biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
kwasny
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: czw, 22 maja 2008, 14:50
Motocykl: yzf 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Post autor: kwasny » sob, 25 paź 2008, 19:54

Narzeszcie po długich oczekiwaniach wszyscy czekają na rozwiązanie tej zagadki :D Otóź konkurs wygrywa hanys .Szkoda tylko ,że nie przewidziane były nagrody,ale może kiedyś :D Ale za to masz coś lepszego.A co? moją wdzięcznośc :lol:
Więc nie będe zanudzał. Wszyscy śmiali się z tej historyjki z usczelką pod głowicą,ale ona okazała się przyczyną :)
A co do tłoka zahaczającego o głowice no to nie wiem dlaczego tak jest,ale zrobiłem tak że docięłem 2 usczelki korkowe(2x1mm) pod cylinder i dałem do tego oryginalną.Skręciłem to mocno i zobaczymy ile pochodzi(lubie takie prowizoryczne rozwiązania :rolleyes: ).Ale i tak niedługo będe pewnie zmieniał tłok to coś się z tym zrobi
,zostawiłem go teraz w spokoju,bo wbrew oczekiwaniom wyglądał całkiem dobrze.Bąbelki z chlodnicy zniknęły(wbrew temu co ktoś mówił nie były to jakieś małe bąbelki tylko porządne buzowanie).Moto odrazu dostał obrotów i nie gaśnie jak puści się manetkę oraz zniknęła zasłona dymna :mrgreen:

p.s z tym tłokiem to nie problem świecy tylko coś za wysoko wychodził z cylindra.Ale chyba jest ok.Wcześniej nie było tego problemu, ponieważ było tam pełno silikonu.

pozdrawiam i dzięki wszystkim za wypowiedzi

2T
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 94
Rejestracja: wt, 6 lis 2007, 02:42
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Post autor: 2T » ndz, 26 paź 2008, 01:25

Jak sie czyta o rzezbieniu to az sie nie chce pisac nic na tym forum.
Co 40 mth to można w 250 wymieniać tłoka a nie w 80 ,no chyba ze są to roboczogodziny serwisowe a nie motogodziny :finga:

coobah
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: czw, 4 cze 2009, 13:07
Motocykl: to fajna rzecz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Transplantacja
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: biały olej-przyczyny,skutki zaniedbania

Post autor: coobah » sob, 29 sie 2009, 00:16

błotox pisze:zobacz czym jest napedzana pompa bo jesli jest tak ja w suzuki ze pompa jest przedluzeniem walu sprawdz czy nie masz luzu na wale bo jesli bedzie luz na wale na nic nowy uszczelniacz.
Zauwazylem kawke z mleczkiem jak zmienialem dzis olej i po lekturze paru watkow w temacie mam kilka pytan.

Czy moge nioskowac, iz jesli plyn w skrzyni jest, a moto nie kopci i nie puszcza baniek przy kopaniu, to raczej jest to tylko uszczelniacz na pompie?

Jaki sa inne pompy niz te, ktore sa "przedluzeniem walu"? Czy chodzi tylko o dwie zebatki na wale i walku wirnika pomki?
Czy w pojawieniu sie "wody" w oleju moze miec swoj udzial uzyta drugi raz uszczelka pod ta duza (druga) oslona od strony sprzegla?
Czy bede musial odkrecas sorzeglo aby zdjac owa "druga" kape i dostac sie to uszczelniacza/lozyska pompy?

Nie wiem czy sobie teraz czegos nie wkrecam, a wczesniej poprostu nie zauwazalem, ale dzis jak "lekko kopalem" reka silnik trzymajac jednoczesnie schylona glowe ogladajac zawartosc chlodnicy w pewnych momentach skoku tloka slyszalem delikatne, ciche "psssss".
To normalne czy raczej nie i wtedy wskazywaloby na np. uszczelke pod cylindrem, ktora to rowniez zostala ostatnio poraz drugi (bez silikonu, ale wygladala zdrowo) uzyta podczas wymiany tloka?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”