Problemy z odpaleniem
-
Autor tematuHanYs
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
- Motocykl: Suzuki RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Orzesze
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Problemy z odpaleniem
Witam
Mam problem z moja RM'ka 250. Otoz bardzo ciezko zapalic go na kopa, zarowno przy zimnym jak i cieplym silniku. Czasami po odpaleniu go, jestem tak zmeczony, ze nie mam juz ochoty na jazde. Jakies rady co sprawdzic, ustawic lub naprawic by bestie mozna bylo w miare latwo "kopnac"?
Moto to oczywiscie Suzuki RM 250 2001r.
Mam problem z moja RM'ka 250. Otoz bardzo ciezko zapalic go na kopa, zarowno przy zimnym jak i cieplym silniku. Czasami po odpaleniu go, jestem tak zmeczony, ze nie mam juz ochoty na jazde. Jakies rady co sprawdzic, ustawic lub naprawic by bestie mozna bylo w miare latwo "kopnac"?
Moto to oczywiscie Suzuki RM 250 2001r.
-
Autor tematuHanYs
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
- Motocykl: Suzuki RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Orzesze
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problemy z odpaleniem
Wiec problem to zle dopasowany tlok do cylindra? Tlok byl wymieniany przez poprzedniego wlasciciela po polowie sierpnia, wiec mysle, ze lepiej narazie sie troche pomeczyc przy odpalaniu niz niepotrzebnie wymieniac dobry (zalezy jak to rozumiec) tloczek. Najwidoczniej nie zmierzyl dokladnie przed zalozeniem. Jakie moga byc skutki zbyt malego luzu? Bo kompresja rzeczywiscie jest duza...
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problemy z odpaleniem
No jeśli masz pewność 100% że właściciel poprzedni wymienił tłok to najpierw zrób coś innego. Jeśli masz duże doświadczenie to pewnie wiesz jak ciężko powinna 250 się kopać. Jeśli nie spytaj kogoś kto ma duże doświadczenie czy czasem kompresja nie zachowuje się normalnie. Jeśli powie że rzeczywiście za ciężko to trzeba szukać. Możliwe że tłok jest za ciasny ale wtedy po rozgrzaniu byłoby duże prawdopodobieństwo że by się zatarł, a jeśli juz na nim jezdziłeś to napewno już nie jest za ciasny. MOże to coś innego-przytarta korba albo łożysko na wale-chociaż to byś usłyszał.
-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problemy z odpaleniem
Hanys a na 100% tłok był wymieniany czy tylko tak poprzedni właściciel mówił? Bo to jest duża różnica. Ja bym zdjął cylinder i pomierzył tłok i cylek (2godziny roboty na spokojnie). Sprawdź membranę może jest popękana.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 94
- Rejestracja: sob, 1 gru 2007, 16:28
- Motocykl: brak:(
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- Mistrz prostej
- Posty: 68
- Rejestracja: pt, 1 sie 2008, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problemy z odpaleniem
a no popych pali normalnie?? ja mialem identycznmie tez w rm 250 okazalo sie ze trzeba troszke bylo opóznic jej zaplon no i nauka koppania tego motocykla u mnie to tez inna sprawa mojego nie odpalisz normalnie lekko tylko trzeba z góry udezyc w kopke z siła wtedy pali bez problemu u mnie tak ciezko palila bo mialem motoplat zaplon ale po dwóch dniach nauki kopania i cofnieciu zaplonu nie mam zadnego problemu pali mi teraz od pierwszego pozdrawiam
-
Autor tematuHanYs
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
- Motocykl: Suzuki RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Orzesze
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problemy z odpaleniem
Po kilku godzinach jazdy, wydaje mi sie, ze kompresja odrobine spadla, i pali oraz kopie sie go latwiej. Moze to kwestia wyuczenia jak kopac oraz dotarcia tloka...spytaj kogoś kto ma duże doświadczenie czy czasem kompresja nie zachowuje się normalnie
Ogolnie juz nie mam az tak wielkich problemow z paleniem go na kope.
Nawet nie wymawiaj tych slow ;].MOże to coś innego-przytarta korba albo łożysko na wale
Pokazywal pudelko z tloka oraz rachunek, sa to jakies tam dowody...Hanys a na 100% tłok był wymieniany czy tylko tak poprzedni właściciel mówił?
O jaka membrane chodzi, jesli mozna zapytac?Sprawdź membranę może jest popękana.
Jakos jeszcze nie mialem okazji brac go na popych. Wolalem kopac do skutku, by przynajmniej wyuczyc sie jak kopac.a no popych pali normalnie??
Dodam, ze jak rozgrzeje troche maszyne, to przy wolnych obrotach silnik chodzi nierowno. Tak jakby samo mu gazuje delikatnie. Ma to jakis zwiazek z tym? Ew. jak sie tego malego problemu pozbyc?
-
Autor tematuHanYs
- Mistrz prostej
- Posty: 69
- Rejestracja: śr, 20 sie 2008, 23:51
- Motocykl: Suzuki RM 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Orzesze
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problemy z odpaleniem
Wreszcie znalazlem troche wolnego czasu i wyczyscilem gaznik. Wlasciwie to nie bylo czego czyscic. W gazniku nie bylo ani ziarenka piachu czy innego brudu.
Co do regulacji gaznika, jak zrobic to dobrze? Jakies wskazowki?
Pytanie dodatkowe:
Czy po mocniejszym przechyleniu maszyny na bok, powinna sie ona zalewac? Zawsze jak zalicze glebe musze go czasami dosc dlugo kopac zeby zabral.
Co do regulacji gaznika, jak zrobic to dobrze? Jakies wskazowki?
Pytanie dodatkowe:
Czy po mocniejszym przechyleniu maszyny na bok, powinna sie ona zalewac? Zawsze jak zalicze glebe musze go czasami dosc dlugo kopac zeby zabral.