KXF 250 Nowy tłok i kopci

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Padi CR125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 1 sty 2007, 19:41
Motocykl: Honda CR 125R 2k3;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: >>>KMC <<<
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

KXF 250 Nowy tłok i kopci

Post autor: Padi CR125 » pt, 21 lis 2008, 14:35

Witam !!!

Motocykl KXF 250, wymienione uszczelniacze zaworowe, nówka tłok PROX, nicasli idealnie spasowany tłok,

Po dodaniu gazu moto kopci niebieskim dymem, po większym rozgrzaniu dymienie ustaje

tak samo na ssaniu kopci bardziej a bez ssania mniej

trzeba jakoś to docierać, w czym może tkwić problem ?

Z góry dziękuje za pomoc
CR125R czy CRF250R

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KXF 250 Nowy tłok i kopci

Post autor: plazgut » pt, 21 lis 2008, 15:50

Uszczelniacze na wale nowe czy stare zostawiłeś?
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

Autor tematu
Padi CR125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 1 sty 2007, 19:41
Motocykl: Honda CR 125R 2k3;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: >>>KMC <<<
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KXF 250 Nowy tłok i kopci

Post autor: Padi CR125 » pt, 21 lis 2008, 16:09

to jest czterosuw
CR125R czy CRF250R

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KXF 250 Nowy tłok i kopci

Post autor: plazgut » pt, 21 lis 2008, 16:42

Myślalem ze mowa o KX 250 ;)

A sprawdzałeś czy ubywa ci tego oleju? W sumie docierac tu nie ma co, ale dla pewności jeździj po prostu tak, żeby go nie przegrzac. Znajomy robi tak: po remoncie odpala moto, przez 10s trzyma na pelnej manetce i gasi go. Z tego co wiem to ani razu żadne moto nie wrocilo zatarte.

Piszesz, że masz idealnie spasowany tłok - jak to sprawdzałeś?
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

Autor tematu
Padi CR125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 1 sty 2007, 19:41
Motocykl: Honda CR 125R 2k3;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: >>>KMC <<<
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KXF 250 Nowy tłok i kopci

Post autor: Padi CR125 » pt, 21 lis 2008, 17:54

pasowane było w specjalistycznym warsztacie więc wszystko musi być z tym ok
CR125R czy CRF250R

motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KXF 250 Nowy tłok i kopci

Post autor: motocyklecross » pt, 21 lis 2008, 21:48

na jaki luz spasowany jest tlok?
powinno byc okolo 0,04mm przy tej pojemnosci
jesi sie rozgrzeje i kopci to oznacza ze tlok sie rozszerza i uzczelnia
uszczelniacze n wale rowniez radze sprawdzic
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Autor tematu
Padi CR125
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: pn, 1 sty 2007, 19:41
Motocykl: Honda CR 125R 2k3;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: >>>KMC <<<
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KXF 250 Nowy tłok i kopci

Post autor: Padi CR125 » pt, 21 lis 2008, 23:30

Motocykl to Kawasaki KX250F 4T czterosuw
CR125R czy CRF250R

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KXF 250 Nowy tłok i kopci

Post autor: weteran » sob, 22 lis 2008, 00:17

Jeśli wszystko jest tak jak piszesz to jest duże prawdopodobieństwo, że jest źle (odwrotnie) założony pierścień na tłoku.

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KXF 250 Nowy tłok i kopci

Post autor: piotrgurski » sob, 22 lis 2008, 06:37

plazgut pisze: Znajomy robi tak: po remoncie odpala moto, przez 10s trzyma na pelnej manetce i gasi go.
:shock: Pogratulować znajomemu profesjonalizmu żeby rozkręcać manete na świeżo złożony zimny silnik :? a może nikt nie wrócił bo miał dość tych remontów :mrgreen:
Do tematu.
weteran pisze:Jeśli wszystko jest tak jak piszesz to jest duże prawdopodobieństwo, że jest źle (odwrotnie) założony pierścień na tłoku.
To bardzo prawdopodobna przyczyna :!: Zwróciłeś uwagę na czy pierścień był zakładany z godnie z instrukcją montażu (podcięcia krawędzi i rozmnieszczenie zamków) oraz przynajmiej napisem "TOP" do góry.
ADV/Adventure

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KXF 250 Nowy tłok i kopci

Post autor: plazgut » sob, 22 lis 2008, 10:28

fifi pisze::shock: Pogratulować znajomemu profesjonalizmu żeby rozkręcać manete na świeżo złożony zimny silnik :? a może nikt nie wrócił bo miał dość tych remontów :mrgreen:
Ja też byłem zszokowany no ale moto jak i quady naprawde świetnie chodzą. Ja sam bałbym się tak robic :roll:

Co do tematu: nie wiadomo jeszcze czy ubywa tego oleju, a jeśli ubywa to w jakim stopniu?
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

pawel2338
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: pt, 21 lis 2008, 12:58
Motocykl: kawasaki kx 250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: chojna
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KXF 250 Nowy tłok i kopci

Post autor: pawel2338 » sob, 22 lis 2008, 14:51

Witam. Problem o ktorym piszemy dotyczy mojego motocykla ale nie bytłem zalogowany i pisał o tym moj znajomy. a wiec owiem co i jak. Tłok kupiłem prox-a uszczelki zestaw wraz z uszczelniaczami zaworowymi tez prox. pierscienie zakładane według serwisówki tzn pierscien od kompresji tzw zamkiem w srone wydechu, zeberkowany pierscien olejowy ten głowny nacieciem do gaznika zgarniacze oleju czy jak tam sie one zazywaja jeden 25-30stopni w prawo od gownego olejowego a drugi ta samo lecz w lewo tak jak nakazuje serwisówka. Pierscien od kompresji załozony literka T ku górze. Motro po odpaleniu kopci niebieskim dymem a do tego po chwili zaczyna wurzucac olej odma. Miałem ten problem z wyrzucaniem oleji wczesniej pisaliscie aby wymienic tłok. wymieniłem a problem nadal wystepuje. Osoba ktora pasowała te tłok ma specjalistyczny warsztat nie bede tu pisał nazwy ale w polsce znany jest odosc dobrze wszystkim. spasował tłok na luz 0,05 ale powiedział ze widocznie ten tłok ma taka rozszerzalnosc cieplną i po nagrzaniu dopiero uzyskuje dobra szczelnosc. ale jak przy kazdym zimnym odpalenie mam wlewac pół litra oleju do silnika bo tyle mi wawali to cos mija sie z celem. Prosze o rady. zamieszczam link z filmikiem po odpalenie moto co dzie dzieje przy 1 odpaleniu. Po nagrzaniu sie silnika objawy sie koncza nie kopci i oleju tez nie wurzuca. Pozdrawiam i czekam na odp



juz nikt nie wie co moze byc przyczyna tego??



Tu daje link http://pl.youtube.com/watch?v=47BVzTDofKU czekam na odpowiedzi
...za szybki ten świat,nawet dla tych na spidzie.....

motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KXF 250 Nowy tłok i kopci

Post autor: motocyklecross » sob, 22 lis 2008, 22:50

dobry manewr z tym filmikiem ;)
moja sugestia wymien oej na 10w40 troche gestszy np shell full syntetyk
problem z odmo moze dotyczyc zaworka odpowietrzajacego silnik (taki motyw czasami dzieje z KTM 450 520 525) nie pamietam gdzie dokladnie on jest w kxf musisz to sprawdzic w serwisowce
istnieje tez mozliwosc ze kompresja izie gdzies w silnik jak tak daje czadu z tej odmy ale najpierw sprawdz odpowietrznik

jesli chodzi o tlok proxa juz pisze jak to wyglada

np prox podaje rozmia 53.96 do CR 125 a po pomiarach tlok ma 53,94 lub 53,95 tak wiec czasami sa przeklamania
jesli przeklamanie bylo 0,01 a luz 0,05 to daje 0.06 a to juz luzno jjak
jaka byla owalizacja (tzn odchylenie od nominalu) cylindra i ktora selekcja tloka?
nie bede wnikal w kompetencje serwisu ktory to robil skoro mowisz ze pasowal to fachowiec
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”