RM 125-NIE WCHODZI NA OBROTY

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
markus15_ak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: sob, 17 sty 2009, 21:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM 125-NIE WCHODZI NA OBROTY

Post autor: markus15_ak » czw, 22 sty 2009, 15:15

Nie dymi...filtr czysty... :P

michal_dh
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 207
Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
Motocykl: SX 250, CBR 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zamość
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: RM 125-NIE WCHODZI NA OBROTY

Post autor: michal_dh » pt, 23 sty 2009, 07:22

W ogole ? :D To moze jej oleju nie nalales :P ? Czysciles ten gaznik czy nie ? Czlowieku u mnie taka pogoda dobra do jazdy normalnie 7 stopni na termometrze a jak Ty dalej nie zrobiles moto to ja bym sie zalamal ;)
KTM SX 250 2008r

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: RM 125-NIE WCHODZI NA OBROTY

Post autor: amator » pt, 23 sty 2009, 10:30

markus15_ak pisze:Witam tak jak w temacie moja rm juz dziala pieknie tylko ze na obroty nie chce wejsc...tzn...z malym gazem jak sie trzyma to pomalu wejdzie ale jak jej dam w d*** odrazu to ja muuuuli.....Co jest? :-? :-? :-?

Spokojnie trzeba po kolei ułożyć czynności . Jesli piszesz że rm-ka pali , to rozumiem że uruchamiasz i pali na ssaniu, (może nie wyłaczasz ssania?), pali na wolnych ale nie chce wejsc na obroty - tu sam sobie odpowiadasz, tzn ze dysza wolnych obrotów jest czysta a dysza głowna coś nie tak.
1) odkręć komore pływakową gaznika ( gaznika nie demontować tylko przekręcić w króćcu), ostrożnie zdjąc dekielek i wykrecić tę środkową dysze ( słupek między pływakami) sprawdzić działanie plywaka (zaworka) przeczyścic pzredmuchać i składać . Nie kręcić żadnymi śrubkami jak sugeruja koledzy.
2) sprawdzić iglice jak ci pisali.
Szuwar pisze:Spotkałem się już z takim problemem jaki ty masz. :) W moim rm 250 było podobnie , wymieniłem świece iskra była, motor odpalał, chodził na wolnych ale sie nie wkręcal , nie miałem pojęcia co jest. :? W końcu zabralem sie za gaźnik okazało sie ze zawleczka z iglicy spadła.musisz wszystko sprawdzic ale stawiam na iglice :) świeca , filtr , paliwo , sprawdź i daj znać pewnie pomozemy :D
3)sprawdzić membrany jak wyżej ( nawet małe wyszczerbienie będzie dawawło taki efekt)
4)sprawdzić działanie mechanizmu uruchamiania zaworu wydechowego w cylindrze( czasami spada zawleczka, mechanizm zaworu pod prawym deklem)
5) sprawdzić jeszcze raz filtr powietrza , czasami jak się wyjmuje filter do mycia albo wyjmuje silnik z ramy to w króciec filtra wkłada sie szmatę zeby brudy wie wlazły, może ona tam jest?
podobnie w druga stronę tzn do wydechu pisałeś ze nie dymi może tez włożyłeś szmatę do tlumika jak wyjmowałeś silnik, zapomniałeś i teraz ona tam jest, może jak myłeś motor na jesieni wlałeś wody do tłumika, zatkałeś koniec szmatą ?
Choroman pisze:ja nie wiem moj brat miał własnie takie objawy to okazało sie ze za dużo oleju wlewał do benzyny.
spuścił z baku i benzyna miała aż czerwony kolor od oleju....
zalał swieżej z mniejsza iloscia oleju i jak ręką odjął.......<może to samo?>


6) benzyna musi być kolorowa od oleju, to że jest czerwona swiadczy tylko o tym że jest to mieszanka a nie czysta benzyna , normalny stosunek B:O 1:30. większa ilośc oleju nie szkodzi silnikowi jeśli jazdak odkreca gaz i jezdzi dynamicznie, natomiast jak ktos pyrka gazem to czy wleje 1:25 czy 1:30 to i tak wcześniej czy pózniej zaleje cały układ wydechowy olejem i motor też nie będzie chciał ciągnąć a z końcówki tłumika będzie rzygał olejem.
7)A jak zdejmiesz wydech to zajrzyj w cylinder przez kanał wydechowy na stan ścianki tłoka jak mocno porysowana to może swiadczyc o tym że zaciera sie ( czyste paliwo)
8) i jak pomogło ? czekamy niecierpliwie na odpowiedź. pozdrawiam

Autor tematu
markus15_ak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: sob, 17 sty 2009, 21:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: RM 125-NIE WCHODZI NA OBROTY

Post autor: markus15_ak » pt, 23 sty 2009, 18:51

Odkrecilem gaznik i w srodku wszystko ok... plywak sie nie zacina komora czysta...poskrecalem i problem jest nadal :( :( :( ...o jakich dyszach wy mowicie?

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: RM 125-NIE WCHODZI NA OBROTY

Post autor: amator » pt, 23 sty 2009, 22:20

markus15_ak pisze:Odkrecilem gaznik i w srodku wszystko ok... plywak sie nie zacina komora czysta...poskrecalem i problem jest nadal :( :( :( ...o jakich dyszach wy mowicie?
Przecież pisałem ci wyraznie dysza głowna ,. Dysza głowna mieści sie w komorze plywakowej gaznika :idea: i można się do niej dostać po zdjęciu dekielka komory pływakowej :idea: . dysza jest umiejscowiona pomiędzy pływakami to będzie taki żółty łepek śrubki na klucz 6 lub 7 z małym otworkiem w środku lub z przecięciem na śrubokręt płaski :rolleyes: trzeba to wykręcić i przeczyścić .to właśnie w tę dyszę od strony przepustnicy gaźnika wchodzi iglica przepustnicy. No juz jaśniej nie potrafię opisać bo juz moja córka nawet rozumie o co chodzi.do dzieła :axe:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”