problem z gażnikiem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
kdeska12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 20:05
Motocykl: Derbi Senda x-treme r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła WLKP
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

problem z gażnikiem

Post autor: kdeska12 » pn, 4 sie 2008, 21:06

Jestem tutaj nowy wieć witam wszystkich :). Od okolo miesiąca jestem posiadaczem derbi sendy x-treme r z 2003 r. Moto jest po tuningu ma wyścigowy cylinder polini 50cc, gaźnik del'ortto 21mm, cały ukł. wydechowy doppler. Gdy go kupiłem to nie sprawdzałem v-max, ale
gdy przywiozłem moto do domu okazało sie że jedzie 45 km/h :/. Zadzwoniłem do gościa który mi go sprzedał i powiedział że w motorku jest zablokowany moduł więć kupiłem wyścigowy mpduł od byłego właścicela na którym ten motorek jeździł. Jednak po zamontowaniu modułu nic sie nie zmieniło. Na jedynce to łałdnie idzie kręci sie do końca obrotów, jednak im wyżej z biegami tym czuc brak mocy, moto ma bardzo, ale to bardzo słabe odejście na wyższych biegach to silnik nie kręci mi sie do końca tak do 3/4 zakresu obrotów. W motorze cieknie mi gaźnik tak że na silniku widać kapiący olej. Właściciel powiedział że wyśle mi nowy gażnik i króciec bo króciec też nie działa na własny koszt, ale tu sie pojawia moje pytanie czy to coś da bo motor powinien leciec ponad 115km/h bo własniciel pokazywał mi duuuużo filmów z mozliwościami tego moto. Dodam że moto ma 13.5 km (mam wykresy z hamowni) Własciel zapewnia mnie że brak mocy to wina cieknącego gaźnika.
Czasami pod średnią górke to moto musze piłować na 1 lub 2 coś jest troche irytujące. Co wy o tym myślicie z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam

Awatar użytkownika
sebamx72
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 225
Rejestracja: pn, 27 sie 2007, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubawa/Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z gażnikiem

Post autor: sebamx72 » pn, 4 sie 2008, 22:03

wyscigowy cylinder 50ccm :mrgreen: dla mnie troche dziwne, moze dlatego to takie słabe, ze ma 50ccm duzy gazior, duza dysza i go zalewa.
Way of Life !

Awatar użytkownika
crossmaniak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: pt, 16 maja 2008, 16:20
Motocykl: 95' kx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Barwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z gażnikiem

Post autor: crossmaniak » pn, 4 sie 2008, 22:59

Ja bym na miesjcu kolesia zostawił do 50cc gaźnik oryginalny, ale wymieniłbym tylko dyszę na większą :wink: Gaźnik jak na 50cc zdecydowanie może okazać się za duży (18-19 jeszcze). Dobrze ten moduł masz podpięty?? Z tego co piszesz na wydechu nie może być "kagańca" bo jest tunningowy (o pewnie przelot). A co króccem co jest zle?? Moto nie ma objawów zalewania świecy?? Może wystarczy zmniejszyć dawkę paliwa... Nie chce mówić, że nie umiesz jeździc, ale latałeś już kiedyś takim sprzętem?? Ja w swojej stajni dalej mam rx'a 50 i do maszyny przywykłem od początku-wiesz o co chodzi, zero dołu i jazda dopiero od 7tys. obrotów :rolleyes: . Może za mało mu dajesz w dupe :twisted:. Takiego enduraczka trzeba porządnie przegonić między zmianą biegów :). Co do cylindra 50cc to będzie najlepszy zakładając, ze jezdzisz na nominalnej korbie. A jego tuning polega pewnie na tym, że jest całkowicie aluminiowy i lepiej przez to odprowadza ciepło. Jak miałeś wymienianą korbę (wał i korbowód) to smiało możesz zainwestować w żeliwny zestaw pollini 80cc, albo inny np. metrakit 70cc (aluminiowy). Wtedy sprzęt powinien śmigać cacy no i momecik obrotowy troszkę wzrośnie :wink: . pozdr

Awatar użytkownika
Autor tematu
kdeska12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 20:05
Motocykl: Derbi Senda x-treme r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła WLKP
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z gażnikiem

Post autor: kdeska12 » pn, 4 sie 2008, 23:59

Słuchaj nie ma objawów zalewania, a co do tego dawania w dupe to jak jeźdze to mam cały czas gaz na maxa i tak miernie jeździ, biegi zmieniam przy na bradzo wysokich obrotach, a z króccem jest to źle że musze go cały czas trzymać żeby działał nie moge poprostu go przełączyć tylko musze go przytrzymywać aby był na ssaniu

Awatar użytkownika
Autor tematu
kdeska12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 20:05
Motocykl: Derbi Senda x-treme r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła WLKP
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z gażnikiem

Post autor: kdeska12 » wt, 5 sie 2008, 00:04

moduł został podłączony prawidłowo jeszcze 4 razy to sprawdzałem, wiem że 2 t nie ma dołu i trza wysoko go rozkręcać ale tu sprawa wygląda jak by chciał a nie mógł :D po dzwięku silnika słychać jak by z coraz wyższym biegiem coraz mniejesz obroty robił. Jeździły już na nim 3 osoby zajmujące się enduro i żaden nie mógł przekroczyć 45:/

Awatar użytkownika
crossmaniak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: pt, 16 maja 2008, 16:20
Motocykl: 95' kx 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Barwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: problem z gażnikiem

Post autor: crossmaniak » wt, 5 sie 2008, 11:46

kdeska12 pisze:Słuchaj nie ma objawów zalewania, a co do tego dawania w dupe to jak jeźdze to mam cały czas gaz na maxa i tak miernie jeździ, biegi zmieniam przy na bradzo wysokich obrotach, a z króccem jest to źle że musze go cały czas trzymać żeby działał nie moge poprostu go przełączyć tylko musze go przytrzymywać aby był na ssaniu
No to nie wiem :roll: . A o co chodzi z tym króccem?? Jak musisz go trzymac?? :roll: Chyba chodzi ci o grzybek, albo dzwiginekę ssania. Lepiej sprawdz jak maszyna będzie chodziła na seryjnym gaźniku, bo podejrzewam, że lepiej. Moje moto po remoncie pojechało z górki 90km/h :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”