Wyjmowanie silnika

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Manhatan
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 223
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 15:18
Motocykl: stoczterdzieścicztery
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Wyjmowanie silnika

Post autor: Manhatan » śr, 24 gru 2008, 14:50

Siemacie,

Sprawa niby prosta, w sumie nawet bardzo, ale...
Raz już wyjmowałem silnik w Suzuki, jednak nie spotkałem się z tym problemem. Otóż, szpila łącząca silnik i wahacz z ramą nie chętnie chce wyjść ze swojego miejsca... Próbowałem młotkiem przez metalowe pręty i drewniane kołki, przesunie się jedynie pół centymetra i dalej nic. Uderzałem dosyć mocno, jednak z mojego punktu widzenia nie powinno to tak ciężko iść... Macie jakieś pomysły jak to wybić, tak, żeby nie ucierpiał na tym gwint, ani tulejki wahacza?
KTM SX 144 2008r.

rauri
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pn, 8 sty 2007, 10:47
Motocykl: zielone 250 2t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: wałbrzych
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyjmowanie silnika

Post autor: rauri » śr, 24 gru 2008, 15:04

Mialem tak samo...jest to skutek gdzie nie nalozyles smaru na srube i teraz nie chce wyjsc;/ ja sie z nia meczylem jakies 30min gdzie uderzalem mlotkiem najpierw w drewnienko a potem wzielem srube ktora zablokowalem na srubie w wahaczu i walilem az wyszla:) i gwint tez caly:)
była dt 80/110 ktm exc 125:)
yamaszka tdr 125,
gadzina yz 125
a obecnie kawa:)

swiatex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 113
Rejestracja: pn, 12 mar 2007, 20:22
Motocykl: crf 450
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wyjmowanie silnika

Post autor: swiatex » śr, 24 gru 2008, 15:20

Podłóż coś pod tylne koło żeby nie wisiało w powietrzu tylko lekko się odpierało np. na pieńku, psiknij jakimś świństwem typu wd, może pomoże:)
Ostatnio zmieniony śr, 24 gru 2008, 20:01 przez swiatex, łącznie zmieniany 1 raz.

woytas
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 182
Rejestracja: śr, 12 gru 2007, 19:55
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyjmowanie silnika

Post autor: woytas » śr, 24 gru 2008, 15:47

podłóż cos pod koło tak jak kolega wyzej mówił,psiknij i wez aluminiowy pret tylko wal przez niego dlatego ze nawet jak natrafisz na gwint to ustopi aluminium a nie stalowy gwint,i wal wal wa az wyjdzie.(pret aluminiowy najleipiej grubosci szpilki którą wybijasz badż ciutke mniejszy)
MX Góra Kalwaria/zapraszamy

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyjmowanie silnika

Post autor: bulamoto » śr, 24 gru 2008, 17:15

bez mlota nie robota :twisted: samo napewno nie wyjdzie :evil:

dav1d
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 25
Rejestracja: czw, 23 lis 2006, 22:33
Motocykl: YZF 250 / YZ 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Wyjmowanie silnika

Post autor: dav1d » śr, 24 gru 2008, 18:43

nic na siłe dajcie młotek:D :P :D :mrgreen:

Żubr
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 188
Rejestracja: ndz, 18 cze 2006, 22:30
Motocykl: CRF 250 R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyjmowanie silnika

Post autor: Żubr » śr, 24 gru 2008, 20:16

nie na siłe!!!!






















tylko młotkiem :mrgreen:
SERWIS MOTOCYKLI - POZNAŃ 660 433 555

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyjmowanie silnika

Post autor: piotrgurski » śr, 24 gru 2008, 22:37

Problem zazwyczaj polega na tym że silnik razem z wahaczem mocno pręży na tą śrubę. Najlepiej poprosić kogoś o pomoc by on wyciągał śrubę a ty ruszasz silnikiem i wachaczem w celu zmniejszenia nacisku na nieszczęsną szpile. Jeżeli przy poprzednim montażu była nasmarowana (najlepiej smarem miedzianym) to powinna wyjść bez użycia młotka.
pzdr Fifi.
ADV/Adventure

Szuwar
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
Motocykl: KTM EXC 520
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żółtnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyjmowanie silnika

Post autor: Szuwar » śr, 24 gru 2008, 23:16

Jeżeli pomysły kolegów nie pomogą to jest tylko jedno wyjście , pojedz do znajomego który ma palnik i delikatnie ogrzewaj , tylko nie przegnij bo aluminium można bardzo łatwo stopić .jeżeli podgrzejesz to wtedy jeden mocny strzał i powinno wyskoczyć ,Powodzenia ( ja z kumplem kiedys cieliśmy ramę a potem spawanie , nie było innej opcji )Ale moze ci sie uda :D
KTM EXC 520 2001 rok.

DAMIANEK125
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: pn, 10 mar 2008, 19:29
Motocykl: Kawasaki Kmx 125 (32km)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyjmowanie silnika

Post autor: DAMIANEK125 » czw, 25 gru 2008, 11:59

wes posikaj wd a potem wez klkucz i pokrec ta sruba zeby ja rozruszac i sprubuj wybic mlotkiem :) :D

woytas
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 182
Rejestracja: śr, 12 gru 2007, 19:55
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Wyjmowanie silnika

Post autor: woytas » czw, 25 gru 2008, 12:13

połóz go na bok napsikaj ile sie da i zostaw na noc najlepiej i pozniej aluminiowy pret młot i robota!
MX Góra Kalwaria/zapraszamy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”