Kawasaki Kx 125 2001 problemy !!

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Dawid-Szn
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: wt, 23 wrz 2008, 23:09
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Kawasaki Kx 125 2001 problemy !!

Post autor: Dawid-Szn » pt, 31 paź 2008, 22:36

Witam,

Dzis kupiłem od niemca motor Kawasaki Kx 125 rok 2001 i okazało się, że utkneła szpila w bloku przy cylindrze o ile dobrze mówie. Ponieważ chciałem dokrecić a tu nic sie nie wkrecało i co sie okazałom, że szpila jest peknieta i została w bloku.
Co proponujecie, żebym zrobił. Chcę zacząć motor robić samodzielnie jest to moj pierwszy motor i mam znajomego, który i pomoze w jego rozbiórce (mechanika samoch.) Wiec prosiłbym o powiedzenie co trzeba by było zrobić, co wymienić, co rozkrecić wywiercić, żeby mieć sprawny motor.

Druga sprawa czy na tarczy z przodu powinien być luz na, chodzi mi o tych 6 kółek, które są na tarczy tutaj pokazuje przykładową tarcze rowerową, ale jest taka sama w motorze

http://www.ride-zone.pl/galerie/mono-m4-2007_460.jpg



Jak pojawił się ten luz to znaczy, że musze wymienić tarcze ?


3. Jeśli cieknie olej ze skrzyni biegów to co trzeba z nim zrobić ? Jeszcze niewiem czy to ze skrzyni czy z tłumika, ale w razie jakby to było ze skrzyni to co jest do wymiany jakie koszta części itp.

4. Od czego zależy w krosie moc pod manetką, czy w kazdym krosie jest tak ze w poczatku nie jest az tak mocny, a gdy pozniej podkreci sie manete to jedzie jak szatan ?

5. Jeśli cieknie olej z simeringów w amortyzatorze to znaczy, że trzeba je już wymienić ? Jakie koszta wymiany i uszczelek ? Wystarczy wymienic zewnetrzne czy wew tez trzeba wymienic ?

6. Co muszę robić po każdej jeździe ? Czy musze myć filtr specjalnym preparatem czy go myć ? Chodzi mi o ten co jest pod siedzeniem .



Jeżeli mielibyście jakiekolwiek schematy budowy silinika, tłoka i innych części z miła checia bym poprosił. Badz gdzie szukać takich schematów budowy silnika ?


Jeśli byłbyś tak uprzejmy i napisał do mnie na gadu gadu jak co robić bardzo bym był wdzięczny :
GG: 1078481

michal_dh
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 207
Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
Motocykl: SX 250, CBR 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zamość
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki Kx 125 2001 problemy !!

Post autor: michal_dh » sob, 1 lis 2008, 08:46

Rozumiem ze szpilka jest urwana. No to jest nieciekawie bo w najgorszym wypadku pozostaje wymiana karteru. Lub z rozwiercaniem i wstawianiem tulejek czy cos.
3 Sprawdz czy to na pewno olej ze skrzyni bo to jest 2t gdzie zazwyczayj cieknie (czarny) olej z wydechu.
4 W silniku 2t to normalne jezeli kupilbys 4t to jest inna sprawa poszukaj sobie duzo tego na forum bylo.
5 Tak trzeba je wymienic cale uszczelniacze.
6 Tak musisz myc filtr i samrowac go olejem sprcjalnym.
7 Posiadasz specjalny temat z serwisowkami tam zadaj pytanie i poszukaj.
KTM SX 250 2008r

duran
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: czw, 9 paź 2008, 20:12
Motocykl: kawasaki kx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: EBR
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki Kx 125 2001 problemy !!

Post autor: duran » sob, 1 lis 2008, 12:03

Dawid-Szn pisze:Witam,

Dzis kupiłem od niemca motor Kawasaki Kx 125 rok 2001 i okazało się, że utkneła szpila w bloku przy cylindrze o ile dobrze mówie. Ponieważ chciałem dokrecić a tu nic sie nie wkrecało i co sie okazałom, że szpila jest peknieta i została w bloku.
Co proponujecie, żebym zrobił. Chcę zacząć motor robić samodzielnie jest to moj pierwszy motor i mam znajomego, który i pomoze w jego rozbiórce (mechanika samoch.) Wiec prosiłbym o powiedzenie co trzeba by było zrobić, co wymienić, co rozkrecić wywiercić, żeby mieć sprawny motor.

Druga sprawa czy na tarczy z przodu powinien być luz na, chodzi mi o tych 6 kółek, które są na tarczy tutaj pokazuje przykładową tarcze rowerową, ale jest taka sama w motorze

http://www.ride-zone.pl/galerie/mono-m4-2007_460.jpg



Jak pojawił się ten luz to znaczy, że musze wymienić tarcze ?


3. Jeśli cieknie olej ze skrzyni biegów to co trzeba z nim zrobić ? Jeszcze niewiem czy to ze skrzyni czy z tłumika, ale w razie jakby to było ze skrzyni to co jest do wymiany jakie koszta części itp.

4. Od czego zależy w krosie moc pod manetką, czy w kazdym krosie jest tak ze w poczatku nie jest az tak mocny, a gdy pozniej podkreci sie manete to jedzie jak szatan ?

5. Jeśli cieknie olej z simeringów w amortyzatorze to znaczy, że trzeba je już wymienić ? Jakie koszta wymiany i uszczelek ? Wystarczy wymienic zewnetrzne czy wew tez trzeba wymienic ?

6. Co muszę robić po każdej jeździe ? Czy musze myć filtr specjalnym preparatem czy go myć ? Chodzi mi o ten co jest pod siedzeniem .



Jeżeli mielibyście jakiekolwiek schematy budowy silinika, tłoka i innych części z miła checia bym poprosił. Badz gdzie szukać takich schematów budowy silnika ?


Jeśli byłbyś tak uprzejmy i napisał do mnie na gadu gadu jak co robić bardzo bym był wdzięczny :
GG: 1078481

1 na tarczy musi byc luz pozniewaz to jest tarcza tkz "plywajaca"
4 2t ma to do siebie ze osiaga swoja moc przy duzych obrotach wiec trzeba go "krecic"
6 przede wszystkim czyscic motor z blota, smarowac lancuch, filtr czysc w wodzie z odrobina plynu do naczyn a pozniej namocz w specjalnym oleju...

zeby wyjac szpilke radze sprobowac ja nawiercic jakims malym wiertlem a pozniej w dziure wbic torx'a i sprobowac wykrecic... nieraz skutkuje... sam sprawdzalem...

xwachu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 7 lut 2006, 21:26
Motocykl: KAWASAKI KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: przezmierowo k/poznania
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki Kx 125 2001 problemy !!

Post autor: xwachu » sob, 1 lis 2008, 14:20

witam!

co do urwanej szpilki to masz mega pecha :? poszukaj w sklepach z narzedziami warsztatowymi lub na allegro wkladek gwintowych RECOIL sa tez inne zamienniki... ja tym naprawialem gwint i trzyma do dzis, sprytny wynalazek polecam a sama szpilke to dorobic albo w hurtowni motoryzacyjnej poszukac


powodzenia

refiko
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: śr, 7 maja 2008, 19:19
Motocykl: Yamaha YZ 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: EBR
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki Kx 125 2001 problemy !!

Post autor: refiko » sob, 1 lis 2008, 21:03

Co do zawieszenia jest pewien banalny sposób.
Jesli zaczyna ci cieknac zawieszenie to za nim zaczniesz sie zabierac za jaką kolwiek rozbiorkę "sztućca" i wymiany, spróbuj dociąć klisze fotograficzna tak aby obwinąć nią lage, i delikatnie wsun ją do góry. Klisza ma takie male otworki(kwadratowe) na swoich brzegach, gdy juz wsuniesz klisze zacznij ja powoli obracać.

Znajomemu wmawiali w 2-och serwisach aby wymianil lagi bo tak porrysowane(ale najpierw 3 razy zestaw simerongow/uszczelek), az sprobowal tym sposobem i profilaktycznie co kilka jazd rob taki zabieg a nic napewno nie bedzie ciekło.

pozdro, ptrzetestowane mnostwo razy na widelcach rowerowych(marzocchi shiver, manitou travis i inne), i oczywiscie potem widly moto.
pozdro

Autor tematu
Dawid-Szn
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: wt, 23 wrz 2008, 23:09
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki Kx 125 2001 problemy !!

Post autor: Dawid-Szn » sob, 1 lis 2008, 21:34

Dzieki chlopaki za odpowiedz .

No w poniedziałek bede się bawił z tą szpilą.


Zaproponujcie mi jakas tanią/dobrą kierownice do mojego motoru kawasaki kx 125 2t rok 2001

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki Kx 125 2001 problemy !!

Post autor: bulamoto » sob, 1 lis 2008, 22:13

Jezeli z gwintu w karterze nic nie zostalo, to oferuje pomoc w takiej sprawie.... Na warsztacie jestem w stanie zrobic nowa szpile i osadzic ja praktycznie jak przed zerwaniem. Widze ze motorkowi sie konkretny remont bedzie szykowac :ANAL:

Autor tematu
Dawid-Szn
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: wt, 23 wrz 2008, 23:09
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Kawasaki Kx 125 2001 problemy !!

Post autor: Dawid-Szn » ndz, 2 lis 2008, 18:29

Jakie polecacie kierownice do 200-250 zł ??

Jakie zębatki i lancuch ?

Jeśli się pojawiła woda w skrzyni biegów, co to znaczy, że z pompy wody dostaje sie woda ?

michal_dh
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 207
Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
Motocykl: SX 250, CBR 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zamość
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Kawasaki Kx 125 2001 problemy !!

Post autor: michal_dh » pn, 3 lis 2008, 12:20

Tak uszczelniacz na pompie poszedl.
KTM SX 250 2008r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”