Problem z Yz 426

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
urbi4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 10 sie 2008, 19:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem z Yz 426

Post autor: urbi4 » pt, 5 wrz 2008, 21:05

Witam na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie jestem zbyt dobrze obeznany z mechaniką więc z góry przepraszam za nie fachowe słownictwo. Mam problem ze swoją Yamahą Yz 426 (2001 lu 2002 rok)a mianowicie,przyjechałem z jazdy motorem i wszystko było ok. Na drugi dzień chcę odpalić motor, pierwsze trzy kopniaki i kopaijka blokuje w połowie ale biorąc pod uwagę że to yz 426 to nic dziwnego, bowiem nie znam jeszcze dobrze procedury odpalania więc już się tak zdarzało. Następne kopniaki poszły zbyt prosto , motor daje się kopać bez dekompresora i nie stawia zbyt dużych oporów, domyśliłem się, że coś z kompresją. Wiem że już były podobne posty i wszyscy stawiają na pęknięty pierścień, ale uważam, że to nie to ( dekompresator raczej też wykluczam chodzi ok). Czy możliwe, że coś się stało z zaworami. Zdjąłem klawiaturę, zmierzyłem luzy na trzech jest około 0,15 a na zaworze przy którym jest dekompresator 0,25. Zauważyłem również jedną rzecz po zdjęcia rury wydechowej z cylindra zauważyłem że bez względu na to które zawory są zamknięte cały czas spod któregoś zaworu wydechowego wydobywa się powietrze. Z tego wnioskuje, że pewnie coś się stało z którymś zaworem wydechowym. Uważacie, że to może być to. Proszę o pomoc i opnie co się mogło stać, co było tego przyczyną i ile to może kosztować.

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z Yz 426

Post autor: kubamtx » ndz, 7 wrz 2008, 00:32

Prawdopodobnie któryś zawór jest zgięty lekko lub ma bardzo zniszczoną przylgnię lub blokuje go w prowadnicy tylko czasami.
Jeśli nie znasz dobrze procedury startowej 426 to moze ci byc cieżko go wogóle odpalić i niekoniecznie może być to wina tego o czym mówisz. Może słyszysz powietrze przelatujące między pierścieniami a nie wydobywające się z wydechu. MOże wszystko jest ok.
Jeśli dopuszczasz taka możliwość że wszystko jest ok i nie jesteś pewny swoich przypuszczeń to:
Zmień świece
pochyl motor na odkreconym kraniku tak mocno az poleci paliwo z rurek pod gaźnikiem
włącz ssanie
kopnij dwa razy na dekompresorze
ustaw kopke w pozycji na kompresji
naciśnij dekompresor i przesun kopniak o 2cm
puść dekompresor i mocno kopnij.

Autor tematu
urbi4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 10 sie 2008, 19:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z Yz 426

Post autor: urbi4 » ndz, 7 wrz 2008, 09:42

Dzięki kolego za pomoc. Z motorem na pewno jest coś nie tak ponieważ daje się swobodnie kopać bez dekompresatora i o dziwo na zimnym pali od pierwszego kopa tylko nie mam mocy i jak zgaśnie to już nie da się go odpalić dopóki nie ostygnie. I jeszcze jedno z tłumika daje ogniem. Trochę rozmawiałem z ludźmi i mówią, że pewnie coś z którymś zaworem. Na pierścienie i tłok raczej bym nie stawiał ponieważ nie dawno był remontowany silnik i przecież przyjechałem nim i wszystko było dobrze, nie sądzę żeby przy odpalaniu mogły pęknąć pierścienie.

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z Yz 426

Post autor: kubamtx » ndz, 7 wrz 2008, 11:52

Jeśli odpali na zimnym i strzela z rury to rzeczywiscie moze być to nieszczelny zawór. Proponuje zdjąć głowicę i wszystko sprawdzić. Jeśli jet to rocznik do 2000 to masz stalowe zawory i zrobisz to tanio, a jeśli 2001 lub 2002 to masz tytan i musisz albo kupic zawory tytanowe albo stalowe razem ze sprezynami itp. Najlepiej ze stanów.

Autor tematu
urbi4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 10 sie 2008, 19:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z Yz 426

Post autor: urbi4 » ndz, 7 wrz 2008, 12:02

Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie, jeżdżę od nie dawna na crossie ale już udało mi się zauważyć, że niestety sprzęt bardzo szybko się eksploatuje i naprawy są dość kosztowne. Słyszałem, że enduro mają zdecydowanie trwalsze silniki, może moglibyście mi doradzić jakiś model enduro który nie byłby za ciężki. Dodam, że nie jeżdżę po torach tylko raczej po lasach żwirowniach ewentualnie trochę skakaczę. Nie wiem czy da rade zaadoptować jakieś enduro do moich oczekiwań, ale warto zapytać.

Aktualnie jeżdżę Yamahą YZ 426 może inne motocykle crossowe mają wytrzymalsze silniki.

Chętnie przeczytam każdą opinię.

Pozdrawiam.

Autor tematu
urbi4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 10 sie 2008, 19:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z Yz 426

Post autor: urbi4 » ndz, 7 wrz 2008, 12:07

kubamtx serdeczne dzięki za pomoc moja Yamaha niestety ma tytany więc wiem że mnie to zaboli. Już słyszałem że można założyć stalowe zawory tylko podobnież zmniejsza to dynamikę motoru. Jeśli zdecyduję się zmienić na stalowe to wystarczy wymienić tylko jeden czy należałoby wymienić oba. Może znasz kogoś kto ściąga części ze stanów, jakieś namiary cokolwiek.

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z Yz 426

Post autor: kubamtx » ndz, 7 wrz 2008, 12:44

Ogólnie jeśli zawór ci padł to warto wymienić wszystkie bo jest duże prawdopodobieństwo szczegolnie przy tyatnowych że zaczną wszystkie pokolei siadać. Zmień wszystkie na stalowe. Nie zmniejsza to dynamiki -czuć jedynie że motor mocniej hamuje silnikiem przy odpuszczaniu gazu. Wkręcanie się na obroty jest praktycznie niezauważalnie wolniejsze.

Autor tematu
urbi4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 10 sie 2008, 19:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z Yz 426

Post autor: urbi4 » ndz, 7 wrz 2008, 12:52

Dzięki

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z Yz 426

Post autor: zielorz » pt, 12 wrz 2008, 16:04

Jeśli dekompresator chodzi za lekko to raczej podwiesił ci się właśnie ten zawór od deko. Miałem tak w tym roku, musisz to rozebrać, przeczyścić i naoliwić i będzie dobrze :P

Pozdrawiam

Autor tematu
urbi4
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 10 sie 2008, 19:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem z Yz 426

Post autor: urbi4 » pn, 15 wrz 2008, 20:02

Właśnie byłem u mechanika i wszystko jasne, rozrząd przeskoczył ale cudem nic się nie stało. Dzięki za POMOC

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z Yz 426

Post autor: zielorz » pn, 15 wrz 2008, 21:03

No bo rozrząd w yamasze jak i w hondzie i pewnie innych motocyklach też ma jakiś tam zakres tolerancji. Jak przeskoczy o jeden ząbek to bałaganu nie narobi, ale jeśli przeskoczył to coś jest już do wymiany i to w trybie pilnym.

pozdro

kubamtx
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 11:31
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Busko Zdrój/Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem z Yz 426

Post autor: kubamtx » pn, 15 wrz 2008, 22:44

A sprawdzili zębatke na wale? Jeśli łańcuch przeskoczył a napinacz i łańcuch są w dobrym stanie to masz zjechana zebatke na wale.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”