tłok - dlaczego takie przetarcia ?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: wt, 8 gru 2009, 22:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tłok - dlaczego takie przetarcia ?
witam
sorki ze tak sie podepnę do tematu.. mam RM 125 z98r. mam podobny problem tylko wiem ze przyczyna bylo zbyt ciasne spasowanie tloka z cylindrem..
w czechach zrobili nowy nikasil 53.97 i wsadzili tlok prox sel. B 53.95.. po 20 mh tlok wyglada strasznie :
nikasil jest troche porysowany ale wymiar ma 53,97 w kazdym miejscu..
nikt nie robi tlokow 53,92/93.. najmnejszy to chyba prox sel. A 53.94. czy taie spasowanie .03mm luzu nie jest za małe dla RMki 125? jak ktoś tak spasował i jeździł to prosze o info..
moge tez wyslac tlok z cylindrem do takiej firmy "legro".. mogą dorobic tłok ale sam nie wiem jak z jakością moze być.. podobno robią dla wyczynowych motocykli ale..
pozdrawiam
sorki ze tak sie podepnę do tematu.. mam RM 125 z98r. mam podobny problem tylko wiem ze przyczyna bylo zbyt ciasne spasowanie tloka z cylindrem..
w czechach zrobili nowy nikasil 53.97 i wsadzili tlok prox sel. B 53.95.. po 20 mh tlok wyglada strasznie :
nikasil jest troche porysowany ale wymiar ma 53,97 w kazdym miejscu..
nikt nie robi tlokow 53,92/93.. najmnejszy to chyba prox sel. A 53.94. czy taie spasowanie .03mm luzu nie jest za małe dla RMki 125? jak ktoś tak spasował i jeździł to prosze o info..
moge tez wyslac tlok z cylindrem do takiej firmy "legro".. mogą dorobic tłok ale sam nie wiem jak z jakością moze być.. podobno robią dla wyczynowych motocykli ale..
pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 194
- Rejestracja: czw, 2 paź 2008, 17:58
- Motocykl: Zx6r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tłok - dlaczego takie przetarcia ?
Też miałem podobny tłok jak wyżej , po 15 minutowej jeździe(nówka). Okazało się ze łożyska na wale rozleciały się a opiłki go tak zmasakrowały ^^
Import motocykli z Danii ! Pewne motocykle z pewną historią na zamówienie ! Duzo czesci zamiennych oraz gratisy.Tel 0048 514 245 135 www.moto-cross.eu < szukasz motocykla ? wypełnij formularz-sprowadzimy go dla Ciebie ! bez zaliczek, bez wpłat !
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tłok - dlaczego takie przetarcia ?
Pierwszy raz słyszę, żeby robiło się nicasil na średnicę 53,97. Masz zbyt ciasno spasowany tłok kolego kamilos22. Pozostaje wstawienie tego ProX'a sel. A i robienie bogatej mieszanki. Ewentualnie przeszlifowanie troszkę tej warstwy, ale to niech koledzy się wypowiedzą. Przy normalnej eksploatacji (nicasil), czyli dbanie o filtr powietrza, mieszanka 30:1, pasowanie 0,05mm nie ma prawa się nic dziać przez około 25mth. Wstawienie tulei powoduje takie właśnie problemy. Żeliwo można pchać, ale do niewysilonych silników. Kadela, jaką mieszankę robiłeś? Twój tłok jak i cylinder jest wyraźnie przytarty. Pochwal się jakie było to pasowanie. gimp dobrze mówi. Na Twoim miejscu zrobiłbym szlif i wymienił tłok. Tak jeździć nie można, bo jeszcze Ci silnik w locie stanie.
PS. Wydaje się mnie, że nadchodzi era tulejowanych cylindrów w wyczynowych motocyklach. Nie dobrze, nie dobrze
PS. Wydaje się mnie, że nadchodzi era tulejowanych cylindrów w wyczynowych motocyklach. Nie dobrze, nie dobrze
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1040
- Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
- Motocykl: Różnie to bywa.
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tłok - dlaczego takie przetarcia ?
Tłok raczej wygląda jak by zassał kilo piachu, chociaż 0.03 to raczej za ciasne pasowanie ,z reguły pasuje się na 0.04-0.06
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: tłok - dlaczego takie przetarcia ?
To wszystko prawda , wyraźnie za ciasno spasowany bo nawet po stronie ssania przytarł sie a tam zawsze jest chłodno od świerzej mieszankigimp pisze:Moim zdaniem mogły być dwie przyczyny usterki. 1- zbyt ciasne spasowanie zestawu tłok cylinder i nie należyte jego dotarcie 2- za uboga mieszanka paliwowa i zagonienie silnika w trakcie docierania
Ale to tylko moja wersja, jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Włascicielem warsztatu jest Pan Piotr Woryna ale usługe wykonał może jakiś pracownik a jesli nawet to spakuj wszystko w jedną paczke i odeślij niech on oceni. Tłok widać ze prawidłowy vertex 53,93kadela pisze:pasowanie raczej odpada bo robił to Piotr Woryna z Katowic , gośc zna się na rzeczy ...
to nie ma znaczenia ze jest nowy , jest zatarty i nie nadaje sie do dalszej eksploatacji .jaki olej był lany do benzyny, jaka benzyna , ile oleju -stosunek ?kadela pisze:. .Mówię że tłok jest praktycznie nowy , ma kilka mth , nie będzie przeszkadzać to w dalszym jego użytkowaniu ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 330
- Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
- Motocykl: Honda CRF450r .05r
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tłok - dlaczego takie przetarcia ?
Miałem podobnie w kacie 300 mimo tego że zawór przeszlifowałem ok 2,5 mm tylko że u mnie zakleszczyło pierścienie i był o wiele gorzej porysowany z kilku stron w tym od zaworu wydechowego właśnie na tych dziurkach od smarowania . Co zrobiłem ?? Wyjąłem tłok , pilniczkiem odblokowałem pierścienie by chodziły jak należy po wielu przemyśleniach założyłem tłok z powrotem hulałem na nim jakieś 20mth i hula do dziś u mojego dobrego przyjaciela którego poinformowałem jaką historię miał kat . Cylinder był wtedy po nowym nikasilu , nowy tłok wiseco i tak nic nie dało że jeździłem rekraacyjnie po polnych drogach . Tłok stanął po niecałych 2 bakach benzyny .
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tłok - dlaczego takie przetarcia ?
Czy naprawdę nie daje wam do myślenia fakt że zwykle po tulejowaniu w takich silnikach dzieją się jakieś cyry? oczywiście zaraz napiszecie że u kumpla moto na tulei lata już kupę czasu ale czy nie sądzicie że producent dając nicasil miał do tego jakieś powody? Kolejna sprawa to pasowanie, jeśli już wstawiacie tuleje to pamiętajcie że nie można pasować do niej tłoka jak do nicasilu bo tuleja ma inną rozszerzalność cieplną. Ogólnie temat z gatunku "poprawianie producenta" : "ot durne japiszony nicasilu im się zachciało toż to nasz swojska tuleja bedzie najlepsza do tego "tłoka" się ręcznie przy szlifuje papierem ściernym i bedzie dobrze, toż te silniki kręco sie ledwo do 11tyś. obr/min. , Juśku! daj no młoteczek, ten malutki pięcio kilowy bo mnie magneto nie chce zleść ze wału i trza jemu zadać pokuty... a i przecinaka mnie podaj bo bez niego jak bez ręki...., oż..... choliera rozpadło się a ja ledwo stuknoł.... Juśku!.. napisz no na forum co trza tera zrobić bo młotkiem nie idzie już uderzyć w to co zostało niech co wymyślo te mondrale... a i zapytaj czy magneta od fumy by nie przypasował.... , no i patrz pan jakie te japiszony durne takie gówno robio ledwie stukniesz i już kłopotu narobili.. psia jego mać".kadela pisze:Ale to nie był szlif , tylko nowa tuleja.
Pozdrawiam
-
- Stewart? Zmienia mi opony!
- Posty: 1168
- Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
- Motocykl: EXC 400 '12
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tłok - dlaczego takie przetarcia ?
Popieram ghollum'a. Jak to już napisałem we wcześniejszym poście: "Żeliwo można pchać, ale do niewysilonych silników." Polski Motocross jak na razie nie rozwija się w tym kierunku, w którym powinien. Oczywiście nie we wszystkich przypadkach. Bardzo cenie kilku chłopaków z Tego forum za to co robią. Wszystkich nie wymienię, ale chociaż kilku: Wlodi_WLD, enduroguy, Jony, mx563, bulamoto, amator.... Są to osoby bardzo związane z Motocrossem, mają własne serwisy, sprowadzają części i motocykle ale przede wszystkim dobrze jeżdżą i nie walą "fuszerki"'. Zachowania typu wstawianie tulei, tłuczenie jednego tłoka po 40mth, czy jeżdżenie na tym samym łańcuchu "puki" nie strzeli i nie uszkodzi karteru pozostawiam bez komentarza. Pozdrawiam.
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"
-
- Mistrz prostej
- Posty: 61
- Rejestracja: pt, 31 paź 2008, 16:29
- Motocykl: kxf 250 cbr 600
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Pszczyna
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: tłok - dlaczego takie przetarcia ?
co racja to racjaMateusz_MX pisze:Wszystkich nie wymienię, ale chociaż kilku: Wlodi_WLD, enduroguy, Jony, mx563, bulamoto, amator....
Brawa dla tego PanaMateusz_MX pisze: Zachowania typu wstawianie tulei, tłuczenie jednego tłoka po 40mth, czy jeżdżenie na tym samym łańcuchu "puki" nie strzeli i nie uszkodzi karteru pozostawiam bez komentarza.
--> Gravity Pszczyna <--
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
- Motocykl: co miesiac inny ;)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: tłok - dlaczego takie przetarcia ?
witam
jesli chodzi o moje zdanie....
po pierwsze sprawdz stan dyfuzora czy nie jest powgniatany.... bo rezonans dzwiekowy powstajacy w zagniecionym dyfuzorze czesto powoduje pekniecie slupka tuleji lub nicasilu na oknie wydechowym (najczesciej jak jest dzielone) lub pekniecie tloka w skrajnych wypadkach
po 1 na jakim oleju jezdziles i jaka mieszanka
po drugie czy wymieniles lozysko gornego sworznia po tulejowaniu
po 3 cylindry ze szlifu i tuleji sa zwykle odsylane nie dokladnie wyczyszczone
mozliwe ze przed zalozeniem niedokladnie wyplukales opilki pozostale w fazie obrobki tuleji i zaworu
twoj tlok wyklada ewidentnie jakby dostaly sie jakies ciala obce do cylindra lub jakby zaczelo go wantowac (łozyska korbowodu slabe lub lozyska na wale)
jakiej firmy byl ten tlok w jakim sprzecie i ktory rocznik
jesli chodzi o moje zdanie....
po pierwsze sprawdz stan dyfuzora czy nie jest powgniatany.... bo rezonans dzwiekowy powstajacy w zagniecionym dyfuzorze czesto powoduje pekniecie slupka tuleji lub nicasilu na oknie wydechowym (najczesciej jak jest dzielone) lub pekniecie tloka w skrajnych wypadkach
po 1 na jakim oleju jezdziles i jaka mieszanka
po drugie czy wymieniles lozysko gornego sworznia po tulejowaniu
po 3 cylindry ze szlifu i tuleji sa zwykle odsylane nie dokladnie wyczyszczone
mozliwe ze przed zalozeniem niedokladnie wyplukales opilki pozostale w fazie obrobki tuleji i zaworu
twoj tlok wyklada ewidentnie jakby dostaly sie jakies ciala obce do cylindra lub jakby zaczelo go wantowac (łozyska korbowodu slabe lub lozyska na wale)
jakiej firmy byl ten tlok w jakim sprzecie i ktory rocznik
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: tłok - dlaczego takie przetarcia ?
On już nie odpowie na te pytania bo musiałby sklamać :^o wcześniej juz podobnie pytaliśmy i bez echa. Sprzęt to yz125/00,tłok nominał vertex.motocyklecross pisze:witam
po 1 na jakim oleju jezdziles i jaka mieszanka
jakiej firmy byl ten tlok w jakim sprzecie i ktory rocznik