wyciek oleju spod zębatki w KTM 360

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
cross1987
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: sob, 22 mar 2008, 08:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

wyciek oleju spod zębatki w KTM 360

Post autor: cross1987 » sob, 23 sie 2008, 18:50

Siemka ,jak w temacie jest to dosyć uciążliwe poniewaz jak zostawie motor przechylony na lewą strone to sie robi ładna plama pod motorkiem (jak na prawą to prawie nic) ale denerwuje mnie to ze muszę co jazde dolewać oleju do skrzyni (jedyny plus nie musze smarować łańcucha :D ) czy jest jakaś możliwość wymienić simering spod tej zębatki zdawczej nie rozpoławiając silnika ??

Grzechu_MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
Motocykl: Na razie nie ma
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: wyciek oleju spod zębatki w KTM 360

Post autor: Grzechu_MX » sob, 23 sie 2008, 19:04

Z tego co wiem to w 360 jest tak jak u mnie.Wiec połóż moto na prawej stronie ściągnij zębatkę wydłub stary simering i wsadź nowy :)
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.

mardek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 89
Rejestracja: sob, 10 maja 2008, 13:05
Motocykl: kx 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kęty
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: wyciek oleju spod zębatki w KTM 360

Post autor: mardek » sob, 23 sie 2008, 20:11

Przy okazji... Mam kx 250 97r. i w czasie jazdy wycieka mi olej przez otwór w którym jest drążek do zmiany biegów. Dzieje się tak tylko w czasie jazdy, czy żeby zmienić tą uszczelke czy cokolwiek tam jest musze rozbierać silnik ? Może wystarczy 'wydłubać' tą starą i wsadzić nową... ? Ma ktoś pojecie ? Jeżeli ktoś u siebie miał taki problem to gdzie kupował ta częśc ? Z góry dzieki :)

Grzechu_MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 18 wrz 2007, 17:01
Motocykl: Na razie nie ma
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: wyciek oleju spod zębatki w KTM 360

Post autor: Grzechu_MX » sob, 23 sie 2008, 20:28

Zdejmij dźwignie zmiany biegów i sprawdź czy da się wyciągnąć(podejrzewam ze tak nie jestem pewny jak to jest w kawach) ja się da to wydłub stary i do sklepu z łozyskami/simerami.
Moto sprzedane, zbieram kasę na następne.

Autor tematu
cross1987
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: sob, 22 mar 2008, 08:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: wyciek oleju spod zębatki w KTM 360

Post autor: cross1987 » ndz, 24 sie 2008, 08:08

już zdejomowałem tą zębatke i nigdzie tam nie było widać żadnego simeringu tylko wystająca tuleka jak to rozbiore to zrobie fotke

Fajka
VIP
VIP
Posty: 259
Rejestracja: ndz, 1 kwie 2007, 14:11
Motocykl: HUSQVARNA TE 250 '08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Suchorze / Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: wyciek oleju spod zębatki w KTM 360

Post autor: Fajka » ndz, 24 sie 2008, 09:56

Najlepiej wyjmij tulejkę i włóż ją odwrotnie bo może była nieprwidłowo założona. Odpal moto i sprawdź. Ja np. popełniłem taki błąd u siebie i była chwilowa panika.

Autor tematu
cross1987
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: sob, 22 mar 2008, 08:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: wyciek oleju spod zębatki w KTM 360

Post autor: cross1987 » ndz, 24 sie 2008, 12:07

tylko jak ją wyjąć?? cieżko tam jakimkolwiek narzędziem podejść

plazgut
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 454
Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
Motocykl: CRF250R '06
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sulechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: wyciek oleju spod zębatki w KTM 360

Post autor: plazgut » ndz, 24 sie 2008, 12:24

Albo.cieńkimi.precyzyjnymi.szczypcami.albo.jeśli.troche
wystaje.tulejka.to.kombinerkami/szczypcami.
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek :), Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250

Autor tematu
cross1987
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: sob, 22 mar 2008, 08:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: wyciek oleju spod zębatki w KTM 360

Post autor: cross1987 » ndz, 24 sie 2008, 13:13

jeżeli twierdzicie że jest możliwe wyjęcie tej tulejki to jak tylko znajdę chwile to spróbuje sie z tym pobawić , i zaraz napisze:)

acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: wyciek oleju spod zębatki w KTM 360

Post autor: acid » ndz, 24 sie 2008, 16:45

Symering wyjmiesz z zewnątrz oblukaj czy tulejka nie przyrdzewiała i mogła przytarzeć simering , ona wystaje ze 3mm poza krawędzie simeringu więc utlenić się mogła . Jak tulejka jest lekko wyrobiona to ok jak bardzo to kup o milimetr ciaśniejszy w środku zapobiegnie to wyciekom Dostaniesz w sklepie z łożyskami simeringami w jakimś mechnicznym lub z częściami do rolnictwa
Na końcu tulejki masz wgłębienie w którym siedzi o-ring , tez jest ważny ale raczej on sie tak nie wyrabia .

Autor tematu
cross1987
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: sob, 22 mar 2008, 08:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: wyciek oleju spod zębatki w KTM 360

Post autor: cross1987 » ndz, 24 sie 2008, 20:18

z góry wielkie dzięki za tak szybki oddzew , jutro spróbuję tam zajrzeć , ale z tego co pamietam nie było żadnego śladu korozji

Autor tematu
cross1987
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 46
Rejestracja: sob, 22 mar 2008, 08:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: wyciek oleju spod zębatki w KTM 360

Post autor: cross1987 » wt, 26 sie 2008, 08:39

wczoraj wszystko rozebrałem co sie okazało że tuleka sama wyszła pod wpływem wibracji i simmering który był na około niej miał podwinięty kołniezyk dlatego mogło cieknąć i ta tuleka była prawdopodobnie źle złożona jak dzisiaj uda mi się wszystko do kupy poskładać (sprzegło jeszcze rozbierałem) to dam znać o efektach na 1 próbie po odpaleniu było sucho jednakże simmering który kupiłem kosztował 3,90gr i babka powiedziała ze to jest simering przemysłowy a nie olejowy , ciekawe ile to wytrzyma pozdro :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”