ktm sx 125 2001 -> nie pali po remoncie,brak kompresji

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2001 -> nie pali po remoncie,brak kompresji

Post autor: metalbeast » pn, 16 lut 2009, 18:34

cubix pisze:wczoraj zaglądałem do motocykla, zdjalem cyla i pierscien był cały, na swoim miejscu
wszystko skrecilem mocno, motor za 2 kopnieciem odpalił :)
wow, gratuluje szcześcia i takiego zakończenia sprawy.
Mnie niedługo czeka rozbieranie cylindra, bo musze obadać co w nim siedzi i bede miał podobne zadania do twoich.
Mam nadzieję że na forum znajde odpowiedzi, ale juz z tego tematu dowiedziałem się sporo.

A tak przy okazji, pierscienie poza N które ma być skierowane do góry, mają jeszcze jakieś specjalne wymagania?
BANDIT

Awatar użytkownika
Grzechu_MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
Motocykl: Na razie nie ma
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2001 -> nie pali po remoncie,brak kompresji

Post autor: Grzechu_MX » czw, 19 lut 2009, 22:09

tak na marginesie głowice cylinder najlepiej dokręcać kluczem dynamometryczny według serwisówki.
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.

Awatar użytkownika
ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2001 -> nie pali po remoncie,brak kompresji

Post autor: ecik » czw, 19 lut 2009, 22:21

metalbeast pisze:
cubix pisze:wczoraj zaglądałem do motocykla, zdjalem cyla i pierscien był cały, na swoim miejscu
wszystko skrecilem mocno, motor za 2 kopnieciem odpalił :)
wow, gratuluje szcześcia i takiego zakończenia sprawy.
Mnie niedługo czeka rozbieranie cylindra, bo musze obadać co w nim siedzi i bede miał podobne zadania do twoich.
Mam nadzieję że na forum znajde odpowiedzi, ale juz z tego tematu dowiedziałem się sporo.

A tak przy okazji, pierscienie poza N które ma być skierowane do góry, mają jeszcze jakieś specjalne wymagania?
Nie mają żadnych specjalnych wymagań. O to chodzi żeby pierścień się chował w tym rowku i go nie idzie źle założyć (raczej). Musi się chować po ściśnięciu (jeżeli się nie będzie chował tylko gdzieś wystawał tzn. że musisz go przesunąć tak żeby wszedł w tą dziurkę na rowku). Też powinieneś trochę ten rowek przesmarować, gdzie pracuje pierścień.

Mam nadzieję, że to w miarę zrozumiałe jest :P.
Wtedy przez przypadek zedytowałem nieswojego posta ^^.

Awatar użytkownika
buli
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: pt, 1 sie 2008, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2001 -> nie pali po remoncie,brak kompresji

Post autor: buli » czw, 19 lut 2009, 22:28

cubix pisze:wczoraj zaglądałem do motocykla, zdjalem cyla i pierscien był cały, na swoim miejscu
wszystko skrecilem mocno, motor za 2 kopnieciem odpalił :)
wyglada na to,że... nie dokręciłem cylindra bądź głowicy wystarczająco mocno i silnik stracił kompresje.
po odpaleniu ktm ładnie pracował, równo i bez stuków :)

no cóż, wielkie dzieki za odpowiedzi i pomoc, na szczęscie skończyło sie tylko na mojej głupocie :) nauczka na przyszłość! :wink:


ps: jak teraz z docieraniem? czytalem na forum, że oleju dodawać tak jak normalnie [1:40?], jedynie 2 baki przelatać "na pół gazu"

no troszke dziwne z tym niedokreceniem ale dobrze ze tylko na takim sie skonczylo . a moze nie wkreciles do konca swiecy albo moze wogule jej nie było hehe :rolleyes: :lol:

Awatar użytkownika
Grzechu_MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
Motocykl: Na razie nie ma
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2001 -> nie pali po remoncie,brak kompresji

Post autor: Grzechu_MX » pt, 20 lut 2009, 00:10

ecik pisze: Nie mają żadnych specjalnych wymagań. O to chodzi żeby pierścień się chował w tym rowku i go nie idzie źle założyć (raczej). Musi się chować po ściśnięciu (jeżeli się nie będzie chował tylko gdzieś wystawał tzn. że musisz go przesunąć tak żeby wszedł w tą dziurkę na rowku). Też powinieneś trochę ten rowek przesmarować, gdzie pracuje pierścień..

Jak pierścień się nie schowa w rowek to nie da rady załozyc tłoku bo nie wchodzi w cylinder. :)
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.

Awatar użytkownika
enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2001 -> nie pali po remoncie,brak kompresji

Post autor: enduroguy » pt, 20 lut 2009, 00:15

moze zapomniales zalozyc glowicy? :)
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

Awatar użytkownika
Autor tematu
cubix
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: śr, 15 paź 2008, 17:12
Motocykl: '01 sx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa wawer
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2001 -> nie pali po remoncie,brak kompresji

Post autor: cubix » pt, 20 lut 2009, 17:02

enduroguy pisze:moze zapomniales zalozyc glowicy? :)
a faktycznie, to to :shock: dzieki!




...




:mrgreen:

Awatar użytkownika
lukikme
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 43
Rejestracja: pt, 30 gru 2005, 20:31
Motocykl: Rm 125 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2001 -> nie pali po remoncie,brak kompresji

Post autor: lukikme » pt, 20 lut 2009, 18:49

Przy okazji wątku dokręcania głowicy zapytam czy rzeczywiście bez klucza dynamometrycznego nie ma sensu się do tego zabierać?
Ewentualnie jaki klucz kupić? Chodzi mi głównie o skalę sił dokręcenia.
W najbliższych dniach czeka mnie remont w mojej setce i zastanawiam się czy w moich warsztatowych warunkach jestem w stanie temu podołać. :roll:

Awatar użytkownika
wo09
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 2 paź 2006, 19:30
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: ktm sx 125 2001 -> nie pali po remoncie,brak kompresji

Post autor: wo09 » sob, 21 lut 2009, 11:13

No bez przesady, bez problemu możesz dokręcić głowicę bez klucza dynamometrycznego, robiłem to nie raz i powiem ci, że to żadne wyzwanie.
Po pierwsze nie oszczędzaj na nowych uszczelkach, po drugie dokręcaj śruby po przekątnej mocno i z wyczuciem i użyj do tego porządnego klucza, żebyś nie pokaleczył śrub.
Ktm to dobry sprzęt sam posiadam model 2003 i przejeździłem nim dwa sezony, jeśli o wszystko się dba to jest niezawodny.
Ma parę usterek, najważniejsza i zarazem najdroższa to wycieranie się ( od buta) amortyzatora centralnego w miejscu gdzie reguluję się twardość amortyzatora. Jest to niestety wada tych modeli..., i jak sam kupowałem motor nie zwróciłem na to większej uwagi, niestety podczas jazdy wystrzelił mi oring i wyleciał cały olej. Zmuszony byłem kupić nową część a kosztowała coś około 1 000 zł, więc polecam na przyszłość doglądanie tego miejsca :D.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”