Wymiana uszczelniaczy w przednim zawieszniu - co i jak?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Wymiana uszczelniaczy w przednim zawieszniu - co i jak?

Post autor: Kaze » ndz, 23 lip 2006, 21:23

Użyłem szukaj i nic nie znalazłem. Mam takowy problem. Zdjąłem obie lagi i nie wiem jak wymontować uszczelniacze. Jakby ktoś napisał krok po kroku jak to zrobić to byłbym wdzięczny bo 250zł w serwisie za robocizne to dużo za dużo jak dla mnie. Pozdro
but only the devil responded cause god wasn't there...

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » ndz, 23 lip 2006, 21:48

najpierw są zgarniacze a później dopiero uszczelniacze

Autor tematu
Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » ndz, 23 lip 2006, 22:41

Zgarniacze to wiem żę są bo nie ma problemu zeby je zdjąć. Mam YZ 125 00r. , myślałem że zasada działania amortyzatorów w u japończyków niczym sie nie różni wiec nie pisałem. Jakbym chciał zajać sie traktorem to nie wchodził bym na to forum tylko na agrobiznes.pl
but only the devil responded cause god wasn't there...

kams
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 377
Rejestracja: śr, 15 mar 2006, 13:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa -wawer zb&art
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kams » ndz, 23 lip 2006, 23:00

hmm jak zdejmiesz zgarniacze to ukaże ise uszczelniaczzabezbieczony taki drutem sprężystym musisz to wyjąć i chyba mocno wyszarpać lagr- a olej spusciłeś - rozebrałeś lage? mogłem kilka kroków pominąc od zimy troche :wink: czasu mineło izapomniałem

Autor tematu
Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » ndz, 23 lip 2006, 23:40

Nie spuściłem oleju. W jaki sposób mam go spuścić? Lagi oczywiście wyjąłem z półek. No wyjąłem ten drucik który zabezpiecza i troche boje sie robić na siłe żeby czegoś nie uszkodzić.
but only the devil responded cause god wasn't there...

kams
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 377
Rejestracja: śr, 15 mar 2006, 13:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa -wawer zb&art
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kams » ndz, 23 lip 2006, 23:46

to rozbierz lage od góry tam jest taka duża srubka wielka odkręc ja wyjmij spręzyne i przechyl lage do wiaderka i pompuj - ruszaj lagą w góre i w dól hehe niech sie wsuwa i wysuwa :oops: hehehe no i wtedy bedzie łatwiej- a potem wyciągnij uszczelniacz lekko szarpiąc lagą aby wyszła z rury

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » pn, 24 lip 2006, 09:32

Kaze, dam Ci dobrą radę. Jak nie robiłeś tego nigdy wcześniej, to nie próbuj sam. Poproś kogoś bardziej doświadczonego, a nawet mu zapłać i niech Ci dokładnie pokaże, ja to zrobić. Moim zdaniem regenarecja przedniego zawieszenie, to sprawa dość trudna i delikatna. Wystarczy, że jakąś czynność wykonasz w nieodpowiedniej kolejności i zepsujesz coś. A tego chciałbyś pewnie uniknąć. Ja zanim nauczyłem się robić lagi, to musiałem się długo czyć podpatrując Mavericka. Zdarzało się, że i kilka razy poprawiałem, coś co źle złożyłem. Zapewniam, że metodą korespondencyjną nauka będzie niezmiernie trudna... a może nawet bardziej kosztowna od tych 250 PLN, których Ci szkoda na serwis. Swoją drogą 250 PLN za samą robociznę to dużo. Zwykle 350 PLN kosztuje robocizna z olejem, nowymi i oryginalnymi uszczelniaczami... i to w renomowanym serwisie;-)

Acha, może komuś chciałoby się opisać to krok po kroku oraz dołączyć fotki, to wrzucilibyśmy ten cenny temat do garażu na stronę główną MotoX.com.pl.
Nikasil.pl

Autor tematu
Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » pn, 24 lip 2006, 12:08

Eh to już sam nie wiem. Chyba zajrze do jakiegoś specjalistycznego serwisu typu HRG bo do serwisu Yamahy to mnie nawet wołami nie zaciągną. Za naprawe mojej starej DT chcieli 3500zł -> słownie trzy i pół tysiąca złotych. To dzięki za rady. Pozdro
but only the devil responded cause god wasn't there...

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » wt, 25 lip 2006, 09:02

a ja sie pochwale i polece serwis w Olek Motocykle zaplacilem 270 zl za wymiane uszczelniaczy oleju robocizne i do tego sprawdzenie luzu zaworowego :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wymiana uszczelniaczy w przednim zawieszniu - co i jak?

Post autor: BaRy » śr, 26 lip 2006, 01:32

Kaze pisze:Użyłem szukaj i nic nie znalazłem. Mam takowy problem. Zdjąłem obie lagi i nie wiem jak wymontować uszczelniacze. Jakby ktoś napisał krok po kroku jak to zrobić to byłbym wdzięczny bo 250zł w serwisie za robocizne to dużo za dużo jak dla mnie. Pozdro
Jak 250 zł za samą robocizne :?: :?: :shock:
Ja płacę 50zł za robotę i wiadomo dochodzi do tego koszt simeringów i oleju.
Simeringi można kupić różnej jakości w róznych cenach, bez zagarniaczy 80 zł za parę takich już porządnych.

Autor tematu
Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Kaze » śr, 26 lip 2006, 11:43

Tak Bary!!! 250zł - słownie dwieście piędziesiąt. Też byłem w szoku. bary jak możesz to daj namiar na PW albo choćby tutaj gdzie zawozisz swoje zawieszenie? Byłbym wdzięczny, chciałem zawieść do HRG ale tam kasują 150zł za robocizne. Aha i czy może mi ktoś doradzić co do gęstości oleju? 5W? może 0W? Pozdro i dzięki
but only the devil responded cause god wasn't there...

kams
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 377
Rejestracja: śr, 15 mar 2006, 13:44
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: warszawa -wawer zb&art
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kams » śr, 26 lip 2006, 13:04

moge sie mylić to mnie poprawcie
5W to podstawowa gęstoś oleju do lag pff road - i ja takiej nalałem -10W no cóż beton i to ostry wole nalać o stopień wyżej 5w niż te 10 - 10 lał mój znajomyjak miał rozklekotane rurki w zawieszeniu i zaworek nie szczelnił oleju
w specjalistycznych serwisach mieszają odpowiedną ilośc 5w i 10w aby otrzymać 7w które daje optymalną twardość nie wiem jak oni torobią
co do robocizny to najlepszym sposobem jest poprosić kogoś kto zna sie na tym - i gdy bedzie miał czas - poprosić go - za drobną opłatą -o to aby pokazał ci co i jak

regulacja zawiechów jest droga - teżwolałem sam zrobić po tym jak w znanym serwisie- nie bede mówił jakim- powiedzieli mi 220 zeta za wym oleju i regulacje-bez simerów - w sumie jak robisz to sam koszta są także podobne
zgarniacze 80 zł( około)
uszczelniacze 20 zł
olej MOTUL ok 60-70 zł zalitr (w większości zawieszeń wchodzi 1.5l)
no i ilośc wyrwanych włosów i uszczerbek na zdrowiu psychicznym
za wszystko zapłacisz kartą master card hehe
więc wybór należy do ciebie
kurde nie wiem czy dobrze mówie - jesli nie to żyje w zakłamaniu :oops:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”