności zaworu oraz od prawidłowego ustawienia obrotów. Z Tego co kiedyś wspominałeś, to tłok wymieniasz co 25mth, więc odpada.
Dzisiaj powtórnie opuściłem iglice, na średnich nie przerywa, jest kawa z mlekiem.
Czytanie ze zrozumieniem :mrgreen:

Zawór napewno nie, bo
a - mulił tylko na pół gazu, po odkręceniu rakieta.
b - obniżyłem iglice i już jest ok, od dołu rakieta, w średnim nie przerywa(ani na full, ani na 1/2), na wysokich jeszcze większy pocisk.


Także zobaczymy czy spali świece, jeśli nie - to przyczyną była zbyt bogata mieszanka. Jeśli spali, to będe szukał innej przyczyny.

Na pewno ? A :
- poziom paliwa
- dysza główna(rozmiar)
- iglica (rodzaj/kształt, nie tylko wysokość mocowania)
- dysza wolnych obrotów (rozmiar)
- przepustnica (kształt dolnej części)
Chodziło mi o to, że nie ma regulacji ilości powietrza za pomocą śrubki, tylko jest jedna śrubka od regulacji obrotów :)

Z Tego co kiedyś wspominałeś, to tłok wymieniasz co 25mth, więc odpada.
No obecnie to co 15mth, bo tłoczek selekcja D, a ja chce się dokulać do połowy września.

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pali świece - seta.

Post autor: superpimp » pt, 10 lip 2009, 16:27

Jeśli simering nowy to może uszczelka miedzy karterami, są tedy podobne objawy. Lub może płyn z chłodnicy bierze? Ogólnie w ktm siwiece jakoś długo nie trzymają (miałem exc 200 przez 4-5 miesiecy i chyba z 5 świec poszło) huske mam od grudnia i trzymala ta swiece co poprzedni wlasciciel dał ale zmieniłem przy wymianie tłoka na wypadek. Obczaj poziom oleju i płynu i daj raport :) aha nie wspominam juz o tyym że ngk to teraz strasznie lipne świece Denso dużo lepsze

Autor tematu
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pali świece - seta.

Post autor: WLD_Wlodi » pt, 10 lip 2009, 17:09

Poziom oleju jest taki jaki powinien być, poziom płynu też.

Wiem że NGK robi lipe, miałem problem z zalewaniem świecy po upadku na DT(po każdej glebie do góry nogami świeca była do dupy), w końcu kupiłem odpowiednik denso i problem zniknął.

wo09
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 2 paź 2006, 19:30
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pali świece - seta.

Post autor: wo09 » wt, 14 lip 2009, 09:00

WLD_Wlodi pisze:
Chodziło mi o to, że nie ma regulacji ilości powietrza za pomocą śrubki, tylko jest jedna śrubka od regulacji obrotów :)
Oczywiście, jest regulacja ;) numer 17

KEIHIN PWK 38

Ustawienie fabryczne śruba wykręcona 1,5 obrotu, ja polecam 2 obroty.

Autor tematu
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pali świece - seta.

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 14 lip 2009, 12:13

wo09 pisze:
WLD_Wlodi pisze:
Chodziło mi o to, że nie ma regulacji ilości powietrza za pomocą śrubki, tylko jest jedna śrubka od regulacji obrotów :)
Oczywiście, jest regulacja ;) numer 17

KEIHIN PWK 38

Ustawienie fabryczne śruba wykręcona 1,5 obrotu, ja polecam 2 obroty.
Niestety u mnie nie ma tej śrubki :]

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pali świece - seta.

Post autor: Mateusz_MX » wt, 14 lip 2009, 16:00

Włodi to jest dysza powietrzna (Air jet), albo masz inny model gaźnika, albo po prostu Ci się poluzowała i zgubiłeś. Mimo to regulacja składu mieszanki musi być. Każdy gaźnik ją posiada.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pali świece - seta.

Post autor: WLD_Wlodi » wt, 14 lip 2009, 22:05

Tam nawet nie ma miejsca na tą śrubkę :]

:]

Jest jedna od wolnych obrotów i to wszystko.

Autor tematu
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pali świece - seta.

Post autor: WLD_Wlodi » śr, 15 lip 2009, 09:34

Patriic pisze:to masz najprawdopodobniej nieoryginalny gaźnik, gdyż każdy powinien posiadać takową regulację.
W wielu skuterach nie masz tej śrubki i jakoś jeżdżą :]

Autor tematu
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pali świece - seta.

Post autor: WLD_Wlodi » śr, 15 lip 2009, 22:35

Patriic pisze:rozumiem Przemek, że mówisz o chińskich?
ja mam skuter Piaggio i posiada gaźnik Dellorto i jest takowa regulacja.
może ty masz z prawej strony śrubkę od regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej.
wyjmij gaźnik i porób dokładne zdjęcia...
Zdjęcia porobie jutro. Jeden z gaźników dellorto nie ma regulacji(nie pamiętam jaki, 12 albo 14mm)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ elektryczny”