Suzuki 125 rm - brak mocy przy końcówce obrotów

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
dymian1
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pt, 11 kwie 2008, 16:53
Motocykl: suzuki 125 rm
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Suzuki 125 rm - brak mocy przy końcówce obrotów

Post autor: dymian1 » sob, 8 lis 2008, 17:08

Gdy kręce moto do końca obrotów to przy koncowce odczułam wyrazny spadek mocy.
Czyżby zbliżała się wymiana tłoka ??

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki 125 rm - brak mocy przy końcówce obrotów

Post autor: bulamoto » ndz, 9 lis 2008, 10:18

Zalezy ile juz na nim wyjezdziles :?: Motór normalnie, bezproblemowo odpala :?:

Autor tematu
dymian1
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pt, 11 kwie 2008, 16:53
Motocykl: suzuki 125 rm
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki 125 rm - brak mocy przy końcówce obrotów

Post autor: dymian1 » ndz, 9 lis 2008, 11:26

bulamoto pisze:Zalezy ile juz na nim wyjezdziles :?: Motór normalnie, bezproblemowo odpala :?:
Około 45 mh wyjzdziłem
Zimny odpala na 3,4 kopniecie
Ciepły na 1 strzała

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki 125 rm - brak mocy przy końcówce obrotów

Post autor: WLD_Wlodi » ndz, 9 lis 2008, 16:30

W RM jest zawór wydechowy??
Jak 45mth na jednym tłoku, to troche dużo :mrgreen:

Autor tematu
dymian1
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pt, 11 kwie 2008, 16:53
Motocykl: suzuki 125 rm
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki 125 rm - brak mocy przy końcówce obrotów

Post autor: dymian1 » pn, 10 lis 2008, 02:06

WLD_Wlodi pisze:W RM jest zawór wydechowy??
Jak 45mth na jednym tłoku, to troche dużo :mrgreen:
jest zawór wydechowy. A dlaczego sie pytasz ??

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki 125 rm - brak mocy przy końcówce obrotów

Post autor: WLD_Wlodi » pn, 10 lis 2008, 09:09

Bo złe ustawienie zaworu wydechowego powoduje utrate mocy. Sprawdź jego działanie, czy jest otwarty na wysokich obrotach. No i lepiej żebyś tłok zmienił, bo jak jeszcze troche na tym pojeździsz to możesz mieć do wymiany tłok + nicasil(albo tuleja).

Autor tematu
dymian1
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pt, 11 kwie 2008, 16:53
Motocykl: suzuki 125 rm
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki 125 rm - brak mocy przy końcówce obrotów

Post autor: dymian1 » pn, 10 lis 2008, 09:40

WLD_Wlodi pisze:Bo złe ustawienie zaworu wydechowego powoduje utrate mocy. Sprawdź jego działanie, czy jest otwarty na wysokich obrotach. No i lepiej żebyś tłok zmienił, bo jak jeszcze troche na tym pojeździsz to możesz mieć do wymiany tłok + nicasil(albo tuleja).
W sumie to juz mysłem nad tą wymiana. Mimo tego ze nie dawno rozebrałem sobie cylinder i ogólnie tłok a w szczególności pierścien nie wyglądał źle. Na pewno pozniej pojde zmierzyc cisnienie. PS nie wiecie ile powinno wynosic ??

Barti
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 100
Rejestracja: czw, 30 sie 2007, 14:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Oborniki
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki 125 rm - brak mocy przy końcówce obrotów

Post autor: Barti » pn, 10 lis 2008, 11:10

Jak 45mth to napewno tłok! Radze zmieniac i to szybko bo jak pęknie to bedzie cylinder uszkodzony pewnie. Pozdro
"Wykorzystaj szansę, którą dał Ci pech"

Autor tematu
dymian1
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pt, 11 kwie 2008, 16:53
Motocykl: suzuki 125 rm
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki 125 rm - brak mocy przy końcówce obrotów

Post autor: dymian1 » pn, 10 lis 2008, 11:13

Barti pisze:Jak 45mth to napewno tłok! Radze zmieniac i to szybko bo jak pęknie to bedzie cylinder uszkodzony pewnie. Pozdro
kiedys pisałem też na temat zamulania w nizszym zakresie obrotów... I dochodze do wnisku ze to moze tez jest przyczyna zuzytego tłoka. Chyba ze sie myle ....

Barti
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 100
Rejestracja: czw, 30 sie 2007, 14:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Oborniki
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki 125 rm - brak mocy przy końcówce obrotów

Post autor: Barti » pn, 10 lis 2008, 12:02

Ja Ci moge tylko poradzic abys zmienil tłok :) Reszta nalezy do Ciebie. Pozdrawiam
"Wykorzystaj szansę, którą dał Ci pech"

Autor tematu
dymian1
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pt, 11 kwie 2008, 16:53
Motocykl: suzuki 125 rm
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Suzuki 125 rm - brak mocy przy końcówce obrotów

Post autor: dymian1 » pn, 10 lis 2008, 12:06

Barti pisze:Ja Ci moge tylko poradzic abys zmienil tłok :) Reszta nalezy do Ciebie. Pozdrawiam
tak tez zrobie....wymienie tłok i oby było po wszystkim.

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Suzuki 125 rm - brak mocy przy końcówce obrotów

Post autor: grayfox » pn, 10 lis 2008, 13:49

Weź serwisówkę i przeczytaj jaki jest dopuszczalny luz tłok-cylinder. Pomierz tłok i cylinder (punkty pomiaru powinny być w serwisówce). Wymiar cylindra - wymiar tłoka = luz.
Jeśli mieści się w zakresie dopuszczalnego luzu tłok jest zdrowy jeśli luz jest większy, wymieniasz tłoka. Motogodzina motogodzinie nie równa. Jeden zajedzie tłok w 20h a drugi w 50h.

Pamiętaj aby pomierzyć to dokładnie, jeśli nie jesteś pewien czy zrobisz to dobrze podskocz do jakiegoś warsztatu gdzie mają mikrometr i średnicówkę.

Wg. mnie jest to jedyna miarodajna metoda, wszystkie rozważania o mh to jak wróżenie z fusów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”