Strona 2 z 3

Re: Siadajacy prawy zawór ssący w CRF 250

: śr, 20 sie 2008, 15:18
autor: Jony
Ja na swojej CRF zrobilem 100 mth i nawet nie trzeba było luzów robic. Cały czas 0.13 wchodziło. Jak wyszła z fabryki i tak samo bylo co kazde 10 mth az dobiło do 100 mth i profilaktycznie zostały wymienione.
Ale olej byl co 10 mth zmieniany a filtr to co jazde

Re: Siadajacy prawy zawór ssący w CRF 250

: śr, 20 sie 2008, 15:53
autor: Lionix
Jony pisze:Ja na swojej CRF zrobilem 100 mth i nawet nie trzeba było luzów robic. Cały czas 0.13 wchodziło. Jak wyszła z fabryki i tak samo bylo co kazde 10 mth az dobiło do 100 mth i profilaktycznie zostały wymienione.
Ale olej byl co 10 mth zmieniany a filtr to co jazde

ale zmieniales ten filtr czy czysciles? bo sie przymierzam i ciagle mam watpliwosci... xd

Re: Siadajacy prawy zawór ssący w CRF 250

: śr, 20 sie 2008, 18:08
autor: Jony
No zmieniałem. Zakładałem drugi a brudny prałem. A potem na odwrót :D

Re: Siadajacy prawy zawór ssący w CRF 250

: śr, 20 sie 2008, 18:25
autor: squash0
Jony pisze:Ja na swojej CRF zrobilem 100 mth i nawet nie trzeba było luzów robic. Cały czas 0.13 wchodziło. Jak wyszła z fabryki i tak samo bylo co kazde 10 mth az dobiło do 100 mth i profilaktycznie zostały wymienione.
Ale olej byl co 10 mth zmieniany a filtr to co jazde
:lol: to powinneś zagrać w totka skoro masz takiego farta bo chyba trafiłeś 1 na 10 co akurat zawór nie pada (prawy ssący oczywiście) To nie jest przypadek że w więszości crf pada akurat prawy ssący zawór. I raczej nawet nie ma znaczenia czy filtr zmieniany co jazde czy co 3 jazdy bo gdyby to się działo od przeciągnięcia filtra to raczej oba zawory ssące by siadały. Jakoś w Yzf nie ma takiego problemu.
Ja też co jazda myłem filtr i nasączałem jak głupi bo czasem nawet śladu brudu nie było i co pierwsze 12 mth i luz 0,05 na prawym bo reszta w porządku ,olej zmieniłem po po pierwszych 2 mth i następnie po 10mth razem z kontrolą luzów zaworowch. I co tu ma olej i filtr do rzeczy? Jazda amatorska , żadnych zawodów ,moto nówka 2008r. Teraz mam tylko nadzieje że do końca sezonu dolata z częstszą regulacją luzu bo już widze że po 8-10 godzinach trzeba będzie regulować, bo teraz kontroluje co 5 mth. I dałem luzy na ssących w górnym przedziale tolerancji. inaczej to już po 5 mth bym musiał regulować prawy zawór. Ciekaw jestem jak szybko skończy mi się możliwość regulacji? Oby do końca sezonu dało rade jezdzić. :evil:

Re: Siadajacy prawy zawór ssący w CRF 250

: śr, 20 sie 2008, 19:44
autor: Lionix
o kurde :/ no to to mnie powoli odsuwa od CRF 250.... :x wolałbym hondziaka niz exc... xD

dobra, a takie pytanie (mam 2T wiec nie wiem)

trudno sie reguluje te zawory? da sie cos zrobic z tym padajacym zaworem?


i te 5 MTH to w ile Ci schodzą? (pytam o godziny normalne :wink: )

aha, i czy zawory da sie ustawic w garazowym zaciszu? ojciec mechanik mowi ze jak by mial narzędzia to by to zrobil, ale narazie nie mamy xD a on tera poza domem to zapytac nie moge :/

Re: Siadajacy prawy zawór ssący w CRF 250

: śr, 20 sie 2008, 21:20
autor: krzykros
Ja wlasnie jestem juz po pierwszej jezdzie po wymianie zaworów po 20mth i zobaczymy za kilka godzin czy beda luzy prawidlowe , wtedy sie okaze czy poprostu moto dostaje w dupe na piaszczystym torze i dlatego tak siadaja czy poprostu trafilem na taki egzemparz. Ale honda mimo ze ma ta wade ma ogromna zalete jesli chodzi o komfort jazdy i prowadzenie.

Re: Siadajacy prawy zawór ssący w CRF 250

: czw, 21 sie 2008, 02:31
autor: squash0
Lionix pisze:o kurde no to to mnie powoli odsuwa od CRF 250.... wolałbym hondziaka niz exc... xD
:shock: To już wolałbym ten zawór wymieniać niż władować się w EXC ,bo w CRF to tylko zawór a w EXC wszystko pada
Wcześniej liczyłem wyjeżdżony zbiornik paliwa jako 1 mth a teraz liczę jako 1,5 mth i zresztą tyle zajmuje mi wyjeżdżenie zbiornika bo liczyłem dokładnie ze stoperem to dłużej nie jeżdże na zbiorniku.
A poniżej regulacja zaworów w crf 250x ,znaczy się link do dobrej strony z opisem po angielsku niestety ,ale są fotki jak robić :mrgreen:

http://crfsonly.com/howto/crf250x/crf-v ... stment.php

Re: Siadajacy prawy zawór ssący w CRF 250

: czw, 21 sie 2008, 10:52
autor: Lionix
Ok, dzięki squash0 :)

Z tego co widzę, jest z tym trochę pieprzenia...chyba wolę w razie co oddać do mechanika sprawdzonego przez kumpla i zapłacić te 80 zł :roll: :roll: Przynajmniej będzie dobrze :D

A ja wolę Hondę niż KTM, bo bardziej mi się podoba :wink: i ma fajne biało-czerwone malowanie, które wygląda super :wink:

Tak samo z Husqvarną TE 250, koniecznie biało-czerwona :wink:

Re: Siadajacy prawy zawór ssący w CRF 250

: sob, 31 sty 2009, 17:21
autor: Orlik
Ostatni rozmawiałem z mechanikiem i ponoc na to ze te zawory sie tak rozregulowywyuja moze miec wpływ temperatura spalania paliwa....

Re: Siadajacy prawy zawór ssący w CRF 250

: sob, 21 lut 2009, 15:28
autor: tomekcrf250x
Witam! Dzis sprawdzalem luzy w mojej crf x i luz na prawym ssacym był zbyt mały. Motor ma przejecahne 19.7 mth od nowosci a jest z 2005r. I mam pytanko . Regulowac teraz luz czy odrazu wymienic ten zawór . Ktos pisał ze po załozeniu zaworów jakiejs firmy znika kłopot z regulacja , czy to prawda ?? Jesli tak to jaka to firma ?? I jeszcze chciałem zapytac o koszty takiej roboty ;) Z góry wielkei dzieki . :) :) :)

Re: Siadajacy prawy zawór ssący w CRF 250

: pn, 23 lut 2009, 20:01
autor: EDDIE
Luzy zaworowe się reguluję więc nie ma potrzeby wymiany zaworu jeśli motocykl ma przejechane dopiero 20mth.
Co do zaworów nie wymagających regulacji to nie mam pojecia :roll:

Re: Siadajacy prawy zawór ssący w CRF 250

: śr, 25 lut 2009, 19:51
autor: Orlik
Kolega moze słyszał o stalowych zaworach które wymagaja rzadszej regulacji. Wszystkie zawory trzeba regulowac predzej czy pozniej nie zaleznie od sprzeta a bynajmniej co jakis czas do nich zajrzec.
Stalowy zawór jest za to ciezszy od tytanowego co zmienia troche charakterystyke silnika zwłaszcza w 250 w 450 to jest mniej odczowalne. W crf jeden zawór tytanowy(znaczy one sa pokrywane tytanem czy jakos tak) kosztuje koło 350 zł , a stalowe juz sie zaczynaja od 100 ponoc. Nie orintuje sie co do satli bo wymieniam na tytanowe.

Poszukaj troche na forum bo było o tym tematów pare.Pozdrawiam.