Problem z Suzuki RM250 prosze o pomoc

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
buli
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: pt, 1 sie 2008, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem z Suzuki RM250 prosze o pomoc

Post autor: buli » śr, 22 paź 2008, 11:46

Witam wszystkich forumowiczow, mam rm-ke 250 z roku 93 i mam taki problem mam zalozony zaplon motoplat .Ostatnio na wypadzie jezdzilo wszystko pięknie aż tu nagle motor zaczol przerywać na 3 biegu na wysokich obrotach i na 4 tez pózniej zaczela sama dowdawac gazu jak weszla na wysokie obroty to tak trzymala przez okolo 10 sekund po chwili spadaly obroty i na niskich gasla ,i tak caly czas jak dodalem troszeczke gazu to ona znow sama na wysokie wskakiwala!!! dodam ze mam dziure w dekielku od magneta czyli jakies syfy mogly sie dostac,ale czy to mialoby takie skutki. Dziś odkręciłem dekielek od własnie zapłonu no i okazało sie jeszcze ze jest tam troszeczke oleju i czy to tez moglo byc przyczynbą tego ze tak chodzi ,a i dodam jeszcze ze strasznie leci jej paliwo z przelewu ,więc co to może byc bede bardzo wdzieczny jezeli ktos cos pomoze.

michal_dh
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 207
Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
Motocykl: SX 250, CBR 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zamość
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z Suzuki RM250 prosze o pomoc

Post autor: michal_dh » śr, 22 paź 2008, 17:45

Tak o gaznik do regulacji. Za Duzy poziom paliwa jak caigel sie przelewa. Zatkaj ta dziure. Olej z benzyna czy sam olej jest w magnecie ? Jak z benzyna to simmer do wymiany na wale od strony zaplonu. A co do przeywania to mi to wygladalo na brak paliwa w baku :D
KTM SX 250 2008r

Autor tematu
buli
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: pt, 1 sie 2008, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z Suzuki RM250 prosze o pomoc

Post autor: buli » śr, 22 paź 2008, 22:54

sam olej w magnecie ale to troszecxzke no niezbyt wiele tego bylo paliwa mialem pod korek w baku powiedzcie mi jeszcze co do regulacji ja tam przy gazniku widze tylko jedna taka srube do regulacji niewiem wiecej tam nic nie widze a z tego co wiem to raczej powinny byc dwie takie srubki!!!! dzisiaj przeczyscilem caly gaznik zaplon tez no i jutro jeszcze wyczyszcze filtr powietrza bo dzisiaj go wyciagnolem i byl strasznie brudny a czyscilem go jazde wczesniej no i sprobuje go odpalic i zobacze co bedzie sie dzialo mam nadzieje ze bedzie ok ale to sie okaze jutro

błotox
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 13
Rejestracja: śr, 24 wrz 2008, 09:34
Motocykl: YZ 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów\Hyżne
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z Suzuki RM250 prosze o pomoc

Post autor: błotox » czw, 23 paź 2008, 09:19

co do wylewajacego sie paliwa w gazniku jest taki zaworek który zatrzymuje doplyw paliwa kiedy pływak jest na samej górze czasem pomaga podgiecie blaszki miedzy plywakami ktora zamyka ten zaworek jesli to nie pomoze to wymiana zaworka .zatkanie przelewewu moze spowodowac ze motor bedzie zalewany za duza dawka paliwa bo pocos ten przelew japonce zrobili :D. Nikt ci na forum nie powie jak wyregulowac gaznik juz kiedys pytalem o to metoda prób i bledów. mam yz 250 i mam 2 srubki ta blizej filtra powietrza jest wlasnie od powietrza a druga na srodku jest od wolnych obrotów wiec tegulacja tej srubki po za wolnymi obrotami malo daje. u ciebie wolne obroty najprawdopodobniej ustawiasz na regulacji linki gazu. Spróbuj przeczyscic dokladnie gaznik i podniesc lub opuscic iglice.

Autor tematu
buli
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: pt, 1 sie 2008, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z Suzuki RM250 prosze o pomoc

Post autor: buli » pt, 24 paź 2008, 10:03

a wiec tak wyczyscilem cazly gaznik ,wymylem dokladnie filter powietrza, no i pokazał sie nastepny problem przy probie odpalenia moto nawet nie zagadalo sprawdzilem swiece i sie okazalo ze nie ma iskry tzn.jest ale na 10 kopniec pokazala sie ze 2 razy swieca raczej jest w pozadku bo sprawdzalem to na 3 swiecach i to samo wiec co moze byc tego przyczyna zaplon mam motoplat

michal_dh
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 207
Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
Motocykl: SX 250, CBR 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zamość
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z Suzuki RM250 prosze o pomoc

Post autor: michal_dh » pt, 24 paź 2008, 16:27

Albo kabel wysokiego napiecia albo fajka. Albo najgorsze czyli modul badz cewka.
KTM SX 250 2008r

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z Suzuki RM250 prosze o pomoc

Post autor: plazgut » pt, 24 paź 2008, 17:00

sprawdź czy ci nie ścięło klina na megnecie
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

michal_dh
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 207
Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
Motocykl: SX 250, CBR 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zamość
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z Suzuki RM250 prosze o pomoc

Post autor: michal_dh » pt, 24 paź 2008, 17:37

plazgut pisze:sprawdź czy ci nie ścięło klina na megnecie
Z tego co pamietam to jak zetnie Ci klin to iskra bedzie ;) Tylko nie w tym momencie co potrzeba.
KTM SX 250 2008r

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z Suzuki RM250 prosze o pomoc

Post autor: plazgut » pt, 24 paź 2008, 18:36

Racja. Nie doczytalem akurat, że iskra zniknela ;) Ale mozliwe jest, choć mało prawdopodobne, że magneto będzie się ślizgac po wale, a więc i iskra bedzie sie pokazywac raz na jakis czas. Osobiscie takiego przypadku nie znam, teoretycznie jednak jest możliwy.
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

Autor tematu
buli
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: pt, 1 sie 2008, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z Suzuki RM250 prosze o pomoc

Post autor: buli » pt, 24 paź 2008, 21:03

dzieki za wszysktie podpowiedzi narazi dzisiaj dalem znajomkowi do roboty co nie co sie na tym chlopak zna wiec jutri=o powinienem cos wiedziec jak bede wiedzial co sie stalo to jutro sie odezwe i napisze co jes pięć

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z Suzuki RM250 prosze o pomoc

Post autor: piotrgurski » sob, 25 paź 2008, 00:21

michal_dh z całym szacunkiem stary ale pisanie postów typu albo kabel albo cewka albo moduł albo to albo tamto kompletnie nic nie wnoszą bo wymieniłeś cały układ zapłonowy praktycznie bez sensu. Jak masz coś do powiedzenia to napisz lepiej jak to sprawdzić, czym charakteryzuje się dana usterka i co nadaje się do wymiany a co do naprawy jeżeli nie wiesz to nie pisz. Chłopak ma kłopot i piszą tacy jak Ty kompletne nic :evil: przez co naprawdę dobrzy mechanicy wogule się nie wypowiadają bo i po co? Żaden z nich poprostu nie ma ochoty wdawać się w bezsensowne dyskusje, a za rady typu zatkać wężyk czy coś tam to wogule nie wiadomo śmiać się czy płakać.ŻENADA :!: :axe:
Kieruje tego posta do tych co postępują podobnie dlatego że przez takie bzdury cierpią niewinni :roll: Nie daleko szukać patrząc na siebie i swój problem gdyby nie to że znam z tąd osobiście paru naprawde dobrych mechaników i PW to naprawde miałbym problem na szczęście wiedziałem kogo poprosić o pomoc ale nie wszyscy to wiedzą i oni właśnie cierpią za puste posty których czytać się nie chce bo czasami to naprawde aż wstyd za to co jest pisane na Motox.
Pozdro dla znachorów Fifi :finga:
ADV/Adventure

michal_dh
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 207
Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
Motocykl: SX 250, CBR 600
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zamość
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z Suzuki RM250 prosze o pomoc

Post autor: michal_dh » sob, 25 paź 2008, 10:44

fifi pisze:michal_dh z całym szacunkiem stary ale pisanie postów typu albo kabel albo cewka albo moduł albo to albo tamto kompletnie nic nie wnoszą bo wymieniłeś cały układ zapłonowy praktycznie bez sensu. Jak masz coś do powiedzenia to napisz lepiej jak to sprawdzić, czym charakteryzuje się dana usterka i co nadaje się do wymiany a co do naprawy jeżeli nie wiesz to nie pisz. Chłopak ma kłopot i piszą tacy jak Ty kompletne nic :evil: przez co naprawdę dobrzy mechanicy wogule się nie wypowiadają bo i po co? Żaden z nich poprostu nie ma ochoty wdawać się w bezsensowne dyskusje, a za rady typu zatkać wężyk czy coś tam to wogule nie wiadomo śmiać się czy płakać.ŻENADA :!: :axe:
Kieruje tego posta do tych co postępują podobnie dlatego że przez takie bzdury cierpią niewinni :roll: Nie daleko szukać patrząc na siebie i swój problem gdyby nie to że znam z tąd osobiście paru naprawde dobrych mechaników i PW to naprawde miałbym problem na szczęście wiedziałem kogo poprosić o pomoc ale nie wszyscy to wiedzą i oni właśnie cierpią za puste posty których czytać się nie chce bo czasami to naprawde aż wstyd za to co jest pisane na Motox.
Pozdro dla znachorów Fifi :finga:
Nie no fifi ja do Twojej osoby nic nie mam. Mam dla Ciebie szacunek za pewna rzecz co zrobiles. Ale w tym momencie troche mnie uraziles. Racja za jakis czas nie bedzie mi sie chcialo wypowiadac jak mnie bedzie ktos jechal i mowil ze nic nie wiem i nie umiem bo sie ucze dla siebie i dla wlasnej satysfakcji a teraz chcialem tylko pomoc. Rozumiem ze jestes 10 lat starszy ale to nie znaczy ze chlopak 10 lat mlodszy jest groszy czy cos... No i to jest prawda najlepiej sie nie wdawac bezsensowne dyskusje i siedziec cicho bo takie sa walsnie konsekwencje. Napisalem mozliwe przyczyny braku iskry z mysla ze ten chlopak choc troche ma jakies pojecie.. Modulu sam nie sprawdzi. Cewki tez niebardzo bo pomiar domowym. miernikiem jest niedokladny. Kabel sprawdzi sam miernikiem ustawionym na ohmach.
KTM SX 250 2008r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”