Kawaski KX 125 po zakupie

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Kawaski KX 125 po zakupie

Post autor: metalbeast » wt, 10 lut 2009, 18:44

Mam pytanie odnoście motocykla który zakupiłem pare dni temu. Poprzedni właściciel nie wiele nim jeździł w tym roku, do tego był parę razy odpalany ale nie zdążył się rozgrzać. Z forum wyczytałem, że jak rzyga olejem z wydechu, tzn że jest nieprzepalony. Faktem jest, że troche pojezdziłem, ale ani razu nie przepędziłem go tak by się olej przepalił. Widzę cały wydech zarzygany.

No i dziś go odpaliłem po raz kolejny, przez jakieś 10 min się grzał (kopcąc na niebiesko), kiedy jużbył w miarę zagrzany pokręciłem go trochę (nie na max!) przy wkręcaniu na obroty ilość dymu nie wzrasta mocno, ale po odpuszczeniu manetki wali brązową chmurą.

Dodam, że poprzedni właściciel robił mieszanke 200ml na 5L, cały czas na motul 800

Czy to normalny objaw 2T ? Na logikę kombinuję że w wydechu jest kupa nieprzepalonego oleju (aż zakapało na wahacz) i to on takie bąki puszcza.
Druga sprawa to taka, że nie wiem kiedy był wymieniany tłok. Do tego jak się rozgrzeje to słyszę cykanie w głowicy (mój GS500 podobnie cyka i w nim to norma).
Nie wiem czy to wszystko czy jeszcze cos... nie mam doświadczenia w 2T. Podpowiedzcie mi jak się powinien zachować i na co jeszcze zwrócić uwagę.
BANDIT

mały
VIP
VIP
Posty: 757
Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
Motocykl: Yamaha YZ250F '18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawaski KX 125 po zakupie

Post autor: mały » wt, 10 lut 2009, 22:07

Za dużo oleju w mieszance :) 200ml na 5l to mieszanka 1:25. Tematy o mieszance były już poruszane. Wg mnie optimum to 1:40 (25ml na 1l)

triko
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 41
Rejestracja: pt, 19 wrz 2008, 22:44
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: podhale
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawaski KX 125 po zakupie

Post autor: triko » wt, 10 lut 2009, 22:28

zrób mu mieszanke 1:30 ja cały czas na takiej latam i jest git.troche sie smarka z tłumika ale nie dużo, to normalne w 2t :D

Autor tematu
metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawaski KX 125 po zakupie

Post autor: metalbeast » wt, 10 lut 2009, 23:33

i to może być powodem takiego kopcenia na brązowo (nawet lekko czerwono niebiesko) jak się odpuści gaz??
Ale faktycznie cos mi z tą meiszanką nie pasuje, bo leje się i przy wylocie z silnika i na łączeniu :shock:
Zdejmę rurska jutro i zobaczę ile tego się wyleje. Przy okazji może warto przeczyścić zawór wydechowy?

Objawy ktore wyżej opisałem moga być powodem zasyfienia nieprzepalonym olejem?
BANDIT

mały
VIP
VIP
Posty: 757
Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
Motocykl: Yamaha YZ250F '18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawaski KX 125 po zakupie

Post autor: mały » wt, 10 lut 2009, 23:42

Specjalista mechanik to ja nie jestem, ale zobacz czy Ci nie ubywa oleju w skrzyni. Może zaciąga przez simmering na wale. Chociaż wydaje mi się, że to jednak przez zbyt bogatą mieszankę. Zauważ, że producent oleju zaleca nawet mieszankę 1:50.

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawaski KX 125 po zakupie

Post autor: zielorz » wt, 10 lut 2009, 23:51

Jeśli ten motocykl dłuuuuugo stał to moim zdaniem jest taka możliwość, że ci czasem na brązowo przydymi (oczywiście tylko na początku jest użytkowania). Tłumaczyłem sobie to tak, że po prostu rdza zaatakowała wnętrze układu wydechowego, jakaś wilgoć no i są takie wixy ;)

Pozdrawiam

Autor tematu
metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawaski KX 125 po zakupie

Post autor: metalbeast » śr, 11 lut 2009, 00:02

dzieki panowie. Troche mnei uspokoiliście. Jutro się okaże ile tam tego pływa, ale sądząc po tym, że wszystko jest oblepione czarną mazią, to pewnei sporo. Już zalałem moto 1:40 (100ml na 4L) Musze go tylko pogonić dłużej, żeby miał okazję się rozgrzać.

znalazłem taki film, moj robi dokładnie tak samo przy szarpaniu gazem (na ok 20sek widać).
http://www.youtube.com/watch?v=v_umhYIa3L8
wiec to chyba raczej normalne. Nigdy nie miałem 2T :]

Jeszcze co z tym tyrkaniem w okilicy cylindra/ poniżej ? jak sie rozgrzeje to bardziej słychać. Oleju nie ubywa, choć nie miałem okazji się na dłuższą mete przekonać.

Nie wiem ile motogodzin ma przelatane tłok i tylko to mnie martwi. Czy warto zdjąć głowice by sprawdzić szczelinomierzem czy jest 0,05 ? mam taki od 0,03 do luzów zaworowych w GS500:) Tylko boje się o chłodnice. W GSie nie ma takiego cuda a tu by pewnie trzeba pół motocykla rozebrać.

Niestety w temacie o instrukcjach nie znalałem ani HAYNESA ani CLYMER'a. Jedynie schematy budowy z numerami cześci. Jesli ktoś dysponuje takowym manualem poproszę na psych@master.pl z takim czymś to już bym sobie sam poradził. Byle był po angielsku chociaż.
BANDIT

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawaski KX 125 po zakupie

Post autor: zielorz » śr, 11 lut 2009, 08:10

Budowa wyczynowego dwusuwowa jest prosta jak konstrukcja cepa ;) Szczelinomierzem tam nic nie sprawdzisz !!!!! Jak chcesz ocenić stan tłoka i cylindra to musisz wymontować te części, najlepiej zostawić na dobre w pokojowej temperaturze (około 20 stopni) i wtedy zmierzyć. Cylinder średnicówką, tłok mikromierzem. Od średnicy cylindra odejmujesz średnicę tłoka i jeśli wynik wyjdzie więcej niż powiedzmy 0,08mm to tłok jest do wymiany!!

Pozdrawiam

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Kawaski KX 125 po zakupie

Post autor: amator » śr, 11 lut 2009, 23:04

zielorz pisze:Budowa wyczynowego dwusuwowa jest prosta jak konstrukcja cepa ;) Szczelinomierzem tam nic nie sprawdzisz !!!!! Jak chcesz ocenić stan tłoka i cylindra to musisz wymontować te części, najlepiej zostawić na dobre w pokojowej temperaturze (około 20 stopni) i wtedy zmierzyć. Cylinder średnicówką, tłok mikromierzem. Od średnicy cylindra odejmujesz średnicę tłoka i jeśli wynik wyjdzie więcej niż powiedzmy 0,08mm to tłok jest do wymiany!!

Pozdrawiam
Ja dodam jeszcze do tego co napisal zielorz ze głowicy nie trzeba odkręcac bo wtedy trzeba nowa uszczelke (moze oringi jak w yz?). odkrec i zdejmij caly kompletny cylinder. No i to że w takich motorach zuzycie mechanizmu tłokowo -korbowego jest proporcjonalne do przepracowanych godzin a nikt tłoka nie wymienia przed sprzedazą , raczej odda ci nie zamontowany jak ma :wink: .

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawaski KX 125 po zakupie

Post autor: zielorz » czw, 12 lut 2009, 07:20

Pozdrawiam
a nikt tłoka nie wymienia przed sprzedazą , raczej odda ci nie zamontowany jak ma :wink: .
To chyba tylko ja jestem taki głupi, że wyremontowałem motocykl i teraz go sprzedaje ;)

Pozdrawiam

HATECORE
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 02:37
Motocykl: czerwona ćwiara
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawaski KX 125 po zakupie

Post autor: HATECORE » czw, 12 lut 2009, 09:15

Nie tylko ty, bo ja też zrobiłem swojej secie generalkę i sprzedałem, moze własnie dlatego ze była po remoncie ,( zdjecia ,faktury, stare cześci) dosyć szybka ją sprzedałem, była na allegro z 16 dni , sprzedałem 2t w zime, niektórzy na tym forum uważali że sprzedaż teraz 2t graniczy z cudem, ja tego cudu dokonałem:)

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Kawaski KX 125 po zakupie

Post autor: amator » czw, 12 lut 2009, 18:50

zielorz pisze:Pozdrawiam
a nikt tłoka nie wymienia przed sprzedazą , raczej odda ci nie zamontowany jak ma :wink: .[/quote]

To chyba tylko ja jestem taki głupi, że wyremontowałem motocykl i teraz go sprzedaje ;)

Pozdrawiam[/quote]

HATECORE Nie tylko ty, bo ja też zrobiłem swojej secie generalkę i sprzedałem, moze własnie dlatego ze była po remoncie ,( zdjecia ,faktury, stare cześci) dosyć szybka ją sprzedałem, była na allegro z 16 dni , sprzedałem 2t w zime, niektórzy na tym forum uważali że sprzedaż teraz 2t graniczy z cudem, ja tego cudu dokonałem:)

Panowie chwała wam wielka :!: , ja tez tak robie , przynajmniej mamy czyste sumienie że motor jest w porządku i nowy nabywca będzie długo zadowolony , ale jest nas troje co tak myślimy, trzymajmy sie . (Ale zaraz wywołam burzę). :drinkers:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”