Wyjmowanie silnika
-
Autor tematuManhatan
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 223
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 15:18
- Motocykl: stoczterdzieścicztery
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Wyjmowanie silnika
Siemacie,
Sprawa niby prosta, w sumie nawet bardzo, ale...
Raz już wyjmowałem silnik w Suzuki, jednak nie spotkałem się z tym problemem. Otóż, szpila łącząca silnik i wahacz z ramą nie chętnie chce wyjść ze swojego miejsca... Próbowałem młotkiem przez metalowe pręty i drewniane kołki, przesunie się jedynie pół centymetra i dalej nic. Uderzałem dosyć mocno, jednak z mojego punktu widzenia nie powinno to tak ciężko iść... Macie jakieś pomysły jak to wybić, tak, żeby nie ucierpiał na tym gwint, ani tulejki wahacza?
Sprawa niby prosta, w sumie nawet bardzo, ale...
Raz już wyjmowałem silnik w Suzuki, jednak nie spotkałem się z tym problemem. Otóż, szpila łącząca silnik i wahacz z ramą nie chętnie chce wyjść ze swojego miejsca... Próbowałem młotkiem przez metalowe pręty i drewniane kołki, przesunie się jedynie pół centymetra i dalej nic. Uderzałem dosyć mocno, jednak z mojego punktu widzenia nie powinno to tak ciężko iść... Macie jakieś pomysły jak to wybić, tak, żeby nie ucierpiał na tym gwint, ani tulejki wahacza?
KTM SX 144 2008r.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: pn, 8 sty 2007, 10:47
- Motocykl: zielone 250 2t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: wałbrzych
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wyjmowanie silnika
Mialem tak samo...jest to skutek gdzie nie nalozyles smaru na srube i teraz nie chce wyjsc;/ ja sie z nia meczylem jakies 30min gdzie uderzalem mlotkiem najpierw w drewnienko a potem wzielem srube ktora zablokowalem na srubie w wahaczu i walilem az wyszla:) i gwint tez caly:)
była dt 80/110 ktm exc 125:)
yamaszka tdr 125,
gadzina yz 125
a obecnie kawa:)
yamaszka tdr 125,
gadzina yz 125
a obecnie kawa:)
-
- Mistrz prostej
- Posty: 113
- Rejestracja: pn, 12 mar 2007, 20:22
- Motocykl: crf 450
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Wyjmowanie silnika
Podłóż coś pod tylne koło żeby nie wisiało w powietrzu tylko lekko się odpierało np. na pieńku, psiknij jakimś świństwem typu wd, może pomoże:)
Ostatnio zmieniony śr, 24 gru 2008, 20:01 przez swiatex, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 182
- Rejestracja: śr, 12 gru 2007, 19:55
- Motocykl: Yamaha YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Góra Kalwaria
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wyjmowanie silnika
podłóż cos pod koło tak jak kolega wyzej mówił,psiknij i wez aluminiowy pret tylko wal przez niego dlatego ze nawet jak natrafisz na gwint to ustopi aluminium a nie stalowy gwint,i wal wal wa az wyjdzie.(pret aluminiowy najleipiej grubosci szpilki którą wybijasz badż ciutke mniejszy)
MX Góra Kalwaria/zapraszamy
-
- Moderator
- Posty: 770
- Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
- Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wyjmowanie silnika
Problem zazwyczaj polega na tym że silnik razem z wahaczem mocno pręży na tą śrubę. Najlepiej poprosić kogoś o pomoc by on wyciągał śrubę a ty ruszasz silnikiem i wachaczem w celu zmniejszenia nacisku na nieszczęsną szpile. Jeżeli przy poprzednim montażu była nasmarowana (najlepiej smarem miedzianym) to powinna wyjść bez użycia młotka.
pzdr Fifi.
pzdr Fifi.
ADV/Adventure
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: ndz, 1 lip 2007, 22:20
- Motocykl: KTM EXC 520
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Żółtnica
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wyjmowanie silnika
Jeżeli pomysły kolegów nie pomogą to jest tylko jedno wyjście , pojedz do znajomego który ma palnik i delikatnie ogrzewaj , tylko nie przegnij bo aluminium można bardzo łatwo stopić .jeżeli podgrzejesz to wtedy jeden mocny strzał i powinno wyskoczyć ,Powodzenia ( ja z kumplem kiedys cieliśmy ramę a potem spawanie , nie było innej opcji )Ale moze ci sie uda
KTM EXC 520 2001 rok.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: pn, 10 mar 2008, 19:29
- Motocykl: Kawasaki Kmx 125 (32km)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wyjmowanie silnika
wes posikaj wd a potem wez klkucz i pokrec ta sruba zeby ja rozruszac i sprubuj wybic mlotkiem
-
- Mistrz prostej
- Posty: 182
- Rejestracja: śr, 12 gru 2007, 19:55
- Motocykl: Yamaha YZ250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Góra Kalwaria
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Wyjmowanie silnika
połóz go na bok napsikaj ile sie da i zostaw na noc najlepiej i pozniej aluminiowy pret młot i robota!
MX Góra Kalwaria/zapraszamy