rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
ZIOM_YO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: ndz, 23 lis 2008, 20:43
Motocykl: KTM 520SX
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowa Sól (Modrzyca)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi

Post autor: ZIOM_YO » wt, 6 sty 2009, 22:15

Jedno podstawe pytanie czy czułeś jakiś sadek mocy pod koniec twojej jazdy, że moto muliło. Bo jesli nie to tylko tłok sie przytarł na tym nikasilu, ale nic strasznego się nie stało. Honowanie odpada (przecież nikasil to cienutka powłoka), załóż nowy tłok i według mnie powinno być git (pierścienie sie ułożą i będzie latać :D ). Możesz ewntualnie to spolerować ale nie wiem kto będzie się w to bawił. Pozdro.

Autor tematu
czesio
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: śr, 31 gru 2008, 16:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi

Post autor: czesio » śr, 7 sty 2009, 10:37

Bardo dobra sugestia ziom_yo
tlok mial spory luz ale znowu sam pierscien po zalozeniu mial szczeline bardzo mala .
Moc stopniowo spadala przez dłuzszy okres czasu, czyli raczej kompresia musiala w jakims stopniu malec.
Jednak te nierownosci sa naprawade małe , sprobuje go delikatnie przehonowac jesli znajde odpowiednia firme ktora sie zajmuje honowaniem nikasilu.
Tyle ze z tym jest narazie problem jak ktos bedzie miał namiary na to honowanie lub sugestie niech śle.
dzieki za wczesniejsze i pozdro.

ZIOM_YO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 38
Rejestracja: ndz, 23 lis 2008, 20:43
Motocykl: KTM 520SX
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowa Sól (Modrzyca)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi

Post autor: ZIOM_YO » czw, 8 sty 2009, 17:05

Nie znajdziesz firmy robiącej honowanie nikasilu, bo to bez róznicy czy tuleja czy nikasil. Jak naprawde nie masz gdzie tego oddać to możesz tu zadzwonić i wysłać:

http://www.allegro.pl/item523422731_glo ... 0_700.html

http://www.allegro.pl/item523193706_ktm ... f_lc2.html

Ale napewno masz coś na miejscu podjedź do najbliższego lepszego mechanika on ci powie gdzie sie udać.

Autor tematu
czesio
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: śr, 31 gru 2008, 16:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi

Post autor: czesio » czw, 8 sty 2009, 22:36

Dokładnie . Znalazłem takiego jego moscia , twierdzi ze da rade to zrobic musi tylko przy tym posiedziec, ogolnie rozumie o co chodzi i orjetuje sie w temacie powiedział ze nie przetrze warsty nikasilu , bo jezeli sa tłoki np. o wymiarach 77.00mm jakie oferuje wiseco to powinno wystarczyc warstwy owego nikasilu.

Nie wiem sprawe trzeba przemyslec.

Autor tematu
czesio
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: śr, 31 gru 2008, 16:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi

Post autor: czesio » pt, 9 sty 2009, 14:14

W poscie wyzej napisalem ze wiseco ma tłoki 77.00 a to nie przawda pomylilem sie przegladajac ich oferte, 77.00 to srednica cylindra
Stwierdzam ze nie opłaca sie kombinowac zrobie nikasil i bedzie pozadnie teraz tylko kwestia namiarow na nikasil najlepiej niemiecki bo mieszkam blisko i czesto bywam.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi

Post autor: amator » pn, 19 sty 2009, 01:50

ZIOM_YO pisze:Nie znajdziesz firmy robiącej honowanie nikasilu, bo to bez róznicy czy tuleja czy nikasil. Jak naprawde nie masz gdzie tego oddać to możesz tu zadzwonić i wysłać:

http://www.allegro.pl/item523422731_glo ... 0_700.html

http://www.allegro.pl/item523193706_ktm ... f_lc2.html

Ale napewno masz coś na miejscu podjedź do najbliższego lepszego mechanika on ci powie gdzie sie udać.
powłoka nikasilowa jest bardzo twarda i zaden warsztat nawet specjalistyczny tego nie zrobi zreszta jaki to ma sens skoro tłoki dobiera sie co 0,o1 mm(jedna setna milimetra).
Ty masz kolego zatarty cylinder. powody?
1 Długo nie wymieniałes oleju w silniku albo jego stan był za niski
2 awaria ukł chłodzenia .efekt przegrzanie
3 filter powietrza przeciagnął kurz do cylindra albo przy montarzu filtra , o czym nawet nie wiedziałes odrobiny piachu spadły do puszki między gaznikiem i filtrem i pociągneło na cylinder.
Nowy cylinder kosztuje 950 zł ( olek motocykle) zobacz allegro, zastanowilbym sie tez nad korbowodem .
wszystko jest do uratowania tylko trzeba kasy. pozdrawiam

psychoata6664
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 41
Rejestracja: wt, 2 paź 2007, 21:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi

Post autor: psychoata6664 » ndz, 25 sty 2009, 13:43

Panowie gdzie najlepiej położyć nikiel ??
Moje serce nie bije dla żadnej super laski moje serce bije dla FMX-u!!!
Baw się dobrze albo gin!!!!

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi

Post autor: amator » śr, 28 sty 2009, 01:27

psychoata6664 pisze:Panowie gdzie najlepiej położyć nikiel ??
Rabbit, olekmotocykle, poszukaj łatwo znależć w necie wpisz (nikasil cylindra) w wyszukiwarkę . nie sugeruj sie ceną , gdzie taniej tam gorzej . jeśli 4t to lepiej i taniej nowy cylinder .

motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi

Post autor: motocyklecross » śr, 28 sty 2009, 08:54

witam
jest to slad po pracy plaszcza tloka po gladzi
przyczyna jest po 1 za dlugo latales na tloku
po 2 dostal piachu na tlok czyli filtr powietrza..... musiales kiedys polatac na brudnym
spotykalem sie wielokrotnie z takimi cylindrami
jest to do odratowania ale..... odpusc sobie honowanie
te ryski to w wiekszej czesci pozostalosci po plaszczu tloka
a teraz sposob jak to naprawisz,,,,


papierek scierny 1500-2000 cos owalnego na ksztalt cylindra na czym owiniesz papierek
olej silnikowy na ktorym smigasz + troche cierpliwosci i ostroznosci

polej olejem papier i sylinder i bardzo dokladnie poleruj to recznie ale z wyczuciem zebys nie starl nicalislu
poleruj poprzecznie i koliscie nie wzdluz rys
czesto zmieniasz papier i polewaj olejem
w ten sposob naprawde mozna zdzialac wiecej bo na honownicy moze ci za bardzo dojechac
nawet jesli zostana niewielkie nierownosci nie ma strasznego dramatu jesli nie ma rys
zastosuj przynajmniej 1 selekcje tloka wyzej

polerowanie wykonaj bardzo uwaznie i delikatnie

spokojnie motocykl na tym jescze posmiga
jak zalozysz troszke ciasniejszy tlok to on tez pozniej troche to wygladzi ale nie zapomnij go tym razem zmienic na czas ;)
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: rmz 250 cylinder i brak konkretnej odpowiedzi

Post autor: kubamtx » sob, 31 sty 2009, 21:41

Koledzy koledzy. Napisałem na temat honowania i obróbki gładzi cylindra dość dużo na tym forum, polecam poczytać.
Jeśli chodzi o honowanie nikasilu to tylko honowanie szczotką do poprawiania tzw jodełki-czyli rys utrzymujących olej na powłoce.
Średnicy cylindra pokrytego nicasilem nie rozszlifowujemy na większe średnice.

Jedyna rzecz jaką można zrobić to dokonać pomiaru średnicówką mikrometryczną ale na kilku wysokościach i po 2 pomiary na każdej wyoskości (jeden pomiar od drugiego obrócone o 90 stopni).

Jeśli wyjdzie owalność większa od zakładanej przez producenta- cylinder do roboty
Jeśli wyjdzie średnica w którejś płaszczyżnie większa niż największa dopuszczalna -cylinder do roboty.

Jeśli średnice wyjdą w normie dajemy do honowania ale do kogoś kto wie że w nicasil nie można włożyć głowicy honującej tylko tzw szczotkę o której działaniu wyżej napisałem.

Szlifując ręcznie jakaś część powłoki zmieniasz owalność-cylinder do roboty
Honowanie zwykłe nicasilu powoduje zgniecenie warstwy niklu, która sprawia że sama powłoka trzyma się aluminium. Tak potraktowany nicasil złuszczy się bardzo szybko po rozruchu silnika.

Twardość nicasilu to około 1000HV- podajcie tą wartość osobie która się bierze za jego honowanie głowicą. Jak ma choć trochę wiedzy i oleju w głowie powie że to niemożliwe żeby to było tak twarde -znaczy poszukaj innego bo ma za mało wiedzy ale ma jej troszkę.
Jeśli powie że jeśli tak to tego nie przehonuje na większy wymiar- znaczy że sie zna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”