Problem z yz 125??

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
rucu199
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pt, 23 maja 2008, 15:12
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem z yz 125??

Post autor: rucu199 » pt, 24 paź 2008, 20:24

witam! niedawno kupilem sobie yz 125 i zauwazylem ze z jakiejs rurki wystajacej z cylindra od przedniej opony leci jakis srebrno czarny gesty olej, oraz czasami jak wrzucam pierwszy bieg to motocykl gasnie(dodam ze jak wcisne sprzeglo do konca i dam wiecej gazu to motocykl zaczyna powoli jechac) Jestem kompletnym amatorem w tych sprawach wiec sam sobie nie poradze;/ Moglby ktos pomoc?? z gory dzieki

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z yz 125??

Post autor: grayfox » sob, 25 paź 2008, 12:07

Srebrno-czarny olej, czyli olej już jest dawno zużyty. Ten srebrny kolor to najprawdopodobniej opiłki ze skrzyni biegów. Zmień ten olej czym prędzej!!!

To że moto gaśnie jak dasz mu 1 a na gazie ciągnie to oznaka zużytych tarcz sprzęgłowych.
Możesz spróbować podciągnąć linkę od sprzęgła lub jeśli masz regulacje na deklu od sprzęgła to wkręć do środka trochę ten popychacz, ale to max 1 -1,5 obrotu. Oba rozwiązania będą tymczasowe, (o ile w ogóle zadziałają) ponieważ tarcze się już kończą, a swój żywot zakończyły przedwcześnie prawdopodobnie z powodu oleju z opiłkami, a także dla tego że oleju było mało skoro sie wylewał.

Co do tego wężyka nie wiem jak to działa w secie, ponieważ jedyną setką jaką miałem była CZ cross 125 t:516 i tam z tego co wiem nie było takiego "bajeru".

Co do oleju jeszcze, skoro jesteś amatorem zmieniaj olej co te 6-8h, ale wcale nie muszą to być wyszukane specyfiki, byle tylko zgadzały się klasy lepkości oraz aby to był syntetyczny olej. Jest to oczywiście tylko moje zdanie.

pozdrawiam

mały
VIP
VIP
Posty: 757
Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
Motocykl: Yamaha YZ250F '18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z yz 125??

Post autor: mały » sob, 25 paź 2008, 13:44

Co ma olej ze skrzyni do odmy z cylindra? A jak tarcze są zużyte to raczej sprzęgło się ślizga, a nie ciągnie. Wymieniać olej w skrzyni co 6h to też troszkę paranoja wg mnie.

Autor tematu
rucu199
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pt, 23 maja 2008, 15:12
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z yz 125??

Post autor: rucu199 » sob, 25 paź 2008, 20:11

podciagnalem linke i dalej to samo;/ olej juz wyminiony jutro powiem czy dalej cieknie ten syf

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z yz 125??

Post autor: grayfox » sob, 25 paź 2008, 21:14

Co ma olej ze skrzyni do odmy z cylindra?
Nie wiem jak to wygląda w secie ale skoro leci tam
srebrno czarny gesty olej
To co to jest jeżeli nie olej przekładniowy? Nie miałem tego na stole nigdy, ale nie mogę sie doszukać żadnego innego płynu w motocyklu poza właśnie olejem przekładniowym który właśnie tak wygląda. BTW do czego służy ta "rurka" z założenia?

A jak tarcze są zużyte to raczej sprzęgło się ślizga, a nie ciągnie
Fakt! Zakręciłem sie troszkę. Tarcze powinny być rozklejone gdy naciskasz sprzęgło, lecz w tym przypadku nie będzie to zachodziło do końca.

Ważną sprawą jest jeszcze to jaki olej lejesz. Głównie chodzi o jego lepkość.
Czy na gorącym silniku objaw te ustępuję lub dalej ciągnie ale mniej? Jeśli tak to zły olej lejesz.

Z kolei jeśli olej ma prawidłową lepkość (nie wiem jaką lepkość przewiduje manual ale ja zawsze do CZ cross 125 lałem 10W30 i było O.K) to spuść olej, odkręć pokrywę sprzęgła, zdejmij dekiel sprzęgła i jeśli da się wykręć o 1-1.5 obrotu popychacz, i będzie dobrze.
Wymieniać olej w skrzyni co 6h to też troszkę paranoja wg mnie.
A jak podaje serwisówka? Z tego co wiem właśnie ok 6h. Fakt faktem że zalewać co 6h olej za 50 zł jest bez sensu, to też napisałem że lepiej zalać co te 6-7 h tańszy olej niż co powiedzmy 30 taki za 50zł.

Piszcie poprawnie po polsku.

mały
VIP
VIP
Posty: 757
Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
Motocykl: Yamaha YZ250F '18
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z yz 125??

Post autor: mały » sob, 25 paź 2008, 21:35

grayfox pisze:Nie wiem jak to wygląda w secie ale skoro leci tam
srebrno czarny gesty olej
To co to jest jeżeli nie olej przekładniowy? BTW do czego służy ta "rurka" z założenia?
Ta rurka służy do odprowadzania nadmiaru oleju z zaworu wydechowego. Zawór wydechowy jest natomiast smarowany olejem z mieszanki. To normalnie, że olej się tam pojawia. Może kolega za słabo kręci sprzęt lub leje zbyt bogatą mieszankę.
Pytanie tylko dlaczego on jest srebrno czarny, a nie czarny?

Autor tematu
rucu199
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pt, 23 maja 2008, 15:12
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z yz 125??

Post autor: rucu199 » sob, 25 paź 2008, 23:56

moze i czarny :D
a jak podaje serwisowka nie mam pojecia, ale to co teraz wlalem jest 10w40 motul

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z yz 125??

Post autor: piotrgurski » ndz, 26 paź 2008, 00:17

Prawdopodobnie masz poprostu wybity kosz sprzęgłowy i to jest najprawdopodobniej przyczyna. Odkręć kape do sprzęgła i sprawdz czy na listkach kosza pojawiły się rowki które uniemożliwiają przesówanie się tarcz na boki co powoduje brak pełnego wysprzęglenia. Jeżeli moja diagnoza będzie prawidłowa to możesz rozwiązać ten problem na trzy sposoby:
- wymienić kosz
- dać do szlifowania jeżeli nie bedą zbyt głębokie ale to metode na krótki czas
- oszlifować pilnikiem samemu ale problem szybko wróci gdyż nie ma możliwości by to prosto wyrównać
Co do wyciekającego oleju to Mały wyczerpał temat na maxa
pzdr Fifi.
ADV/Adventure

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”