biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 207
- Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
- Motocykl: SX 250, CBR 600
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zamość
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania
Wytrzymac wytrzymaja ale ja zawsze daje dla wlasnej pewnosci
KTM SX 250 2008r
-
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
- Motocykl: Suzuki RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Orzesze
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania
Wg. mnie w ten sposob uszczelki traca w pewnym sensie swoje wlasciwosci i osobiscie nigdy bym nie zastosowal tej "techniki". To tylko moja opinia, ktora nie koniecznie musi byc sluszna.
Ale radzil bym zlozyc to na samych uszczelkach.
Ale radzil bym zlozyc to na samych uszczelkach.
-
Autor tematukwasny
- Mistrz prostej
- Posty: 55
- Rejestracja: czw, 22 maja 2008, 14:50
- Motocykl: yzf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania
Dostałem dziś usczelki i złożyłem je na suco tzn. bez silikonu zobaczymy jak to będzie...
Ale przy okazji pojawił się jescze jeden problem tzn. gdy za mocno doręce głowicę to tłok uderza w głowice i nie da się kopnąć bo dalej nie idzie.Poprostu blokuje się .Aha za mocno tzn. jak dokręce ją placami i może bardzo delikatnie kluczem tzn tak,że nie moge odkręcić ich palcami.Czy tak powinno być? ponieważ za brdzo nie pamiętam bo były pod każdą śrubą po 2 miedziane podkładki, czy to może być wina tych podkładek.
p.s przepraszam,że z jednego tematu robie dyskusję nt. całego silnika
Ale przy okazji pojawił się jescze jeden problem tzn. gdy za mocno doręce głowicę to tłok uderza w głowice i nie da się kopnąć bo dalej nie idzie.Poprostu blokuje się .Aha za mocno tzn. jak dokręce ją placami i może bardzo delikatnie kluczem tzn tak,że nie moge odkręcić ich palcami.Czy tak powinno być? ponieważ za brdzo nie pamiętam bo były pod każdą śrubą po 2 miedziane podkładki, czy to może być wina tych podkładek.
p.s przepraszam,że z jednego tematu robie dyskusję nt. całego silnika
-
Autor tematukwasny
- Mistrz prostej
- Posty: 55
- Rejestracja: czw, 22 maja 2008, 14:50
- Motocykl: yzf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania
Widzę,że nikt nie wie w czym tkwi problem.To może zapytam tak, bo wymyśliłem coś takiego żeby pod oryginalną usczelkę wytnę usczelkę z korka(tzn. taki materiał )tak ok. 1mm i wsadze ją pod cylinder razem z oryginalną usczelką i mocno przykręce .Myślę,że cylinder trochę się podniesie tak żeby tłok nie uderzał w głowice.Jak myślicie czy takie rozwiązanie może zdać egzamin?
pozdrawiam!!!
pozdrawiam!!!
-
- Mistrz prostej
- Posty: 94
- Rejestracja: wt, 6 lis 2007, 02:42
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania
Przepraszam, ale człowieku co ty chcesz wyrzezbić? Słuchając niektórych podpowiedzi narobiłeś sobie tylko dodatkowych problemów Po wuja ktoś podpowiadał żeby zdjąć głowice skoro pisałeś że silicon był pod cylindrem , zresztą nawet ,to do skrzyni woda szła ci przez uszczelniacz pompy bo jak tam teoryzował koleś że woda pewnie z kałuży dostaje się po kablach i ścieka ze świecy no to tylko świadczy o jego bujnej wyobrazni a nie o wiedzy technicznej
Jak ci tłok może zapierać się o głowice ,prędzej zle cos złożyłeś. Ile miałeś uszczelek pod cylindrem wcześniej?
Z korka to sobie możesz ,wiesz co zrobić :butthead: a nie uszczelke .
Dam ci dobrą rade - znajdz kogoś kto sie zna trochę lepiej i niech ci to zrobi bo widze że masz raczej małe pojęcie a dodatkowo zle podpowiadają i tylko zrobisz krzywdę silnikowi zamiast go naprawić. Jak już masz to zdjęte to kup sobie tłoka i wymień.
:finga: wystarczyło wymienić tylko uszczelniacz pompy i byś zapier... a dzięki radom dobrych wujków masz remont silnika i to z problemami.
Jak ci tłok może zapierać się o głowice ,prędzej zle cos złożyłeś. Ile miałeś uszczelek pod cylindrem wcześniej?
Z korka to sobie możesz ,wiesz co zrobić :butthead: a nie uszczelke .
Dam ci dobrą rade - znajdz kogoś kto sie zna trochę lepiej i niech ci to zrobi bo widze że masz raczej małe pojęcie a dodatkowo zle podpowiadają i tylko zrobisz krzywdę silnikowi zamiast go naprawić. Jak już masz to zdjęte to kup sobie tłoka i wymień.
:finga: wystarczyło wymienić tylko uszczelniacz pompy i byś zapier... a dzięki radom dobrych wujków masz remont silnika i to z problemami.
-
Autor tematukwasny
- Mistrz prostej
- Posty: 55
- Rejestracja: czw, 22 maja 2008, 14:50
- Motocykl: yzf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania
No dobra może po części masz rację ,ale z tymi usczelniaczami pompy to raczej nie bo skąd niby jak odpalałem wizęły się bąbelki tzn. woda zaczęła się buzować ??? to chyba nie przez simeringi na pompie wodnej.
p.s a co da mi to jak zmienie tłok na nowy?
p.s a co da mi to jak zmienie tłok na nowy?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 207
- Rejestracja: pt, 3 paź 2008, 08:54
- Motocykl: SX 250, CBR 600
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zamość
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania
Lepsza kompresje. Lepiej powinien palic, lepsza praca oraz wieksza moc. Tylko czy jest sens ? Moze tamten jest jeszcze ok ? Sprawdzales jaka ma kompresje ?
KTM SX 250 2008r
-
Autor tematukwasny
- Mistrz prostej
- Posty: 55
- Rejestracja: czw, 22 maja 2008, 14:50
- Motocykl: yzf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania
Tak może i tak,ale po co mi nowy tłok skoro nie moge nawet skręcić silnika
A tak poza tym tamtem wyglądął disyć dobrze pojedyńcze ryski,ale nic wielkiego.
A tak poza tym tamtem wyglądął disyć dobrze pojedyńcze ryski,ale nic wielkiego.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
- Motocykl: Suzuki RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Orzesze
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania
No wlasnie, po co glowice sciagac, przeciez to kupa roboty jest, to cale 5minut! A poza tym Kwasny jest prorokiem i wie ze pod glowica uszczelka jest sprawna i tam nie przecieka.Po wuja ktoś podpowiadał żeby zdjąć głowice skoro pisałeś że silikon był pod cylindrem
Wiec wyglada na to, ze masz bujna wyobraznie, bo nikt wczesniej takich bajek nie pisal.bo jak tam teoryzował koleś że woda pewnie z kałuży dostaje się po kablach i ścieka ze świecy no to tylko świadczy o jego bujnej wyobrazni a nie o wiedzy technicznej
No tak, wymien, wymien, do tego jeszcze poloz nowy nicasil, co z tego ze wszystko jest sprawne, szkoda czasu za miesiac czy dwa kiedy tlok sie naprawde bedzie konczyl,znow rozbierac cylinder.Jak już masz to zdjęte to kup sobie tłoka i wymień.
To wszystko oczywiscie jest pisane z ironia i prosze tego nie traktowac powaznie.
Do Kwasnego:
Czy tlok uderza w glowice czy w swiece? Mozliwe, ze ze swiecy spadla podkladka przez co swieca jest osadzona troche nizej i tlok o nia zahacza.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 94
- Rejestracja: wt, 6 lis 2007, 02:42
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania
Bąbelki ci leciały jak w każdym pewnie ,jak woda idzie strumieniem w chłodnicę strumieniem to czasem wygląda jakby bąbelki leciały.
Woda do skrzyni dostaje się przez uszczelniacz pompy wodnej.
Skąd wiesz że tłok opiera się o głowice ? bo jest też możliwość że zle złożyłeś i pierścień stanął w kanale cylindra. No bo skoro wcześniej tłok nie dochodził do głowicy to czemu teraz miałby to robić? Dlatego pytałem ile było uszczelek pod cylindrem wcześniej. czy tylko sam silicon.
Tłok proponowałem zmienić bo pewnie troche na nim latałeś a zmienia się co 10-15 godzin więc jeśli masz wszystko na wierzchu to mniejszy problem .
Ciężko doradzać przez neta ,
Woda do skrzyni dostaje się przez uszczelniacz pompy wodnej.
Skąd wiesz że tłok opiera się o głowice ? bo jest też możliwość że zle złożyłeś i pierścień stanął w kanale cylindra. No bo skoro wcześniej tłok nie dochodził do głowicy to czemu teraz miałby to robić? Dlatego pytałem ile było uszczelek pod cylindrem wcześniej. czy tylko sam silicon.
Tłok proponowałem zmienić bo pewnie troche na nim latałeś a zmienia się co 10-15 godzin więc jeśli masz wszystko na wierzchu to mniejszy problem .
Ciężko doradzać przez neta ,
-
- Mistrz prostej
- Posty: 94
- Rejestracja: wt, 6 lis 2007, 02:42
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania
Według mnie trzeba mieć naprawdę wyobraznie żeby wymyśleć taki scenariuszHanYs pisze:Przez zle uszczelnienie woda z komor chlodniczych moze dostawac sie do cylindra, z tamtad do skrzyni korbowej, a nastepnie przez nieszczelne simmeringi na wale moze sie mieszac z olejem.
Co do wymiany tłoka mogę w ciemno się założyć że ma przejechane więcej niż 15 mth na tym tłoku. :drinkers:
A co do yz 80 to nie jestem pewien czy tam nie ma małego oringu pod deklem sprzęgła i czy tam czasem ta woda nie idzie. Pisał ktoś już o tym w tym temacie.
Podkładka świecy jak hanys pisze to może być to ,chociaż raczej ona nie spada bo ciężko ją nawet zdjąć.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
- Motocykl: Suzuki RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Orzesze
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania
Nieszczelne (zuzyte) simmeringi na wale to czesty przypadek, a jesli pojdzie uszczelka pod glowica lub pod cylindrem, mozesz byc pewny ze plyn dostanie sie do skrzyni korbowej, wiec taki przypadek jest bardzo prawdopodobny.
Co do tloka, nie wszyscy wymieniaja tlok co 10-15mth jak pisze w serwisowce. Niektorzy jezdza nawet po 30-40mth. Kwasny wie ile tlok juz przezyl i sadze ze wie tez kiedy przyjdzie czas na wymiane, wiec podpowiadanie zeby wymienic cos bo CHYBA juz jest pora, jest nie na miejscu.
Oring pod deklem sprzegla rzeczywiscie moze przepuszczac wode z zewnatrz, ale Kwasny pisal, ze ubywa takze plynu z chlodnicy, wiec nie widze zwiazku. Chyba ze dopadly go dwie osobne "przypadlosci" w jednym czasie. Sciagniecie dekla i sprawdzenia oringa zajmuje doslownie 3 minuty, wiec to nie problem.
Motor jak sie domyslam stal kilka dni rozebrany w garazu ze wzgledu na uszczelki, a wiadomo jak to jest w tym czasie, wszystkie czesci sie walaja, wiec i podkladka, chociaz ciezko ja zdjac mogla spasc ze swiecy.
Co do tloka, nie wszyscy wymieniaja tlok co 10-15mth jak pisze w serwisowce. Niektorzy jezdza nawet po 30-40mth. Kwasny wie ile tlok juz przezyl i sadze ze wie tez kiedy przyjdzie czas na wymiane, wiec podpowiadanie zeby wymienic cos bo CHYBA juz jest pora, jest nie na miejscu.
Oring pod deklem sprzegla rzeczywiscie moze przepuszczac wode z zewnatrz, ale Kwasny pisal, ze ubywa takze plynu z chlodnicy, wiec nie widze zwiazku. Chyba ze dopadly go dwie osobne "przypadlosci" w jednym czasie. Sciagniecie dekla i sprawdzenia oringa zajmuje doslownie 3 minuty, wiec to nie problem.
Motor jak sie domyslam stal kilka dni rozebrany w garazu ze wzgledu na uszczelki, a wiadomo jak to jest w tym czasie, wszystkie czesci sie walaja, wiec i podkladka, chociaz ciezko ja zdjac mogla spasc ze swiecy.