Problem z yz 125??
-
Autor tematurucu199
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: pt, 23 maja 2008, 15:12
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Problem z yz 125??
witam! niedawno kupilem sobie yz 125 i zauwazylem ze z jakiejs rurki wystajacej z cylindra od przedniej opony leci jakis srebrno czarny gesty olej, oraz czasami jak wrzucam pierwszy bieg to motocykl gasnie(dodam ze jak wcisne sprzeglo do konca i dam wiecej gazu to motocykl zaczyna powoli jechac) Jestem kompletnym amatorem w tych sprawach wiec sam sobie nie poradze;/ Moglby ktos pomoc?? z gory dzieki
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z yz 125??
Srebrno-czarny olej, czyli olej już jest dawno zużyty. Ten srebrny kolor to najprawdopodobniej opiłki ze skrzyni biegów. Zmień ten olej czym prędzej!!!
To że moto gaśnie jak dasz mu 1 a na gazie ciągnie to oznaka zużytych tarcz sprzęgłowych.
Możesz spróbować podciągnąć linkę od sprzęgła lub jeśli masz regulacje na deklu od sprzęgła to wkręć do środka trochę ten popychacz, ale to max 1 -1,5 obrotu. Oba rozwiązania będą tymczasowe, (o ile w ogóle zadziałają) ponieważ tarcze się już kończą, a swój żywot zakończyły przedwcześnie prawdopodobnie z powodu oleju z opiłkami, a także dla tego że oleju było mało skoro sie wylewał.
Co do tego wężyka nie wiem jak to działa w secie, ponieważ jedyną setką jaką miałem była CZ cross 125 t:516 i tam z tego co wiem nie było takiego "bajeru".
Co do oleju jeszcze, skoro jesteś amatorem zmieniaj olej co te 6-8h, ale wcale nie muszą to być wyszukane specyfiki, byle tylko zgadzały się klasy lepkości oraz aby to był syntetyczny olej. Jest to oczywiście tylko moje zdanie.
pozdrawiam
To że moto gaśnie jak dasz mu 1 a na gazie ciągnie to oznaka zużytych tarcz sprzęgłowych.
Możesz spróbować podciągnąć linkę od sprzęgła lub jeśli masz regulacje na deklu od sprzęgła to wkręć do środka trochę ten popychacz, ale to max 1 -1,5 obrotu. Oba rozwiązania będą tymczasowe, (o ile w ogóle zadziałają) ponieważ tarcze się już kończą, a swój żywot zakończyły przedwcześnie prawdopodobnie z powodu oleju z opiłkami, a także dla tego że oleju było mało skoro sie wylewał.
Co do tego wężyka nie wiem jak to działa w secie, ponieważ jedyną setką jaką miałem była CZ cross 125 t:516 i tam z tego co wiem nie było takiego "bajeru".
Co do oleju jeszcze, skoro jesteś amatorem zmieniaj olej co te 6-8h, ale wcale nie muszą to być wyszukane specyfiki, byle tylko zgadzały się klasy lepkości oraz aby to był syntetyczny olej. Jest to oczywiście tylko moje zdanie.
pozdrawiam
-
- VIP
- Posty: 757
- Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
- Motocykl: Yamaha YZ250F '18
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z yz 125??
Co ma olej ze skrzyni do odmy z cylindra? A jak tarcze są zużyte to raczej sprzęgło się ślizga, a nie ciągnie. Wymieniać olej w skrzyni co 6h to też troszkę paranoja wg mnie.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z yz 125??
Nie wiem jak to wygląda w secie ale skoro leci tamCo ma olej ze skrzyni do odmy z cylindra?
To co to jest jeżeli nie olej przekładniowy? Nie miałem tego na stole nigdy, ale nie mogę sie doszukać żadnego innego płynu w motocyklu poza właśnie olejem przekładniowym który właśnie tak wygląda. BTW do czego służy ta "rurka" z założenia?srebrno czarny gesty olej
Fakt! Zakręciłem sie troszkę. Tarcze powinny być rozklejone gdy naciskasz sprzęgło, lecz w tym przypadku nie będzie to zachodziło do końca.A jak tarcze są zużyte to raczej sprzęgło się ślizga, a nie ciągnie
Ważną sprawą jest jeszcze to jaki olej lejesz. Głównie chodzi o jego lepkość.
Czy na gorącym silniku objaw te ustępuję lub dalej ciągnie ale mniej? Jeśli tak to zły olej lejesz.
Z kolei jeśli olej ma prawidłową lepkość (nie wiem jaką lepkość przewiduje manual ale ja zawsze do CZ cross 125 lałem 10W30 i było O.K) to spuść olej, odkręć pokrywę sprzęgła, zdejmij dekiel sprzęgła i jeśli da się wykręć o 1-1.5 obrotu popychacz, i będzie dobrze.
A jak podaje serwisówka? Z tego co wiem właśnie ok 6h. Fakt faktem że zalewać co 6h olej za 50 zł jest bez sensu, to też napisałem że lepiej zalać co te 6-7 h tańszy olej niż co powiedzmy 30 taki za 50zł.Wymieniać olej w skrzyni co 6h to też troszkę paranoja wg mnie.
Piszcie poprawnie po polsku.
-
- VIP
- Posty: 757
- Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
- Motocykl: Yamaha YZ250F '18
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z yz 125??
Ta rurka służy do odprowadzania nadmiaru oleju z zaworu wydechowego. Zawór wydechowy jest natomiast smarowany olejem z mieszanki. To normalnie, że olej się tam pojawia. Może kolega za słabo kręci sprzęt lub leje zbyt bogatą mieszankę.grayfox pisze:Nie wiem jak to wygląda w secie ale skoro leci tamTo co to jest jeżeli nie olej przekładniowy? BTW do czego służy ta "rurka" z założenia?srebrno czarny gesty olej
Pytanie tylko dlaczego on jest srebrno czarny, a nie czarny?
-
- Moderator
- Posty: 770
- Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
- Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z yz 125??
Prawdopodobnie masz poprostu wybity kosz sprzęgłowy i to jest najprawdopodobniej przyczyna. Odkręć kape do sprzęgła i sprawdz czy na listkach kosza pojawiły się rowki które uniemożliwiają przesówanie się tarcz na boki co powoduje brak pełnego wysprzęglenia. Jeżeli moja diagnoza będzie prawidłowa to możesz rozwiązać ten problem na trzy sposoby:
- wymienić kosz
- dać do szlifowania jeżeli nie bedą zbyt głębokie ale to metode na krótki czas
- oszlifować pilnikiem samemu ale problem szybko wróci gdyż nie ma możliwości by to prosto wyrównać
Co do wyciekającego oleju to Mały wyczerpał temat na maxa
pzdr Fifi.
- wymienić kosz
- dać do szlifowania jeżeli nie bedą zbyt głębokie ale to metode na krótki czas
- oszlifować pilnikiem samemu ale problem szybko wróci gdyż nie ma możliwości by to prosto wyrównać
Co do wyciekającego oleju to Mały wyczerpał temat na maxa
pzdr Fifi.
ADV/Adventure